Nový francouzský ministr průmyslu Marc Ferracci se v rozhovoru pro německé noviny vyslovil pro společný evropský postup při záchraně evropského automobilového průmyslu. Řešením by měla být společná dotační politika a to, že by se za dotace měla nakupovat evropská auta.
Francouzský ministr průmyslu Marc Ferracci v rozhovoru pro německý Handelsblatt navrhl, aby země EU přijaly dotační program pro elektrická vozidla, který bude podobný tomu, který zavedla Francie. Ve Francii se dotuje výroba vozidel a baterií a tím se vylučují vozidla z Číny.
Pro další zvýšení poptávky podporuje společnost Ferracci evropskou iniciativu pro elektrifikaci komerčních vozových parků. Ministr uvedl, že podrobnosti je ještě potřeba projednat se všemi partnery EU.
Ferracci uznal, že elektrická auta vyráběná v Číně jsou „levnější a inovativnější“, a dodal, že „máme problém s konkurenceschopností, poptávkou a neférovými čínskými obchodními praktikami“. Evropští výrobci by přitom museli do elektrické mobility investovat „velké investice“. „Budoucnost našeho automobilového průmyslu závisí na tom, zda najdeme odpověď na tyto kolosální výzvy.“
V rozhovoru pro německé noviny francouzský ministr zdůraznil to, že na rozdíl od Německa Francie stála za přijetím dodatečných cel na čínské elektromobily. Stejně tak souhlasí s tím, že od roku 2035 již nebude možné v EU registrovat nová spalovací vozidla.
Na druhou stranu chce Francie posunout povinné cíle snížení emisí CO2, které budou platit od ledna 2025. Proto požádala Evropskou komisi, aby neuplatňovala sankce proti výrobcům, kteří tyto cíle nesplní.
Nový francouzský ministr průmyslu Marc Ferracci se v rozhovoru pro německé noviny vyslovil pro společný evropský postup při záchraně evropského automobilového průmyslu. Řešením by měla být společná dotační politika a to, že by se za dotace měla nakupovat evropská auta.
Francouzský ministr průmyslu Marc Ferracci v rozhovoru pro německý Handelsblatt navrhl, aby země EU přijaly dotační program pro elektrická vozidla, který bude podobný tomu, který zavedla Francie. Ve Francii se dotuje výroba vozidel a baterií a tím se vylučují vozidla z Číny.
Pro další zvýšení poptávky podporuje společnost Ferracci evropskou iniciativu pro elektrifikaci komerčních vozových parků. Ministr uvedl, že podrobnosti je ještě potřeba projednat se všemi partnery EU.
Ferracci uznal, že elektrická auta vyráběná v Číně jsou „levnější a inovativnější“, a dodal, že „máme problém s konkurenceschopností, poptávkou a neférovými čínskými obchodními praktikami“. Evropští výrobci by přitom museli do elektrické mobility investovat „velké investice“. „Budoucnost našeho automobilového průmyslu závisí na tom, zda najdeme odpověď na tyto kolosální výzvy.“
V rozhovoru pro německé noviny francouzský ministr zdůraznil to, že na rozdíl od Německa Francie stála za přijetím dodatečných cel na čínské elektromobily. Stejně tak souhlasí s tím, že od roku 2035 již nebude možné v EU registrovat nová spalovací vozidla.
Na druhou stranu chce Francie posunout povinné cíle snížení emisí CO2, které budou platit od ledna 2025. Proto požádala Evropskou komisi, aby neuplatňovala sankce proti výrobcům, kteří tyto cíle nesplní.