S novým generálním ředitelem japonské Toyoty začíná automobilka pomalu odhalovat i své plány do budoucna. Pro mnohé velkým překvapením, ale možná i potěším se stává, že výrobce začne více přiklánět důraz elektrickým vozidlům.
Nový prezident a výkonný ředitel Koji Sato uvedl, že Toyota a Lexus se budou více odlišovat. Každá značka bude mít své vlastní elektrické modely, které tedy nejspíše nebudou sdílet tolik společných vlastností.
Společnost je již téměř na konci příprav prvního bateriového elektromobilu pro luxusní značku Lexus. Má se jednat o vůz nové elektrické generace. Zatím není příliš jasné, co si pod touto novou generací představit, ale podle vyjádření to vypadá na zcela nový proces i platformu. Toyota chce samozřejmě v maximální míře zachovat své hybridní portfolio.
Z více zdrojů je Toyota kritizována za svůj laxní přístup k elektromobilitě a prosazování jen a pouze hybridních pohonů. Sato k tomuto přístupu dodává, že pomalé přijímání nové technologie bylo ve společnosti způsobeno především špatnou komunikací. I zde právě potvrdil, že se značka nevydá jen čistě elektrickou cestou, ale bude nadále udržovat hybridní vozy i dále zkoumat další cesty alternativních pohonů.
Čtěte také: Toyota zůstává na trůnu. V loňském roce prodala více než 10,4 milionu aut
V následujících letech bychom ale měli očekávat rychlejší nástup bateriových elektromobilů a sníženou rychlost na ostatních trzích. Aktuálně má Toyota v nabídce pouze jediný elektromobil, model bZ4X postavený na vyhrazené platformě e-TNGA. V původních plánech mělo jít o první ze sedmičky nových “Nulových” vozidel. Celá řada by měla být k dispozici v roce 2025.
Lexus na svém prvním elektrickém autě stále pracuje. Model RZ se zatím na trhu neprodává. Nepůjde přitom o předělávku existujícího vozu, technika i vzhled je vyvíjen od základů pouze s myšlenkou elektrického pohonu. Půjde o vůz konstrukce SUV kupé a v některých aspektech se inspiroval od americké Tesly. Ve voze tak například nehledejte klasický kulatý volant, ale spíše letecký hranatý knipl, ačkoliv zákazníci dostanou na výběr.
S novým generálním ředitelem japonské Toyoty začíná automobilka pomalu odhalovat i své plány do budoucna. Pro mnohé velkým překvapením, ale možná i potěším se stává, že výrobce začne více přiklánět důraz elektrickým vozidlům.
Nový prezident a výkonný ředitel Koji Sato uvedl, že Toyota a Lexus se budou více odlišovat. Každá značka bude mít své vlastní elektrické modely, které tedy nejspíše nebudou sdílet tolik společných vlastností.
Společnost je již téměř na konci příprav prvního bateriového elektromobilu pro luxusní značku Lexus. Má se jednat o vůz nové elektrické generace. Zatím není příliš jasné, co si pod touto novou generací představit, ale podle vyjádření to vypadá na zcela nový proces i platformu. Toyota chce samozřejmě v maximální míře zachovat své hybridní portfolio.
Z více zdrojů je Toyota kritizována za svůj laxní přístup k elektromobilitě a prosazování jen a pouze hybridních pohonů. Sato k tomuto přístupu dodává, že pomalé přijímání nové technologie bylo ve společnosti způsobeno především špatnou komunikací. I zde právě potvrdil, že se značka nevydá jen čistě elektrickou cestou, ale bude nadále udržovat hybridní vozy i dále zkoumat další cesty alternativních pohonů.
Čtěte také: Toyota zůstává na trůnu. V loňském roce prodala více než 10,4 milionu aut
V následujících letech bychom ale měli očekávat rychlejší nástup bateriových elektromobilů a sníženou rychlost na ostatních trzích. Aktuálně má Toyota v nabídce pouze jediný elektromobil, model bZ4X postavený na vyhrazené platformě e-TNGA. V původních plánech mělo jít o první ze sedmičky nových “Nulových” vozidel. Celá řada by měla být k dispozici v roce 2025.
Lexus na svém prvním elektrickém autě stále pracuje. Model RZ se zatím na trhu neprodává. Nepůjde přitom o předělávku existujícího vozu, technika i vzhled je vyvíjen od základů pouze s myšlenkou elektrického pohonu. Půjde o vůz konstrukce SUV kupé a v některých aspektech se inspiroval od americké Tesly. Ve voze tak například nehledejte klasický kulatý volant, ale spíše letecký hranatý knipl, ačkoliv zákazníci dostanou na výběr.