Tajná dodávka, co loví české řidiče: Za první 3 měsíce už vybrala přes 15 milionů

Český dohledový orgán INSID se činí. Za tři měsíce zkontroloval 4 700 vozidel a vybral 15 milionů na pokutách.
Nový kontrolní orgán už vybral 15 milionů
Nový český dohledový orgán INSID (Inspekce silniční dopravy) hlásí po třech měsících ve funkci velmi pozitivní ohlasy. Inspekce silniční dopravy získala nový kabát, vozový park i pravomoce. Po čtvrt roce je orgán respektovaný a výsledky těší především státní kasu. V čem spočívá hlavní úspěch?
INSID má za úkol dohlížet na bezpečnost dopravy, především u profesních řidičů. Kontroluje dodržování povinných přestávek, přetížení nákladu nebo technický stav vozidel. Jen za první tři měsíce zjistil na 1 200 přestupků.
Celkový výše pokut včetně kaucí se vyšplhala přes hranici 15 milionů korun. Od 1. července do 30. září zkontrolovali technici 4 726 nákladních vozidel a autobusů. Celkem udělili 836 pokut. K těm je potřeba přičíst i 459 kaucí. Ty aktuálně tvoří naprostou většinu vybrané částky.

Poloviční úsilí s dvojnásobným efektem
Velký podíl na tom má nový systém, pravomoce a především kvalitní vybavení. Dřívější práci čtyřech pracovníků nyní zvládá polovina posádky. K výkonu již není potřeba dohled Policie ČR, která se tak může soustředit na důležitější činnosti.
Profesní řidiči často podvádí u povinných přestávek. Používají karty jiných řidičů a tím se vyhnou vlastní přestávce. Jezdí o víkendech, i přesto, že mají takovou jízdu kamiony zakázanou. Stále se objevuje mnoho případů, kdy soupravy jezdí přetížení, v extrémním případě i o 15 tun.
Spousta souprav neodpovídá technickým požadavkům. Jednak svojí celkovou délkou, ale i stavem pneumatik. Výjimkou nejsou ani případy se špatně upevněným nákladem. U téměř 250 případů byla řidičům odepřena další jízda.

Kontrole se nevyhnou ani osobní vozidla
V prvním sledovaném období se INSID zaměřil především na profesní dopravu. Mohou ale kontrolovat i celkový technický stav pomocí mobilní stanice a to i osobních vozidel. Vozy jsou vybavené modrými majáky a nezastavení či neumožnění prohlídky může řidiče přijít na vysoké pokuty.
Doposud byly statisticky kontrolovaní Češi a zahraniční řidiči téměř jedna ku jedné (49:51). Čeští dopravci byly zkontrolovaní ve 2 305 případech, z toho bylo 601 vozidel se závadou. To činí úspěšnost zastavení 26,1 procenta.
U zahraničních vozidel eviduje INSID 2 421 kontrol s 587 případy pochybení. I zde se tedy procentuálně pohybuje orgán okolo čtvrtiny, konkrétně 24,3%.
Zdroj: INSID
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.








