V roce 2022 se Toyota výborně vyrovnala s výpadky způsobenými pandemií Covid-19 a s následným nedostatkem polovodičů. Jak si tedy vedla číselně v uplynulém roce a kolik aut japonská automobilka, která už nějaký ten pátek vévodí celkovým prodejům aut po celém světě, nakonec prodala?
Pokud do prodejních objemů započítáme prodeje dceřiných společností Daihatsu a Hino, prodala automobilka Toyota téměř 10,5 milionu vozů a o více než 2 miliony prodaných vozidel předčila skupinu Volkswagen, která na začátku ledna oznámila loňský výsledek ve výši 8,3 milionu prodaných vozů.
Ve srovnání s rokem 2021 klesly v loňském roce celkové prodeje Toyoty o 0,1 %. Prodeje v Japonsku, kde se prodalo 1,9 milionu vozidel, byly meziročně nižší dokonce o 9,6 %. Domácí zklamání bylo vyváženo silným exportem, jehož tržby vyšplhaly o 2,3 % na hodnotu 8,58 milionu prodaných vozů.
Čtěte také: Vstříc elektromobilitě. Toyota v Evropě rozjede výrobu aut na baterky
To se bohužel netýká amerického trhu. Toyota v regionu Severní Ameriky sice v loňském roce prodala 2,1 milionu vozů, což je vzhledem k izolaci impozantní úspěch, ale v porovnání s rokem 2021 se jedná o téměř desetiprocentní pokles. Toto klopýtnutí umožnilo koncernu General Motors, jehož tržby loni vzrostly o 2,5%, opětovně proklouznout na první místo.
Jak píše server Carscoops, za loňským úspěchem Toyoty stojí především silná poptávka v Asii, díky níž se automobilce podařilo i přes problémy s dodávkami výrobních komponent udržet celkovou výkonnost v podobné výši, jako v předchozím, velmi úspěšném roce 2021.
Problémy s dodávkami přetrvávají i v současnosti a Toyota označuje aktuální situaci jako velmi obtížnou. Ve druhé polovině letošního roku ale očekává většina automobilek zlepšení situace a Toyota předpokládá, že pokud nedojde k nepředvídatelným výpadkům, měla by loňský výsledek přinejmenším vyrovnat.
V roce 2022 se Toyota výborně vyrovnala s výpadky způsobenými pandemií Covid-19 a s následným nedostatkem polovodičů. Jak si tedy vedla číselně v uplynulém roce a kolik aut japonská automobilka, která už nějaký ten pátek vévodí celkovým prodejům aut po celém světě, nakonec prodala?
Pokud do prodejních objemů započítáme prodeje dceřiných společností Daihatsu a Hino, prodala automobilka Toyota téměř 10,5 milionu vozů a o více než 2 miliony prodaných vozidel předčila skupinu Volkswagen, která na začátku ledna oznámila loňský výsledek ve výši 8,3 milionu prodaných vozů.
Ve srovnání s rokem 2021 klesly v loňském roce celkové prodeje Toyoty o 0,1 %. Prodeje v Japonsku, kde se prodalo 1,9 milionu vozidel, byly meziročně nižší dokonce o 9,6 %. Domácí zklamání bylo vyváženo silným exportem, jehož tržby vyšplhaly o 2,3 % na hodnotu 8,58 milionu prodaných vozů.
Čtěte také: Vstříc elektromobilitě. Toyota v Evropě rozjede výrobu aut na baterky
To se bohužel netýká amerického trhu. Toyota v regionu Severní Ameriky sice v loňském roce prodala 2,1 milionu vozů, což je vzhledem k izolaci impozantní úspěch, ale v porovnání s rokem 2021 se jedná o téměř desetiprocentní pokles. Toto klopýtnutí umožnilo koncernu General Motors, jehož tržby loni vzrostly o 2,5%, opětovně proklouznout na první místo.
Jak píše server Carscoops, za loňským úspěchem Toyoty stojí především silná poptávka v Asii, díky níž se automobilce podařilo i přes problémy s dodávkami výrobních komponent udržet celkovou výkonnost v podobné výši, jako v předchozím, velmi úspěšném roce 2021.
Problémy s dodávkami přetrvávají i v současnosti a Toyota označuje aktuální situaci jako velmi obtížnou. Ve druhé polovině letošního roku ale očekává většina automobilek zlepšení situace a Toyota předpokládá, že pokud nedojde k nepředvídatelným výpadkům, měla by loňský výsledek přinejmenším vyrovnat.