Britský web ECO experts zkoumal to, kteří řidiči v Evropě jsou nejvíce toxičtí. Nešlo ale o chování za volantem, nýbrž o to, kolik vypouští emisí a znečištění. Bohužel čeští řidiči jsou na prvním neslavném místě.
Hlavní důvody, proč je Česko tak vysoko na žebříčku, zahrnují vysoké průměrné stáří vozidel, která se u nás prohánějí a která produkují více škodlivých emisí. Dále to, že elektromobily jsou stále rozšířené jen velmi a převažují vozidla na fosilní paliva. Významným faktorem je také korupce stanic technické kontroly a měření emisí, na které se nyní zaměřilo ministerstvo dopravy.
Web o nás konkrétně uvádí: „Nejen, že mají 6. nejnižší počet vozidel na alternativní paliva (0,7 %), jejich auta jsou také v průměru 6. nejstarší ve věku 14,5 let. Není proto překvapivé, že tato středoevropská země má 3. nejvyšší zaznamenané znečištění ovzduší na kontinentu.“
Na druhém místě jsou majitelé aut v Polsku. Zde mají dokonce nejhorší kvalitu ovzduší ze všech zemí Evropské unie. Ačkoliv se mohou pochlubit vysokým počtem osobních automobilů na alternativní paliva, země si vede špatně ve všech ostatních měřeních toxicity vozidel. Dále má Polsko nejstarší automobily v Evropě (17,2 let).
A kdo je na tom naopak nejlépe? K nejekologičtějším řidičům v Evropě patří britští řidiči, kteří dopadli lépe než Německo, Francie, Itálie a Španělsko. Pozice Spojeného království je z velké části důsledkem nízkého průměrného stáří jeho vozidel (pouze 8,5 roku).
Britský web ECO experts zkoumal to, kteří řidiči v Evropě jsou nejvíce toxičtí. Nešlo ale o chování za volantem, nýbrž o to, kolik vypouští emisí a znečištění. Bohužel čeští řidiči jsou na prvním neslavném místě.
Hlavní důvody, proč je Česko tak vysoko na žebříčku, zahrnují vysoké průměrné stáří vozidel, která se u nás prohánějí a která produkují více škodlivých emisí. Dále to, že elektromobily jsou stále rozšířené jen velmi a převažují vozidla na fosilní paliva. Významným faktorem je také korupce stanic technické kontroly a měření emisí, na které se nyní zaměřilo ministerstvo dopravy.
Web o nás konkrétně uvádí: „Nejen, že mají 6. nejnižší počet vozidel na alternativní paliva (0,7 %), jejich auta jsou také v průměru 6. nejstarší ve věku 14,5 let. Není proto překvapivé, že tato středoevropská země má 3. nejvyšší zaznamenané znečištění ovzduší na kontinentu.“
Na druhém místě jsou majitelé aut v Polsku. Zde mají dokonce nejhorší kvalitu ovzduší ze všech zemí Evropské unie. Ačkoliv se mohou pochlubit vysokým počtem osobních automobilů na alternativní paliva, země si vede špatně ve všech ostatních měřeních toxicity vozidel. Dále má Polsko nejstarší automobily v Evropě (17,2 let).
A kdo je na tom naopak nejlépe? K nejekologičtějším řidičům v Evropě patří britští řidiči, kteří dopadli lépe než Německo, Francie, Itálie a Španělsko. Pozice Spojeného království je z velké části důsledkem nízkého průměrného stáří jeho vozidel (pouze 8,5 roku).