A je to tady! Toyota vyvine vlastní platformu pro elektromobily

  • Toyota po téměř 14 letech vyměnila svého ředitele
  • Vypadá to, že se konečně začínají dít věci na poli elektromobility
  • Japonská automobilka prý vyvine vlastní ryze elektrickou platformu
Logo automobilky Toyota, ilustrační

Logo automobilky Toyota, ilustrační

Největší automobilka na světě – Toyota – v čele s vnukem původního zakladatele se dlouho řadila mezi silné odpůrce elektromobilů a vlastně to ani nijak neskrývala. Akio Toyoda však končí a od 1. dubna 2023 bude nahrazen novým šéfem, kterým se stane Koji Sato, dosavadní šéf Lexusu.

Toyota přehodnocuje plány s elektromobily

Jedním z důvodů, proč skončil šéf Toyoty, byl rozhodně přístup japonské automobilky na poli elektromobility. Nepřesvědčivé výsledky a hlavně stav, ve kterém se největší výrobce aut na světě nachází, jistě také sehrály své.

Nejen s ohledem na to, že ostatní automobilky už prodávají mnohonásobně více elektrických aut, ale také s tím, že do budoucna to pravděpodobně jinak ani moc nepůjde – vzhledem k zákazům spalovacích aut všude po světě, nejen v EU. Toyota byla pozadu prodejně, ale i technikou.

Nový šéf má pomoci vrátit Toyotě konkurenceschopnost na velice rychle rostoucím trhu s elektromobily. Jde především o to zlepšit efektivitu aut na baterky a snížit výrobní náklady. A právě k tomu pomůže jedině speciální, ryze elektrická platforma, na které budou postavena budoucí auta na baterky.

Nová platforma umožní ultrarychlé dobíjení

Elektromobilová platforma od čínského Xpengu, ilustrační | foto: Xpeng


Čtěte také: Toyota si všímá úspěchu výrobců elektromobilů. Chystá nejlepší možnou odpověď


Toyota vyvine vlastní ryze elektrickou platformu

Stejně jako dnes mají na poli EV největší automobilky téměř bez výjimky, ať už jde o Teslu, Volkswagen, Škoda Auto, Audi, Porsche, Seat, Hyundai, Kia, a mnoho dalších, tak také Toyota podle informací japonského serveru Asahi Shinbun vyvine vlastní elektromobilovou platformu.

Podle uvedeného zdroje se chce Toyota konečně postavit lídrovi na poli elektromobilů, tedy firmě Tesla. Ta má v letošním roce vyrábět již více než 1,8 milionů elektromobilů, ale hlavně má mnohonásobně vyšší marže na každém prodaném autě. Z Tesly je podle některých expertů jakýsi černý kůň, který by se mohl do budoucna stát největším výrobcem aut na světě a nahradit tak na této pozici právě Toyotu.

K prosazení se na poli elektromobilů má Toyotě pomoci vlastní ryze elektrická platforma. Její název zatím neznáme, ale nahradí modulární platformu e-TNGA (kterou má například kontroverzní Toyota bZ4X – pozn. redakce), která vychází z konvenční platformy TNGA určené pro spalovací automobily. A to má samozřejmě svoje nevýhody, ať už vyšší výrobní náklady, tak také technickou zaostalost.

Chystaná, čistě elektrická platforma má být navržena speciálně pro elektromobily úplně od nuly a využívat tedy například skateboardovou architekturu, kdy baterie budou umístěny v samotném podvozku a na něj se dá potom postavit prakticky cokoliv. Stejně to mají i ostatní automobilky se svými čistokrevnými elektromobily, nejen Tesla. Očekává se, že EV platforma od Toyoty bude u prvního auta nasazena někdy mezi roky 2027 a 2028.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

A je to tady! Toyota vyvine vlastní platformu pro elektromobily

  • Toyota po téměř 14 letech vyměnila svého ředitele
  • Vypadá to, že se konečně začínají dít věci na poli elektromobility
  • Japonská automobilka prý vyvine vlastní ryze elektrickou platformu
Logo automobilky Toyota, ilustrační

Logo automobilky Toyota, ilustrační

Největší automobilka na světě – Toyota – v čele s vnukem původního zakladatele se dlouho řadila mezi silné odpůrce elektromobilů a vlastně to ani nijak neskrývala. Akio Toyoda však končí a od 1. dubna 2023 bude nahrazen novým šéfem, kterým se stane Koji Sato, dosavadní šéf Lexusu.

Toyota přehodnocuje plány s elektromobily

Jedním z důvodů, proč skončil šéf Toyoty, byl rozhodně přístup japonské automobilky na poli elektromobility. Nepřesvědčivé výsledky a hlavně stav, ve kterém se největší výrobce aut na světě nachází, jistě také sehrály své.

Nejen s ohledem na to, že ostatní automobilky už prodávají mnohonásobně více elektrických aut, ale také s tím, že do budoucna to pravděpodobně jinak ani moc nepůjde – vzhledem k zákazům spalovacích aut všude po světě, nejen v EU. Toyota byla pozadu prodejně, ale i technikou.

Nový šéf má pomoci vrátit Toyotě konkurenceschopnost na velice rychle rostoucím trhu s elektromobily. Jde především o to zlepšit efektivitu aut na baterky a snížit výrobní náklady. A právě k tomu pomůže jedině speciální, ryze elektrická platforma, na které budou postavena budoucí auta na baterky.

Nová platforma umožní ultrarychlé dobíjení

Elektromobilová platforma od čínského Xpengu, ilustrační | foto: Xpeng


Čtěte také: Toyota si všímá úspěchu výrobců elektromobilů. Chystá nejlepší možnou odpověď


Toyota vyvine vlastní ryze elektrickou platformu

Stejně jako dnes mají na poli EV největší automobilky téměř bez výjimky, ať už jde o Teslu, Volkswagen, Škoda Auto, Audi, Porsche, Seat, Hyundai, Kia, a mnoho dalších, tak také Toyota podle informací japonského serveru Asahi Shinbun vyvine vlastní elektromobilovou platformu.

Podle uvedeného zdroje se chce Toyota konečně postavit lídrovi na poli elektromobilů, tedy firmě Tesla. Ta má v letošním roce vyrábět již více než 1,8 milionů elektromobilů, ale hlavně má mnohonásobně vyšší marže na každém prodaném autě. Z Tesly je podle některých expertů jakýsi černý kůň, který by se mohl do budoucna stát největším výrobcem aut na světě a nahradit tak na této pozici právě Toyotu.

K prosazení se na poli elektromobilů má Toyotě pomoci vlastní ryze elektrická platforma. Její název zatím neznáme, ale nahradí modulární platformu e-TNGA (kterou má například kontroverzní Toyota bZ4X – pozn. redakce), která vychází z konvenční platformy TNGA určené pro spalovací automobily. A to má samozřejmě svoje nevýhody, ať už vyšší výrobní náklady, tak také technickou zaostalost.

Chystaná, čistě elektrická platforma má být navržena speciálně pro elektromobily úplně od nuly a využívat tedy například skateboardovou architekturu, kdy baterie budou umístěny v samotném podvozku a na něj se dá potom postavit prakticky cokoliv. Stejně to mají i ostatní automobilky se svými čistokrevnými elektromobily, nejen Tesla. Očekává se, že EV platforma od Toyoty bude u prvního auta nasazena někdy mezi roky 2027 a 2028.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."