Tesla vrátila do prodeje Model S a X. Obě prémiovky zdražily skoro o půl milionu

Tesla nepatrně inovovala prémiové vozy Model S a X. Jsou tišší, rychlejší a komfortnější než kdy dřív, s dojezdem až 744 km.
Návrat původní dvojice
Tesla Model S letos slaví již 13 let od svého uvedení na trh. Rodinné sedmimístné SUV Model X je jen o 4 roky mladší. Když před pár lety tato původní dvojice opustila evropský trh, aby udělala větší místo pro novou generaci menších modelů, mnoho původních majitelů posmutnělo, že se k nim novější eSko a Xko už nedostane.
Museli tak vzít zavděk Model 3 nebo Y. Poptávka po vozech vyšší třídy je ale stále velká, a tak se Tesla rozhodla vrátit původní dvojici na evropský, potažmo i český trh. Oba modely prošly zajímavou proměnou. A nejde o pouhé drobnosti. Skoro by se dalo hovořit o pokročilém faceliftu. Na jaká vylepšení a jízdní vychytávky se můžeme těšit?
V kabině je nyní větší ticho. Zásluhu na tom má především přepracovaná izolace celého vozu. Ten je nyní lépe chráněný proti aerodynamickému hluku i ze strany podvozku. Výplně také umí hluk lépe pohlcovat. Jako na obláčku se budete cítit i díky aktivnímu potlačování hluku z reprosoustavy vozu.
- Tesla Model S, interiér (2026), foto: Tesla
- Tesla Model S, interiér (2026), foto: Tesla
Model X převeze více statných chlapů
Do třetí řady Modelu X se lépe posadí větší osoby. Úprava vnitřního obložení nyní poskytuje více prostoru v oblasti ramen. V oblasti zvýšeného komfortu Tesla přidala nové komponenty i digitální funkce. Zařadit k nim můžeme i novou generaci vzduchového odpružení.
Řidiči se komfort zvýší především s novým uživatelským rozhraním centrálního displeje. Lepší dosvit zajistí nová generace adaptivních předních světlometů. Asistenční systémy budou nyní stabilnější ve svém rozhodování. Pomáhat jim bude nová čelní palubní kamera, kterou známe i poslední generace Modelů 3 a Y.
V zimě již nebudou vozy trpět na velké rozdíly dojezdu a teplotního komfortu. Výkon bude konzistentnější napříč širším teplotním spektrem. Díky tomu se zlepší i jízdní dynamika. Benefitovat z nich budou především sportovní verze Plaid.

Nová maska, světla i litá kola
Aby nebyly změny znatelné pouze při jízdě a v interiéru, upravila Tesla drobně i zevnějšek. Drobných úprav se oba vozy dočkali na přední masce, v zadních partiích a dostanou na výběr z několika nových designů litých kol. Model S nabídne kola v rozměru 19 a 21 palců, Model X má kola o palec v průměru větší.
Zájemce o vozy vyšší třídy potěší i bonus bezplatného nabíjení v síti Superchargerů a to po celou dobu vlastnictví prvního majitele. Zvláště pro dálkové jízdy se bude takový benefit zcela určitě hodit.
Model S s pohonem všech kol nově deklaruje dojezd až 744 kilometrů (WLTP), zrychluje na stovku za 3,2 sekundy, a to až do rychlosti 240 km/h. Výkonnější verze Plaid upravuje indikaci dojezdu na 611 km. Na stovku to vytáhne za neuvěřitelné 2,1 sekundy. S příplatkovými karbon keramickými brzdami pojede až 322 km/h.
- Tesla Model X (2026), foto: Tesla
- Tesla Model X, interiér (2026), foto: Tesla
Novinky přitlačily i na ceně
V České republice se před ukončením prodeje prodával standardní Tesla Model S za cenu 2 289 900 korun. Verzi Plaid jste mohli ve výprodejové ceně pořídit za parádních 2 649 900 Kč. Nová cenovka je aktuálně posazená od hranice 2 749 900 korun. Nový Model S Plaid svůj ceník zatím nezveřejnil.
SUV elektromobil Tesla Model X v základu s pohonem všech kol ujede solidních 600 kilometrů. Model X Plaid pár desítek kilometrů dojezdu ubere na dobře využitelných 567 km.
Standardně vozidlo pořídíte těsně pod hranicí tří milionů, od 2 919 900 Kč. I zde je rozdíl od roku 2023 poznat. Běžkou čtyřkolku jste pořídili za 2 409 900 korun. Plaid pak za 2 769 900 korun.
- Tesla Model X (2026), foto: Tesla
- Tesla Model S (2026), foto: Tesla
Zdroj: Tesla
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.