Octavia iV do zásuvky: 20 000 vyrobených kusů ročně, v ČR zůstane jen zlomek

Od mladoboleslavské automobilky Škoda Auto jsme se dozvěděli, jaké má vlastně plány s výrobou elektrické Octavie.

Škoda Octavia iV, plug-in hybrid

Nová elektrická Škoda Octavia iV do zásuvky | foto: Škoda Auto

TIP: Test Škoda Octavia RS iV: první dojmy se sportovním a přitom ekologickým plug-in hybridem!

Společnost Škoda Auto plánuje ročně vyrábět 20 tisíc vozů nového modelu Octavia iV s možností externího dobíjení. Do těchto čísel zřejmě patří i sportovnější model Octavia RS iV, taktéž plug-in hybrid. V České republice však zůstanou jen 3 tisíce kusů. Nejvíce kusů zamíří do sousedního Německa, a to 10 000 kusů, dále do Velké Británie, kde to má být 4 000 kusů, Švédsko a Švýcarsko dostanou 2 000, resp. 1 000 kusů. Jedná se o roční výrobní čísla.

Jde o baterie

Důvodem, proč Škodovka nebude vyrábět vyšší počty plug-in hybridů, je nedostatek baterií. Zatímco plug-in hybridní Octavia iV je vybavena 13kWh baterií, nejméně elektrifikovaná mild-hybridní Octavia e-TEC má pod kapotou pouze 0,6kWh akumulátor, takže se dá říci, že jeden akumulátor z plug-in hybridu v tomto případě poslouží jako u 21 mild-hybridů.

Automobilka se proto rozhodla vyrábět více těch vozů, které jsou méně elektrifikované a tím více snížila emise na počet vyrobených vozů. Nové, mild-hybridní Octavie e-TEC chce Škoda Auto vyrábět 52 tisíc kusů ročně, z čehož pro Českou republiku bude určeno 6 tisíc vozů ročně.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Octavia iV do zásuvky: 20 000 vyrobených kusů ročně, v ČR zůstane jen zlomek

Od mladoboleslavské automobilky Škoda Auto jsme se dozvěděli, jaké má vlastně plány s výrobou elektrické Octavie.

Škoda Octavia iV, plug-in hybrid

Nová elektrická Škoda Octavia iV do zásuvky | foto: Škoda Auto

TIP: Test Škoda Octavia RS iV: první dojmy se sportovním a přitom ekologickým plug-in hybridem!

Společnost Škoda Auto plánuje ročně vyrábět 20 tisíc vozů nového modelu Octavia iV s možností externího dobíjení. Do těchto čísel zřejmě patří i sportovnější model Octavia RS iV, taktéž plug-in hybrid. V České republice však zůstanou jen 3 tisíce kusů. Nejvíce kusů zamíří do sousedního Německa, a to 10 000 kusů, dále do Velké Británie, kde to má být 4 000 kusů, Švédsko a Švýcarsko dostanou 2 000, resp. 1 000 kusů. Jedná se o roční výrobní čísla.

Jde o baterie

Důvodem, proč Škodovka nebude vyrábět vyšší počty plug-in hybridů, je nedostatek baterií. Zatímco plug-in hybridní Octavia iV je vybavena 13kWh baterií, nejméně elektrifikovaná mild-hybridní Octavia e-TEC má pod kapotou pouze 0,6kWh akumulátor, takže se dá říci, že jeden akumulátor z plug-in hybridu v tomto případě poslouží jako u 21 mild-hybridů.

Automobilka se proto rozhodla vyrábět více těch vozů, které jsou méně elektrifikované a tím více snížila emise na počet vyrobených vozů. Nové, mild-hybridní Octavie e-TEC chce Škoda Auto vyrábět 52 tisíc kusů ročně, z čehož pro Českou republiku bude určeno 6 tisíc vozů ročně.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."