Chceme vyrobit nový, malý elektromobil. Co dalšího řekl nový šéf Škoda Auto?

  • Nový šéf automobilky Škoda Auto, Thomas Schäfer, poskytl České televizi zajímavý rozhovor na téma elektromobilita
  • Bylo to přesně po 100 dnech jeho šéfování v automobilce Škoda Auto
  • V elektromobilech je budoucnost, potvrdil
Thomas Schäfer

Nový šéf automobilky Škoda Auto, Thomas Schäfer | foto: Volkswagen AG

Včerejší exkluzivní rozhovor pro Byznys ČT24 probíhal v sídle mladoboleslavské automobilky Škoda Auto. Nový šéf firmy už v létě po svém nástupu do funkce uvedl, že chce jít cestou elektrifikace a digitalizace. Koneckonců stejně, jako celý německý koncern, pod který značka Škoda Auto patří. Nyní Thomas Schäfer veřejně prozradil některé plány a zajímavé bylo, že se to hodně točilo právě kolem elektromobility a plánů do budoucna.

Elektrické Citigo nebylo prodělečné

Thomas Schäfer v rozhovoru pro Českou televizi jasně řekl, že elektrické vozy jsou tou správnou cestou. V krátkodobém a střednědobém horizontu prý za elektromobilitu není alternativa. Pouze v případě větších nákladních aut se může prosadit například vodík, nicméně to jde samozřejmě také svým způsobem jen konstrukčně složitější elektromobil s palivovým článkem. Kde dávají elektromobily největší smysl, jsou podle šéfa automobilky Škoda Auto především malé vozy.

Škoda Citigo-e iV

Škoda Citigo-e iV je stále nejprodávanějším elektromobilem v ČR, ovšem nevyrábí se v ČR, ale na Slovensku | foto: Škoda Auto

Jelikož se však nyní již nevyrábí plně elektrické Citigo-e iV a na první čistokrevný elektromobil Škoda Enyaq iV se bude čekat do příštího roku, mladoboleslavská automobilka teď nemá v nabídce žádný elektromobil. Emisní limity by však měla coby Škoda Auto splnit a v případě nesplnění limitů v koncernu by za to neměla platit, takže případné pokuty by šly například za Volkswagenem. Schäfer také odmítl, že by na elektromobilu Citigo firma prodělávala, jak se již dříve psalo v některých médiích. Naopak nový šéf české značky vidí budoucnost v malých elektromobilech, konkrétně jeden takový zcela nový model by chtěli vyrábět. Zda půjde o elektrickou Fabii, však zatím nepotvrdil. Jasno by mělo být v nejbližších měsících, řekl.

Příští rok dorazí Enyaq, a to hned 2x

Na začátku příštího roku dorazí zpožděný Enyaq iV, který se měl původně prodávat a dostat na trh již letos na podzim, ale nestalo se tak, možná kvůli koronavirové situaci, ale spíše kvůli nedostatku baterií. „Letos přichází málo baterií a ještě pozdě,“ přímo řekl. Ve druhé polovině příštího roku se pak můžeme těšit na nový plně elektrický model, resp. půjde pouze o další karosářskou verzi Enyaqu, tentokrát ve stylu kupé. Žádný další elektromobil značky Škoda Auto zřejmě v roce 2021 nedorazí. Plány jsou na roky 2022-2023, kde firma bojuje o získání projektu malého elektrického auta, který by měl být klíčem ke snižování emisí v celém koncernu.

Škoda Enyaq iV, nabíjení elektromobilu

Elektromobil Škoda Enyaq iV, který jsme nabíjeli v Praze

„S novou zelenou dohodou (tzv. Green Deal, pozn. red.) a regulacemi není žádná alternativa, musíme se silně orientovat na elektromobily. Budeme se rozhodovat o celém portfoliu, musíme zvážit, jaké modely budeme potřebovat. Na tom teď budeme muset pracovat. Je to nákladná změna, o které jsme věděli. Není ovšem alternativa, musíme to změnit. Teď je závod o to, abychom to přežili. Budoucnost prostě bude elektromobilní. Znamená to větší investice, revizi plánů,“ přímo řekl Thomas Schäfer, nový šéf ve společnosti Škoda Auto. Také zopakoval, že celý koncern má na investice do elektromobility vyhrazenou částku 30 miliard eur.

Klíčem jsou i plug-in hybridy

Důležité však bude také nabízet plug-in hybridní technologii, která může být klíčem ke snižování emisí CO2, ovšem jelikož jde o velmi nákladnou technologii, dostane se v nejbližší době zřejmě jen do větších a dražších aut, kde se vyplatí. Rozdíl je prý zhruba 10 tisíc eur, o které se vůz prodraží. Z tohoto důvodu zřejmě v dohledné době zůstane jen u Superbu iV a Octavie iV, naopak třeba u Fabie to můžeme téměř stoprocentně vyloučit. Tam dává smysl jen 100% elektrifikace. Nicméně v tomto směru by firma potřebovala podle Schäfera pomoc od státu s výstavbou infrastruktury, tedy nabíjecích stanic. Naopak státní dotace na elektromobily či šrotovné jsou sice příjemné bonusy, ale není to něco, na čem by chtěla firma stavět.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Chceme vyrobit nový, malý elektromobil. Co dalšího řekl nový šéf Škoda Auto?

