Přijde vám těžké vzdát se spalováku? Kia vám dá k elektromobilu vůni benzínu

Kia se snaží ulehčit přechod na elektromobilitu. K novému EV4 nabízí vůni benzínu, která řidičům připomene klasické spalováky.
Benzín v nose, baterie pod kapotou
Nové auto bez vůně benzínu? Pro některé motoristy nemyslitelná kombinace. A právě na tento nostalgický reflex sází Kia ve Finsku. K nákupu modelu EV4 nabízí netradiční dárek v podobě osvěžovače vzduchu s vůní inspirovanou vůni benzínu. Nejde o žert na účet minulosti, ale o přesně cílený krok, který má změnu usnadnit i emocionálně.
„Vzdát se auta se spalovacím motorem vám může připadat jako velký krok, stejně jako vzdát se mnoha dalších známých věcí. Proto jsme chtěli do přechodu vnést nádech familiárnosti a humoru pomocí vůně auta, která voní jako benzín. Jedná se o kampaň, která je udělaná s jiskrou v oku, ale zároveň chceme komunikovat, že chápeme, že změna je pro mnohé velkým rozhodnutím,“ říká Klaus Pohjala, obchodní ředitel importéra automobilů Kia Astara Auto Finland.
Autorem neobvyklého parfému je Max Perttula, jediný parfymér ve Finsku. Začal vytvořením těžkého motorového základu a na něj navrstvil tóny připomínající kov, minerály a benzin. Klíčovou složkou je jasmín, jehož těkavé látky podle Perttuly překvapivě evokují benzin.

Finové přichází elektromobilům na chuť
Kampaň propojuje moderní techniku s emocemi. Kia EV4 je novým přírůstkem do elektrické ofenzivy značky, která v posledních letech sbírá uznání. EV3 získal titul Auto roku 2025 ve Finsku i celosvětově, EV6 zvítězil v evropské anketě v roce 2022 a EV9 dominoval globálně v roce 2024. I díky tomu budou v roce 2025 tvořit elektromobily 30,2 % nových zákaznických objednávek značky Kia ve Finsku.
Většina zdejších motoristů však přesto stále spoléhá na spalovací motor. Na konci letošního června činil podíl aut do zásuvky v zemi 11,5 %, z čehož pouze necelých pět procent tvořily elektromobily a zbytek plug-in hybridy. Plně elektrické automobily však v prvním pololetí tvořily již 34 prvních registrací nových osobních automobilů ve Finsku. Trend je tedy jasný.
Kia však nechce opomenout zákazníky, kteří stále váhají. Kombinací moderní technologie a drobných gest, jako je vůně benzínu, značka vytváří most mezi starým a novým světem. Nejde jen o změnu auta, ale i způsobu myšlení. A Kia se rozhodla, že chce přechod co nejvíc ulehčit.
Zdroj: Kia
Autor článku

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.
Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.