Elektromobilový trh v ČR je oproti ostatním zemím pozadu, ukazují studie
Nicméně pokud jde o výrobu, závody zdejších automobilek se postupně předělávají na výrobu elektrických vozů
Je to dobrá zpráva, automobilový průmysl v naší zemi patří mezi hlavní pilíře
Jako první automobilka v Česku začala sériově vyrábět elektroauto nikoliv mladoboleslavská Škoda Auto, ale jihokorejský Hyundai. Ten ve svém závodě v Nošovicích rozjel již v červnu roku 2018 výrobu mild-hybridního modelu Hyundai Tucson. V roce 2019 se přidala Škodovka, když v Kvasinách spustila výrobu plug-in hybridního Superbu. Možná překvapivě první elektromobil vyráběla na Slovensku, šlo o Citigo-e iV.
První elektromobil se v ČR vyrábí od roku 2020
V letošním roce pak došlo na rozjetí výroby prvního elektromobilu v České republice, kterým je SUV Hyundai Kona Electric vyráběný od března v Nošovicích. V letošním roce přidala automobilka Škoda Auto výrobu nové Octavie iV, která je taktéž do zásuvky, ale jde o plug-in hybrid, nikoliv elektromobil. Vedle toho se ještě vyrábí mild-hybridní verze. Prvním elektromobilem české značky vyráběným v ČR je až Enyaq iV, který Škoda Autozačala vyrábět před několika dny v Mladé Boleslavi.
V ČR se ještě letos rozjede výroba dalšího elektromobilu, a sice nové generace Hyundai Kona Electric 3 (2021), která půjde na trh na přelomu roku 2020/2021. Opět v Nošovicích. V příštím roce se pak přidá nová konstrukční varianta Enyaqu, kterou bude kupé. Třetí automobilkou, která se přidá s výrobou elektroaut v Česku, bude japonská Toyota. V TPCA v Kolíně bude v roce 2021 vyrábět očekávaný nový hybridní model Toyota Yaris. TPCA je společný podnik automobilek Toyota a skupiny PSA, který od nového roku převezme pod svou taktovku Toyota a bude vyrábět nejen své vozy, ale i vozy právě jiných značek.
Uvidíme, jestli i Toyota časem přidá výrobu elektromobilu, spekulovalo se o tom, že mohlo jít o maličké Aygo. Stejně tak je nyní ve hře, že by v letech 2022-2023 vyráběla další elektromobil mladoboleslavská Škoda, jak prozradil její nový šéf. Mělo by jít o malý elektromobil určený do města, který by v rámci celého koncernu Volkswagen Group měl být klíčem k dalšímu snižování emisí, protože koneckonců hlavně kvůli tomu se teď všechny automobilky přeorientovávají právě na výrobu elektroaut, které jim v tomto směru pomáhají, aby nemusely platit tučné pokuty kvůli nařízením EU.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.