Modernizovaná verze Citroënu C5 Aircross přijela v roce 2022 a naše redakce ji posledních 6 měsíců detailně testovala. Velký test jste si již mohli na našem webu přečíst zde, ale v následujících týdnech se můžete těšit na další detailní články z běžného soužití s tímto vozem. Dnes se detailně zaměříme na spotřebu, která je všeobecně u plug-in hybridních vozů závislá na mnoha faktorech.
Vrcholná motorizace s označením Plug-in hybrid 225 v sobě kombinuje přeplňovaný zážehový 1,6 litrový čtyřválec o výkonu 133 kW s maximálním točivým momentem 300 Nm a elektromotor s výkonem 81 kW. Ten je integrován do automatické převodovky ë-EAT8.
Kombinovaný výkon soustavy činí 165 kW (225 koní) a celkem 360 Nm točivého momentu. Tato síla však pohání pouze přední kola. K rozjetí 1,8 tuny vážícího SUV z nuly na 100 km/h vám bude stačit 8,9 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 225 km/h. Pro úplnost dodejme, že baterie s kapacitou 13,2 kW (11,8 kW využitelných) je uložena pod zadními sedačkami a nezabírá tak místo v kufru.
Čtěte také: Test Citroën C5 Aircross Hybrid 225 (2022) – Létající koberec do zásuvky
I přes časté nabíjení zhruba 3–5x týdně jsem zejména v chladnějších měsících vyčerpal porci elektřiny celkem brzy a zbytek dne jezdil v režimu hybrid. Pokud se detailně zaměříme na pohyb ve městě, venkovní teplota bude hrát ve spotřebě vozu zásadní roli.
Například z jara, kdy se teploty pohybovaly do 10 °C, byla spotřeba elektřiny mezi 25 až 28 kWh/100 km. Běžně jsem se tedy dostal na dojezd kolem 32 km. To je od hodnoty 64 km dle WLTP opravdu hodně vzdálené.
S rostoucími teplotami se začala lepšit i spotřeba elektřiny. Už mezi 10 až 20 °C jsem jezdil za mnohem lepších 18 až 23 kWh/100 km a dojezd byl kolem 40 km na plně nabitou baterii.
Ještě lepší výsledky se ale dostavily, když odezněly i ranní mrazíky a nebylo nutné kabinu vozu vytápět. V teplotách nad 20 °C jsem se pak dostal na velmi hezkou spotřebu (vzhledem k velikosti vozu) 16,6 kWh/100 km. Dojezd pak činil kolem 50 km. Moje maximální ujetá vzdálenost čistě na elektřinu pak byla 52 kilometrů. Tím už se blížíme na udávanou hodnotu WLTP dojezdu, avšak je tu stále rozdíl 12 km.
V režimu hybrid, když nemáte k dispozici už prakticky žádnou jinou elektřinu, než kterou si narekuperujete, je to se spotřebou benzinu jako na houpačce. Běžně jsem ve městě jezdil v rozmezí 6 až 8,5 l/100 km, to mi připadá na hybridní ústrojí poměrně dost.
Při stejných podmínkách na okresních cestách si modernizovaná C5 řekla o zhruba 6 litrů na 100 km a na dálnici jsem se v rychlosti 130 km/h pohyboval za 7,5–8 litrů na 100 km. Pro úplnost doplním, že kvůli 43litrové nádrži na palivo můžete počítat s dojezdem na benzin maximálně kolem 500 km.
Za poslední dva měsíce testování a ujetých 1505 km svítila na palubním počítači hodnota spotřeby paliva 3,1 l/100 km. To mi vzhledem k častému nabíjení nepřipadá zrovna málo. Když si vezmu, že jsem v režimu hybrid, a tím pádem se spuštěným spalovacím motorem, najel možná do 200 kilometrů. Prakticky celou dobu jsem se pohyboval ve městě, takže lepší podmínky pro nižší spotřebu už být nemohly.
Snad se v další generaci setkáme s lepší a efektivnější technikou, protože jinak jde o opravdu vysoce komfortní a hlavně prostorné SUV, ostatně více se dozvíte v dalších článcích z našeho půlročního testování.
Jako perličku z každodenního soužití ještě doplním, že předehřev vymrzlé kabiny vozu na dálku přes aplikaci My Citroën spotřeboval během zhruba 15 minut celých 10 % baterie a tato komfortní funkce nelze u PHEV vozů spustit, pokud je baterie pod 20 % stavu nabití.
