Japonská automobilka Toyota je aktuálně největším výrobcem aut na světě, jenže v době elektrifikace vozů a přechodu na čisté elektromobily (bateriové) poněkud ztrácí, až je to s podivem. Je to totiž právě Toyota, kdo dal světu moderní hybridy, a to již před 25 lety, a odstartoval tak postupný přechod na elektromobilitu.
Jak uvádí exkluzivně agentura Reuters s odvoláním na anonymní zdroj, který je dobře obeznámený se situací, japonská automobilka Toyota si všímá úspěchu výrobců elektromobilů (americká Tesla, která má 8× větší marži na prodaných autech, nebo čínský BYD, který je v Číně úspěšnější dokonce než Tesla – pozn. redakce), takže by už také ráda v tomto směru získala nějaký větší podíl na trhu. Jenže to nebude vůbec jednoduché.
Toyota už několikrát změnila své plány ohledně výroby a prodeje nových elektromobilů a vypadá to, že je bude brzy znovu revalidovat. V únoru totiž čeká firmu velké setkání s dodavateli, poprvé od Covidu-19, a na něm má údajně chtít například prodiskutovat novou, ryze elektrickou platformu, ale také celkový plán přechodu na elektromobilitu.
Čtěte také: Toyota naprosto dominuje v disciplíně, která by měla zajímat každého
První řekněme novodobý elektromobil od Toyoty, model bZ4X, je postavený na platformě e-TNGA, tedy jen předělané technice určené pro spalovací vozy. A to by mohl být s nástupem čisté elektromobility problém, protože na trhu slaví největší úspěchy právě ti hráči, kteří vsadili na vývoj nové, ryze elektrické platformy.
Podle uvedeného zdroje bychom se mohli dočkat toho, že Toyota v příštím roce oznámí novou čistokrevnou platformu pro elektromobily, což by jistě mělo spoustu výhod (efektivnější pohon, nižší spotřeba, delší dojezd, rychlejší nabíjení, prostornější interiér, apod. – pozn. redakce).
Bude nakonec Toyota následovat cestu automobilek, jako jsou například Tesla, Hyundai/Kia, nebo i Volkswagen/Škoda Auto a další? Uvidíme. Každopádně speciální elektromobilová platforma, která by byla již od základu ušita na míru autům na baterky, by dávala nejen do budoucna, ale již nyní, velký smysl.
Japonská automobilka Toyota je aktuálně největším výrobcem aut na světě, jenže v době elektrifikace vozů a přechodu na čisté elektromobily (bateriové) poněkud ztrácí, až je to s podivem. Je to totiž právě Toyota, kdo dal světu moderní hybridy, a to již před 25 lety, a odstartoval tak postupný přechod na elektromobilitu.
Jak uvádí exkluzivně agentura Reuters s odvoláním na anonymní zdroj, který je dobře obeznámený se situací, japonská automobilka Toyota si všímá úspěchu výrobců elektromobilů (americká Tesla, která má 8× větší marži na prodaných autech, nebo čínský BYD, který je v Číně úspěšnější dokonce než Tesla – pozn. redakce), takže by už také ráda v tomto směru získala nějaký větší podíl na trhu. Jenže to nebude vůbec jednoduché.
Toyota už několikrát změnila své plány ohledně výroby a prodeje nových elektromobilů a vypadá to, že je bude brzy znovu revalidovat. V únoru totiž čeká firmu velké setkání s dodavateli, poprvé od Covidu-19, a na něm má údajně chtít například prodiskutovat novou, ryze elektrickou platformu, ale také celkový plán přechodu na elektromobilitu.
Čtěte také: Toyota naprosto dominuje v disciplíně, která by měla zajímat každého
První řekněme novodobý elektromobil od Toyoty, model bZ4X, je postavený na platformě e-TNGA, tedy jen předělané technice určené pro spalovací vozy. A to by mohl být s nástupem čisté elektromobility problém, protože na trhu slaví největší úspěchy právě ti hráči, kteří vsadili na vývoj nové, ryze elektrické platformy.
Podle uvedeného zdroje bychom se mohli dočkat toho, že Toyota v příštím roce oznámí novou čistokrevnou platformu pro elektromobily, což by jistě mělo spoustu výhod (efektivnější pohon, nižší spotřeba, delší dojezd, rychlejší nabíjení, prostornější interiér, apod. – pozn. redakce).
Bude nakonec Toyota následovat cestu automobilek, jako jsou například Tesla, Hyundai/Kia, nebo i Volkswagen/Škoda Auto a další? Uvidíme. Každopádně speciální elektromobilová platforma, která by byla již od základu ušita na míru autům na baterky, by dávala nejen do budoucna, ale již nyní, velký smysl.