Víte, jaké jsou ty nejlevnější elektromobily na českém trhu, které mají dojezd alespoň 300 kilometrů? Pokud právě uvažujete o pořízení elektrického miláčka, nepotřebujete velkou baterii a nemáte žádnou osobní preferenci, právě pro vás bude následující výběr velmi užitečný.
Na páté příčce našeho žebříčku se umístil elektromobil Opel Mokka-e. Ten nabízí dojezd až 338 km dle WLTP. Ve výbavě najdete známou techniku z vozů skupiny Stellantis, čili elektromotor o výkonu 100 kW a baterii s využitelnou kapacitou 45 kWh.
Za cenu 909 990 Kč dostanete základní výbavu Edition, která nabízí rychlé 100 kW nabíjení, ale třeba jen 7,4kW jednofázovou palubní nabíječku, za rychlejší 11kW třífázovou si připravte hned 15 000 Kč navíc. Pokud se nespokojíte pouze se základní výbavou, lehce se přehoupnete přes milion korun.
Další zástupce skupiny Stellantis, francouzský Peugeot e-208 se umístil hned v závěsu za Mokkou-e. Pod „kapotou“ najdete totožnou techniku, ale u e-208 se dojezd zvýšil na teoretickou hodnotu 362 km dle WLTP metodiky.
S výbavou Allure model startuje na částce 885 000 Kč a najdete v ní například palubní 11kW třífázovou nabíječku (DC nabíjení výkonem až 100 kW), automatickou klimatizaci, zatmavená skla zadních oken, přední LED světlomety, tempomat, zadní parkovací asistent a další. S nejvyšší výbavou GT a pár položkami z volitelné výbavy se také snadno dostanete přes milion korun.
Zástupce jihokorejské automobilky si vybojoval pomyslnou bronzovou medaili. Hyundai Kona Electric je tu s námi již skoro 5 let a naposledy se dočkala faceliftu roce 2020. I tak jde ale o jeden z oblíbených elektromobilů a nutno dodat, že oprávněně. Kona Electric ve výbavě Smart a s 39,2kWh baterií startuje na částce 849 900 Kč.
Díky vysoké efektivitě 100kW elektromotoru se dojezd dostal až na hodnotu 305 kilometrů (dle WLTP) a těsně se tak dostala na náš výběr. Konu je možné osadit také větší baterií s kapacitou 64 kWh, ale počítejte s cenou od 1 049 990 Kč. V základní výbavě Smart najdete snad vše, co byste od moderního vozu očekávali. Za příplatek by akorát stát Paket Range za 40 000 Kč, který obsahuje tepelné čerpadlo, systém předehřevu akumulátorů a 10,5kW třífázovou palubní nabíječku.
Vracíme se zpět ke značce Opel a k jejímu druhému plně elektrickému modelu Corsa-e (nepočítáme-li segment elektrických dodávek a MPV). Stejně jako Peugeot e-208 a Opel Mokka-e sdílí stejný elektromotor s výkonem 100 kW a baterii o využitelné kapacitě 45 kWh. Cenou se však liší, Opel Corsa-e začíná na částce 829 990 Kč. A jak je tam tom dojezd? Na plně nabitou baterii ujedete dle WLTP až 359 kilometrů.
Výbava Edition nabídne základní oranžovou metalízu, 16″ ocelové disky, manuálně sklápěná venkovní zrcátka, jednofázovou palubní nabíječka 7,4 kW, přední halogenové světlomety a další. Jak vidíte, výbava je opravdu základní a některé prvky z příplatkové výbavy tak bude pro lepší komfort nutné dokoupit. Sice je Corsa-e v našem žebříčku druhá nejlevnější, ale některé výše uvedených vozů nabídnou lepší výbavu za nižší peníze.
Na vrchol žebříčku o nejlevnější elektromobil s dojezdem minimálně 300 kilometrů se stává stylový Fiat 500e. Za cenu 819 900 Kč a s výbavou Icon dostanete dojezd 322 kilometrů v kombinovaném provozu, podle WLT měření. V čistě městském provozu se můžete dostat až na 460 kilometrů a věřte, že město bude „pětistovce“ slušet nejlépe. Už z povahy vozu je jasné, že se jedná o stylovou nákupní tašku, a ne elektromobil na dlouhé dálniční přesuny.
O pohon se stará 87 kW elektromotor, který napájí baterie s využitelnou kapacitou 37,3 kWh. O nabití se postará 85kW rychlonabíjení. Ve výbavě najdete tempomat, halogenové světlomety s LED denním svícením, automatickou klimatizaci, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, bezdrátové zrcadlení chytrého telefonu a další. Pokud chcete opravdu vystoupit z davu a zvolíte nejvyšší konfiguraci 500e 3+1 La Prima, dostanete rázem na hranici milionu korun.
Jak jde vidět, elektromobily rozhodně nejsou levnou záležitostí. Investice do nich se vyplatí zejména lidem, kteří mají vyšší nájezdy kilometrů anebo se nemusí dívat na pořizovací cenu.
Jaký elektromobil z našeho seznamu by se líbil vám? Napište nám do komentářů. Příští týden se podíváme na 5 nejlevnějších plně elektrických vozů s dojezdem alespoň 400 kilometrů.
