Ti, kteří pozorně sledují segment elektromobilů, tak pravděpodobně ve zprávách z poslední doby často viděli předsedu představenstva koncernu Volkswagen Herberta Diesse. Je to proto, že Diess se snaží ovlivnit i další automobilky, aby uznaly, že elektromobily jsou cestou budoucnosti. Diess nyní obhajuje elektromobilitu také na síti LinkedIn.
Situace ve VW se natolik zkomplikovala, že se Diess začal obávat potenciálních ztrát pracovních míst a pozval Elona Muska, aby promluvil s nejvyššími zástupci automobilky. Současně se objevují spekulace, že se Tesla a VW možná v budoucnu spojí, ale to je téma pro jiný článek. Příspěvek na LinkedIn v podstatě vysvětluje, kolik peněz by člověk mohl ušetřit výběrem elektromobilu v porovnání se spalovacím vozem.
Pro jednoduchost sdílel Diess data z automobilového magazínu Autozeitung, který porovnal kompaktní crossover Tiguan s novým elektrickým ID.4. Magazín tvrdí, že vlastnictví automobilu se spalovacím motorem je až o 50 % dražší, než provoz elektromobilu.
Magazín Autozeitung provedl výpočet, přičemž vzal v úvahu všechny náklady. Řízení vozu VW Tiguan stojí přibližně o 30 % více na kilometr než ID.4. Jeden kilometr v Audi Q5 stojí asi o 40 % více ve srovnání s Q4 e-tron. A řízení Škody Kodiaq je zhruba o 50 % dražší na kilometr ve srovnání s Enyaqem.
Čtěte také: Volkswagen ID.4 si brousí zuby na pouštní závod, posádku tvoří dámská dvojice
Skutečnost, že Diess odrazuje zákazníky od nákupu Tiguanu, je velkým krokem vpřed. Není to tak dávno, kdy někteří generální ředitelé automobilek veřejně odrazovali od nákupu elektromobilů. Existuje také řada výrobců, kteří sice přímo nepomlouvaly elektromobily na sociálních sítích, ale stále pracovali v na tom, aby zajistili, že elektromobily nebudou běžně dostupné a odrazovali zákazníky od jejich nákupu.
Změna myšlení se začíná projevovat i u ostatních klasických značek, i když zdaleka ne v takové míře. Generální ředitel a komunikační tým společnosti Ford mají plné ruce práce s propagací elektromobilů na sociálních sítích, i když s reklamou spalovacích vozidel nepřestali. GM pokračuje v plnění svých závazků i v oblasti elektromobilů, ale jeho generální ředitel zatím veřejně nevystoupil a neřekl, že klasická auta stojí příliš mnoho peněz.
Ti, kteří pozorně sledují segment elektromobilů, tak pravděpodobně ve zprávách z poslední doby často viděli předsedu představenstva koncernu Volkswagen Herberta Diesse. Je to proto, že Diess se snaží ovlivnit i další automobilky, aby uznaly, že elektromobily jsou cestou budoucnosti. Diess nyní obhajuje elektromobilitu také na síti LinkedIn.
Situace ve VW se natolik zkomplikovala, že se Diess začal obávat potenciálních ztrát pracovních míst a pozval Elona Muska, aby promluvil s nejvyššími zástupci automobilky. Současně se objevují spekulace, že se Tesla a VW možná v budoucnu spojí, ale to je téma pro jiný článek. Příspěvek na LinkedIn v podstatě vysvětluje, kolik peněz by člověk mohl ušetřit výběrem elektromobilu v porovnání se spalovacím vozem.
Pro jednoduchost sdílel Diess data z automobilového magazínu Autozeitung, který porovnal kompaktní crossover Tiguan s novým elektrickým ID.4. Magazín tvrdí, že vlastnictví automobilu se spalovacím motorem je až o 50 % dražší, než provoz elektromobilu.
Magazín Autozeitung provedl výpočet, přičemž vzal v úvahu všechny náklady. Řízení vozu VW Tiguan stojí přibližně o 30 % více na kilometr než ID.4. Jeden kilometr v Audi Q5 stojí asi o 40 % více ve srovnání s Q4 e-tron. A řízení Škody Kodiaq je zhruba o 50 % dražší na kilometr ve srovnání s Enyaqem.
Čtěte také: Volkswagen ID.4 si brousí zuby na pouštní závod, posádku tvoří dámská dvojice
Skutečnost, že Diess odrazuje zákazníky od nákupu Tiguanu, je velkým krokem vpřed. Není to tak dávno, kdy někteří generální ředitelé automobilek veřejně odrazovali od nákupu elektromobilů. Existuje také řada výrobců, kteří sice přímo nepomlouvaly elektromobily na sociálních sítích, ale stále pracovali v na tom, aby zajistili, že elektromobily nebudou běžně dostupné a odrazovali zákazníky od jejich nákupu.
Změna myšlení se začíná projevovat i u ostatních klasických značek, i když zdaleka ne v takové míře. Generální ředitel a komunikační tým společnosti Ford mají plné ruce práce s propagací elektromobilů na sociálních sítích, i když s reklamou spalovacích vozidel nepřestali. GM pokračuje v plnění svých závazků i v oblasti elektromobilů, ale jeho generální ředitel zatím veřejně nevystoupil a neřekl, že klasická auta stojí příliš mnoho peněz.