Fiat 500e (2020): vylepšený elektromobil s dojezdem až 320 km

Ondřej Miškovský

Až 320 km podle normy WLTP by měl urazit miláček italského národa v čistě elektrickém režimu. Co dalšího přináší a čím zaujme nový elektromobil Fiat 500e pro modelový rok 2020?

Na první pohled vychází novinka z Turína z původního modelu, ale je od základu nový. A od samotného počátku stavěný jako elektromobil. Co byste také jistě neměli přehlédnout, je stahovatelná střecha ve stylu kabrio.

O něco větší, ale také dražší

Přestože z fotek to vypadá, že je nový Fiat 500e (2020) rozměrově shodný se současným modelem, není tomu tak. Narostl do šířky i délky o cca 6 cm a rozvor se zvětšil o 2 centimetry. Starší elektrické pětistovky jsou na silnicích, alespoň v Praze, vidět celkem často, nicméně tento vůz se v ČR nikdy oficiálně neprodával, takže vozy jsou předmětem individuálního dovozu ze zahraničí. Pokud se podíváte na servery největších autobazarů, dá se malé městské přibližovadlo pořídit již okolo 300 000 Kč a může tak být zajímavou vstupenkou do světa elektromobilů.

To však neplatí o zbrusu novém modelu 500e, na který se právě koukáte. Pohled do ceníku vás připraví o chuť i na italské špagety, protože si za něj Fiat účtuje 37 500 eur, v přepočtu něco přes 950 000 Kč, takže nakonec v České republice může jít o cenu spíše něco přes milion korun. Jedná se však zatím jen o speciální edici, které se vyrobí rovných 500 kusů, takže můžeme doufat, že základní model Fiat 500e bude asi přeci jen o něco levnější.

Facelift zvenku, i zevnitř

Nová pětistovka nedostane jen novou fasádu s výrazným logem v podobě číslice 500, ale změny se samozřejmě odehrály i uvnitř. Ke slovu přichází tolik módní dotykový displej o velikosti 10,25 palců a řada tlačítek, které se podobají klávesám klavíru. I kokpit před řidičem je čistě digitální a uspořádání palubní desky v kombinaci s rovnou podlahou nabídne posádce trochu víc místa. A když už jsme u těch technologií, je potřeba zmínit i zcela nový multimediální systém Uconnect 5 s připojením k internetu, celou plejáda různých asistentů a tři jízdní režimy.

Větší baterie pro delší dojezd

Fiat si pro svoji elektrickou pětistovku připravil baterii o příjemné kapacitě 42 kWh, což je na městský provoz více než dostatečné. Motor bude mít výkon 88 kW a na stovku vás pošle za 9 vteřin. To už sice nejsou nijak oslnivé hodnoty, ale ve městě to bude jistě příjemný a hbitý společník. Na rozdíl od předchozí verze nabídne rychlé nabíjení až 85 kW, takže na espresso a tiramisu máte zhruba půl hodiny. V případě pomalejšího AC nabíjení vám palubní nabíječka nabídne 11 kW, tedy stejně jako tomu bylo u předchozí verze.

Ale co ta cena…

Nový Fiat 500e je tak mimořádně sympatickým přírůstkem do městské džungle. Nabídne dostačující prostor na přesuny v metropoli, spoustu moderní techniky a praktický dojezd. Jen ta cenovka mu příliš nepomáhá.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články