Víte, jaké jsou ty nejlevnější elektromobily na českém trhu, které mají dojezd alespoň 300 kilometrů? Pokud právě uvažujete o pořízení elektrického miláčka, nepotřebujete velkou baterii a nemáte žádnou osobní preferenci, právě pro vás bude následující výběr velmi užitečný.
Na páté příčce našeho žebříčku se umístil elektromobil Opel Mokka-e. Ten nabízí dojezd až 338 km dle WLTP. Ve výbavě najdete známou techniku z vozů skupiny Stellantis, čili elektromotor o výkonu 100 kW a baterii s využitelnou kapacitou 45 kWh.
Za cenu 909 990 Kč dostanete základní výbavu Edition, která nabízí rychlé 100 kW nabíjení, ale třeba jen 7,4kW jednofázovou palubní nabíječku, za rychlejší 11kW třífázovou si připravte hned 15 000 Kč navíc. Pokud se nespokojíte pouze se základní výbavou, lehce se přehoupnete přes milion korun.
Další zástupce skupiny Stellantis, francouzský Peugeot e-208 se umístil hned v závěsu za Mokkou-e. Pod „kapotou“ najdete totožnou techniku, ale u e-208 se dojezd zvýšil na teoretickou hodnotu 362 km dle WLTP metodiky.
S výbavou Allure model startuje na částce 885 000 Kč a najdete v ní například palubní 11kW třífázovou nabíječku (DC nabíjení výkonem až 100 kW), automatickou klimatizaci, zatmavená skla zadních oken, přední LED světlomety, tempomat, zadní parkovací asistent a další. S nejvyšší výbavou GT a pár položkami z volitelné výbavy se také snadno dostanete přes milion korun.
Zástupce jihokorejské automobilky si vybojoval pomyslnou bronzovou medaili. Hyundai Kona Electric je tu s námi již skoro 5 let a naposledy se dočkala faceliftu roce 2020. I tak jde ale o jeden z oblíbených elektromobilů a nutno dodat, že oprávněně. Kona Electric ve výbavě Smart a s 39,2kWh baterií startuje na částce 849 900 Kč.
Díky vysoké efektivitě 100kW elektromotoru se dojezd dostal až na hodnotu 305 kilometrů (dle WLTP) a těsně se tak dostala na náš výběr. Konu je možné osadit také větší baterií s kapacitou 64 kWh, ale počítejte s cenou od 1 049 990 Kč. V základní výbavě Smart najdete snad vše, co byste od moderního vozu očekávali. Za příplatek by akorát stát Paket Range za 40 000 Kč, který obsahuje tepelné čerpadlo, systém předehřevu akumulátorů a 10,5kW třífázovou palubní nabíječku.
Vracíme se zpět ke značce Opel a k jejímu druhému plně elektrickému modelu Corsa-e (nepočítáme-li segment elektrických dodávek a MPV). Stejně jako Peugeot e-208 a Opel Mokka-e sdílí stejný elektromotor s výkonem 100 kW a baterii o využitelné kapacitě 45 kWh. Cenou se však liší, Opel Corsa-e začíná na částce 829 990 Kč. A jak je tam tom dojezd? Na plně nabitou baterii ujedete dle WLTP až 359 kilometrů.
Výbava Edition nabídne základní oranžovou metalízu, 16″ ocelové disky, manuálně sklápěná venkovní zrcátka, jednofázovou palubní nabíječka 7,4 kW, přední halogenové světlomety a další. Jak vidíte, výbava je opravdu základní a některé prvky z příplatkové výbavy tak bude pro lepší komfort nutné dokoupit. Sice je Corsa-e v našem žebříčku druhá nejlevnější, ale některé výše uvedených vozů nabídnou lepší výbavu za nižší peníze.
Na vrchol žebříčku o nejlevnější elektromobil s dojezdem minimálně 300 kilometrů se stává stylový Fiat 500e. Za cenu 819 900 Kč a s výbavou Icon dostanete dojezd 322 kilometrů v kombinovaném provozu, podle WLT měření. V čistě městském provozu se můžete dostat až na 460 kilometrů a věřte, že město bude „pětistovce“ slušet nejlépe. Už z povahy vozu je jasné, že se jedná o stylovou nákupní tašku, a ne elektromobil na dlouhé dálniční přesuny.
O pohon se stará 87 kW elektromotor, který napájí baterie s využitelnou kapacitou 37,3 kWh. O nabití se postará 85kW rychlonabíjení. Ve výbavě najdete tempomat, halogenové světlomety s LED denním svícením, automatickou klimatizaci, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, bezdrátové zrcadlení chytrého telefonu a další. Pokud chcete opravdu vystoupit z davu a zvolíte nejvyšší konfiguraci 500e 3+1 La Prima, dostanete rázem na hranici milionu korun.
Jak jde vidět, elektromobily rozhodně nejsou levnou záležitostí. Investice do nich se vyplatí zejména lidem, kteří mají vyšší nájezdy kilometrů anebo se nemusí dívat na pořizovací cenu.
Jaký elektromobil z našeho seznamu by se líbil vám? Napište nám do komentářů. Příští týden se podíváme na 5 nejlevnějších plně elektrických vozů s dojezdem alespoň 400 kilometrů.