Modernizovaná verze Citroënu C5 Aircross přijela v roce 2022 a naše redakce ji posledních 6 měsíců detailně testovala. Velký test jste si již mohli na našem webu přečíst zde, ale v následujících týdnech se můžete těšit na další detailní články z běžného soužití s tímto vozem. Dnes se detailně zaměříme na spotřebu, která je všeobecně u plug-in hybridních vozů závislá na mnoha faktorech.
Vrcholná motorizace s označením Plug-in hybrid 225 v sobě kombinuje přeplňovaný zážehový 1,6 litrový čtyřválec o výkonu 133 kW s maximálním točivým momentem 300 Nm a elektromotor s výkonem 81 kW. Ten je integrován do automatické převodovky ë-EAT8.
Kombinovaný výkon soustavy činí 165 kW (225 koní) a celkem 360 Nm točivého momentu. Tato síla však pohání pouze přední kola. K rozjetí 1,8 tuny vážícího SUV z nuly na 100 km/h vám bude stačit 8,9 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 225 km/h. Pro úplnost dodejme, že baterie s kapacitou 13,2 kW (11,8 kW využitelných) je uložena pod zadními sedačkami a nezabírá tak místo v kufru.
Čtěte také: Test Citroën C5 Aircross Hybrid 225 (2022) – Létající koberec do zásuvky
I přes časté nabíjení zhruba 3–5x týdně jsem zejména v chladnějších měsících vyčerpal porci elektřiny celkem brzy a zbytek dne jezdil v režimu hybrid. Pokud se detailně zaměříme na pohyb ve městě, venkovní teplota bude hrát ve spotřebě vozu zásadní roli.
Například z jara, kdy se teploty pohybovaly do 10 °C, byla spotřeba elektřiny mezi 25 až 28 kWh/100 km. Běžně jsem se tedy dostal na dojezd kolem 32 km. To je od hodnoty 64 km dle WLTP opravdu hodně vzdálené.
S rostoucími teplotami se začala lepšit i spotřeba elektřiny. Už mezi 10 až 20 °C jsem jezdil za mnohem lepších 18 až 23 kWh/100 km a dojezd byl kolem 40 km na plně nabitou baterii.
Ještě lepší výsledky se ale dostavily, když odezněly i ranní mrazíky a nebylo nutné kabinu vozu vytápět. V teplotách nad 20 °C jsem se pak dostal na velmi hezkou spotřebu (vzhledem k velikosti vozu) 16,6 kWh/100 km. Dojezd pak činil kolem 50 km. Moje maximální ujetá vzdálenost čistě na elektřinu pak byla 52 kilometrů. Tím už se blížíme na udávanou hodnotu WLTP dojezdu, avšak je tu stále rozdíl 12 km.
V režimu hybrid, když nemáte k dispozici už prakticky žádnou jinou elektřinu, než kterou si narekuperujete, je to se spotřebou benzinu jako na houpačce. Běžně jsem ve městě jezdil v rozmezí 6 až 8,5 l/100 km, to mi připadá na hybridní ústrojí poměrně dost.
Při stejných podmínkách na okresních cestách si modernizovaná C5 řekla o zhruba 6 litrů na 100 km a na dálnici jsem se v rychlosti 130 km/h pohyboval za 7,5–8 litrů na 100 km. Pro úplnost doplním, že kvůli 43litrové nádrži na palivo můžete počítat s dojezdem na benzin maximálně kolem 500 km.
Za poslední dva měsíce testování a ujetých 1505 km svítila na palubním počítači hodnota spotřeby paliva 3,1 l/100 km. To mi vzhledem k častému nabíjení nepřipadá zrovna málo. Když si vezmu, že jsem v režimu hybrid, a tím pádem se spuštěným spalovacím motorem, najel možná do 200 kilometrů. Prakticky celou dobu jsem se pohyboval ve městě, takže lepší podmínky pro nižší spotřebu už být nemohly.
Snad se v další generaci setkáme s lepší a efektivnější technikou, protože jinak jde o opravdu vysoce komfortní a hlavně prostorné SUV, ostatně více se dozvíte v dalších článcích z našeho půlročního testování.
Jako perličku z každodenního soužití ještě doplním, že předehřev vymrzlé kabiny vozu na dálku přes aplikaci My Citroën spotřeboval během zhruba 15 minut celých 10 % baterie a tato komfortní funkce nelze u PHEV vozů spustit, pokud je baterie pod 20 % stavu nabití.