Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto začne ještě před koncem letošního roku vyrábět svůj první čistokrevný elektromobil Enyaq iV. Investice do výroby se vyšplhaly na 32 milionů eur, tedy zhruba 850 milionů korun. Enyaq má sjíždět z výrobní linky v hlavním závodě v Mladé Boleslavi ještě před koncem letošního roku. Produkce se má pohybovat v rozmezí 250 až 350 kusů denně a bude se průběžně upravovat dle potřeby.
Výrobní linka mladoboleslavské firmy Škoda Auto je nyní jedinou v celém koncernu Volkswagen, která umožňuje paralelní výrobu vozidel na základě modulární platformy pro elektromobily (MEB) a modulární platformy pro vozy s příčně uloženými motory (MQB). To znamená, že ze stejné linky v závodě v Mladé Boleslavi bude sjíždět elektromobil na baterie Škoda Enyaq iV, stejně tak jako Škoda Octavia a Škoda Karoq. Navíc elektrický Enyaq iV bude jediným vozem v Evropě postaveným na modulární platformě (MEB) z koncernu Volkswagen, který se bude vyrábět mimo Německo.
Investice se vyšplhaly na 32 milionů eur
Společnost Škoda Auto dokončila přestavbu výrobní linky na výrobu vozidel MEB ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi, která probíhala od loňského léta. Mimo jiné byly provedeny úpravy v oblasti statiky budovy, dopravníkové techniky a finální montáže. Investice dosáhly částky celkem 32 milionů euro.
„Podle plánu dokončená přestavba výrobní linky pro model Škoda Enyaq iV v Mladé Boleslavi umožňuje paralelní výrobu vozidel na bázi platforem MEB a MQB. Jedná se o doposud jedinečný koncept v rámci celého koncernu. To nám dává možnost vyrábět v našem hlavním závodě zcela flexibilně mezi 250 a 350 vozy Enyaq iV denně. Jsme tak připravení reagovat bez prodlení na tržní poptávku a současně zajistíme plné vytížení linky za všech okolností. Výroba nové vlajkové lodi naší modelové řady začne ještě letos.“ řekl Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škoda Auto pro výrobu a logistiku.
Výroba elektromobilů v ČR
Jako první začala v České republice vyrábět elektromobily jihokorejská automobilka Hyundai. Od března letošního roku sjíždí z nošovické továrny nová, vylepšená Kona Electric, kterou firma dodává z východních Čech do celé Evropy. Roční produkční kapacita je 30 000 elektromobilů, což vychází na zhruba 80 vyrobených elektromobilů denně. A po závodě v Jižní Koreji jde teprve o první továrnu na světě produkující elektromobily této značky, která je mimo domovskou zemi automobilky.
Škoda Auto je teprve druhou velkou firmou, která rozjede sériovou výrobu elektromobilů na našem území. Svůj první elektromobil, Škoda Citigo-e iV, totiž vyrábí v bratislavském závodě na Slovensku. Ale s výrobou elektroaut už nějaké zkušenosti má, ať už jde o výrobu plug-in hybridního Superbu iV či nové Octavie iV, taktéž s možností externího nabíjení.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.