  • Nový šéf automobilky Škoda Auto, Thomas Schäfer, poskytl České televizi zajímavý rozhovor na téma elektromobilita
  • Bylo to přesně po 100 dnech jeho šéfování v automobilce Škoda Auto
  • V elektromobilech je budoucnost, potvrdil
Thomas Schäfer

Nový šéf automobilky Škoda Auto, Thomas Schäfer | foto: Volkswagen AG

Včerejší exkluzivní rozhovor pro Byznys ČT24 probíhal v sídle mladoboleslavské automobilky Škoda Auto. Nový šéf firmy už v létě po svém nástupu do funkce uvedl, že chce jít cestou elektrifikace a digitalizace. Koneckonců stejně, jako celý německý koncern, pod který značka Škoda Auto patří. Nyní Thomas Schäfer veřejně prozradil některé plány a zajímavé bylo, že se to hodně točilo právě kolem elektromobility a plánů do budoucna.

Elektrické Citigo nebylo prodělečné

Thomas Schäfer v rozhovoru pro Českou televizi jasně řekl, že elektrické vozy jsou tou správnou cestou. V krátkodobém a střednědobém horizontu prý za elektromobilitu není alternativa. Pouze v případě větších nákladních aut se může prosadit například vodík, nicméně to jde samozřejmě také svým způsobem jen konstrukčně složitější elektromobil s palivovým článkem. Kde dávají elektromobily největší smysl, jsou podle šéfa automobilky Škoda Auto především malé vozy.

Škoda Citigo-e iV

Škoda Citigo-e iV je stále nejprodávanějším elektromobilem v ČR, ovšem nevyrábí se v ČR, ale na Slovensku | foto: Škoda Auto

Jelikož se však nyní již nevyrábí plně elektrické Citigo-e iV a na první čistokrevný elektromobil Škoda Enyaq iV se bude čekat do příštího roku, mladoboleslavská automobilka teď nemá v nabídce žádný elektromobil. Emisní limity by však měla coby Škoda Auto splnit a v případě nesplnění limitů v koncernu by za to neměla platit, takže případné pokuty by šly například za Volkswagenem. Schäfer také odmítl, že by na elektromobilu Citigo firma prodělávala, jak se již dříve psalo v některých médiích. Naopak nový šéf české značky vidí budoucnost v malých elektromobilech, konkrétně jeden takový zcela nový model by chtěli vyrábět. Zda půjde o elektrickou Fabii, však zatím nepotvrdil. Jasno by mělo být v nejbližších měsících, řekl.

Příští rok dorazí Enyaq, a to hned 2x

Na začátku příštího roku dorazí zpožděný Enyaq iV, který se měl původně prodávat a dostat na trh již letos na podzim, ale nestalo se tak, možná kvůli koronavirové situaci, ale spíše kvůli nedostatku baterií. „Letos přichází málo baterií a ještě pozdě,“ přímo řekl. Ve druhé polovině příštího roku se pak můžeme těšit na nový plně elektrický model, resp. půjde pouze o další karosářskou verzi Enyaqu, tentokrát ve stylu kupé. Žádný další elektromobil značky Škoda Auto zřejmě v roce 2021 nedorazí. Plány jsou na roky 2022-2023, kde firma bojuje o získání projektu malého elektrického auta, který by měl být klíčem ke snižování emisí v celém koncernu.

Škoda Enyaq iV, nabíjení elektromobilu

Elektromobil Škoda Enyaq iV, který jsme nabíjeli v Praze

„S novou zelenou dohodou (tzv. Green Deal, pozn. red.) a regulacemi není žádná alternativa, musíme se silně orientovat na elektromobily. Budeme se rozhodovat o celém portfoliu, musíme zvážit, jaké modely budeme potřebovat. Na tom teď budeme muset pracovat. Je to nákladná změna, o které jsme věděli. Není ovšem alternativa, musíme to změnit. Teď je závod o to, abychom to přežili. Budoucnost prostě bude elektromobilní. Znamená to větší investice, revizi plánů,“ přímo řekl Thomas Schäfer, nový šéf ve společnosti Škoda Auto. Také zopakoval, že celý koncern má na investice do elektromobility vyhrazenou částku 30 miliard eur.

Klíčem jsou i plug-in hybridy

Důležité však bude také nabízet plug-in hybridní technologii, která může být klíčem ke snižování emisí CO2, ovšem jelikož jde o velmi nákladnou technologii, dostane se v nejbližší době zřejmě jen do větších a dražších aut, kde se vyplatí. Rozdíl je prý zhruba 10 tisíc eur, o které se vůz prodraží. Z tohoto důvodu zřejmě v dohledné době zůstane jen u Superbu iV a Octavie iV, naopak třeba u Fabie to můžeme téměř stoprocentně vyloučit. Tam dává smysl jen 100% elektrifikace. Nicméně v tomto směru by firma potřebovala podle Schäfera pomoc od státu s výstavbou infrastruktury, tedy nabíjecích stanic. Naopak státní dotace na elektromobily či šrotovné jsou sice příjemné bonusy, ale není to něco, na čem by chtěla firma stavět.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."