Japonská automobilka Toyota oznamuje, že rozjede výrobu aut na baterky v Evropě. Tedy těch, které skutečně ujedou nějakou rozumnou vzdálenost čistě na elektřinu, nikoliv „jen“ full-hybridy, jejich výroba už na Starém kontinentu nějakou tu dobu probíhá.
Závod Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) bude v tureckém městě Sakarya vyrábět Toyotu C-HR druhé generace. Nová Toyota C-HR, nabízená v hybridním a plug-in hybridním provedení, bude zároveň prvním plug-in hybridním osobním vozem vyráběným v Turecku.
TMMT se dále stane prvním evropským závodem automobilky Toyota vyrábějícím plug-in hybridní vozidla a prvním s linkou na výrobu baterií. Pro evropský region jde tedy o strategický milník, který jde ruku v ruce s cestou postupné elektrifikace automobilky ze země vycházejícího slunce.
Čtěte také: Šéf Toyoty odstupuje! Zlomily mu vaz elektromobily, nebo něco jiného?
Kromě linky na výrobu vozidel bude závod Toyoty v Turecku disponovat i novou montážní linkou na baterie pro plug-in hybridní auta o roční kapacitě 75 tisíc kusů. Montáž baterií pro plug-in hybridy bude spuštěna v prosinci 2023, čímž vznikne přibližně 60 nových kvalifikovaných pracovních míst.
Vznik montážní linky na baterie v TMMT je strategickým milníkem na započaté cestě k elektrifikaci a do budoucna pomůže i dalším evropským závodům Toyota prostřednictvím kvalifikovaných pracovníků a know-how. Celkové investice do uvedeného projektu dosáhnou cca 317 milionů eur, a úhrnné investice do TMMT tak vzrostou přibližně na 2,3 miliardy eur.
TMMT v rámci investic do nového modelu vylepší a rozšíří stávající výrobní linku a současně připraví půdu k naplnění budoucích požadavků na různorodost a pružnost výroby – což jsou klíčové aspekty obchodní strategie Toyota Europe se zaměřením na dlouhodobou udržitelnost.
Toyota se zasazuje do roku 2040 dosáhnout v Evropě úplné uhlíkové neutrality; dále má v plánu do roku 2030 docílit uhlíkové neutrality ve všech svých výrobních závodech. K tomuto cíli turecký závod Toyoty směřuje zaváděním technologií pro minimalizaci spotřeby energie a postupným přechodem k obnovitelným energiím v rámci celého závodu Sakarya.
V rámci těchto opatření byly zavedeny nové technologie lakovny k minimalizaci emisí CO2 a dále se například využívá sluneční energie k dosažení energetické soběstačnosti závodu.
Japonská automobilka Toyota oznamuje, že rozjede výrobu aut na baterky v Evropě. Tedy těch, které skutečně ujedou nějakou rozumnou vzdálenost čistě na elektřinu, nikoliv „jen“ full-hybridy, jejich výroba už na Starém kontinentu nějakou tu dobu probíhá.
Závod Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) bude v tureckém městě Sakarya vyrábět Toyotu C-HR druhé generace. Nová Toyota C-HR, nabízená v hybridním a plug-in hybridním provedení, bude zároveň prvním plug-in hybridním osobním vozem vyráběným v Turecku.
TMMT se dále stane prvním evropským závodem automobilky Toyota vyrábějícím plug-in hybridní vozidla a prvním s linkou na výrobu baterií. Pro evropský region jde tedy o strategický milník, který jde ruku v ruce s cestou postupné elektrifikace automobilky ze země vycházejícího slunce.
Čtěte také: Šéf Toyoty odstupuje! Zlomily mu vaz elektromobily, nebo něco jiného?
Kromě linky na výrobu vozidel bude závod Toyoty v Turecku disponovat i novou montážní linkou na baterie pro plug-in hybridní auta o roční kapacitě 75 tisíc kusů. Montáž baterií pro plug-in hybridy bude spuštěna v prosinci 2023, čímž vznikne přibližně 60 nových kvalifikovaných pracovních míst.
Vznik montážní linky na baterie v TMMT je strategickým milníkem na započaté cestě k elektrifikaci a do budoucna pomůže i dalším evropským závodům Toyota prostřednictvím kvalifikovaných pracovníků a know-how. Celkové investice do uvedeného projektu dosáhnou cca 317 milionů eur, a úhrnné investice do TMMT tak vzrostou přibližně na 2,3 miliardy eur.
TMMT v rámci investic do nového modelu vylepší a rozšíří stávající výrobní linku a současně připraví půdu k naplnění budoucích požadavků na různorodost a pružnost výroby – což jsou klíčové aspekty obchodní strategie Toyota Europe se zaměřením na dlouhodobou udržitelnost.
Toyota se zasazuje do roku 2040 dosáhnout v Evropě úplné uhlíkové neutrality; dále má v plánu do roku 2030 docílit uhlíkové neutrality ve všech svých výrobních závodech. K tomuto cíli turecký závod Toyoty směřuje zaváděním technologií pro minimalizaci spotřeby energie a postupným přechodem k obnovitelným energiím v rámci celého závodu Sakarya.
V rámci těchto opatření byly zavedeny nové technologie lakovny k minimalizaci emisí CO2 a dále se například využívá sluneční energie k dosažení energetické soběstačnosti závodu.