Tesla už léta propaguje funkci přivolání, která umožňuje majitelům dálkově ovládat pohyb jejich vozů. Původně šlo jen o základní pohyby vpřed a vzad, ale Tesla slibovala „chytré“ přivolání, které by mělo zvládnout nejen jízdu na parkovištích, ale ve vzdálenější budoucnosti dokonce přes celou zemi. Nedávno Tesla vydala aktualizaci této funkce, kterou nazvala Actually Smart Summon, ale kvůli ní jeden z majitelů již nemůže své auto používat.
Funkce Actually Smart Summon má umožnit dálkové ovládání auta na soukromých pozemcích. Přestože má systém potenciál, stále má omezení a některým uživatelům způsobuje problémy. Jedním z nich je Jamie z kanadského Halifaxu, který se se svým příběhem podělil se serverem Electrek. Svou Teslu koupil právě kvůli funkci Summon, aby mohl parkovat ve skutečně stísněných prostorech. Po aktualizaci na verzi v12.5.4.1 ale systém přestal fungovat, a Jamie tak nemůže své auto přesunout.
Nová verze softwaru totiž změnila i starší „hloupou“ verzi Summon, kterou Jamie používal. Teď auto pokaždé detekuje překážky a přerušuje pohyb, i když Jamie potvrzuje, že je prostor bezpečný. Různá chybová hlášení, jako například „nelze najít cestu k cíli“ či „dočasná chyba autopilota,“ mu zcela znemožnila funkci používat, přestože dříve fungovala stoprocentně.
Jamie opakovaně kontaktoval zákaznickou podporu, ale dostal jen radu na reset softwaru, bez možnosti návratu k předchozí verzi. Nyní mu nezbývá než chodit pěšky, což bude s příchodem zimy komplikované. Jamie doufá, že Tesla problém vyřeší nejen kvůli němu, ale i kvůli dalším majitelům, kteří po zveřejnění jeho příběhu nahlásili podobné potíže.
Tesla už v minulosti náhle provedla změny, které ovlivnily parkovací funkce. V roce 2022 odstranila ultrazvukové parkovací senzory s plánem přejít na parkovací asistenci založenou pouze na kamerovém systému. Zavedení této technologie trvalo přibližně šest měsíců a od té doby na ní stále pracuje a neustále ji vylepšuje. Pro řadu zákazníků nicméně byla absence ultrazvukových parkovacích senzorů, které jsou běžnou součástí výbavy moderních aut, nepříjemným překvapením.
Tesla už léta propaguje funkci přivolání, která umožňuje majitelům dálkově ovládat pohyb jejich vozů. Původně šlo jen o základní pohyby vpřed a vzad, ale Tesla slibovala „chytré“ přivolání, které by mělo zvládnout nejen jízdu na parkovištích, ale ve vzdálenější budoucnosti dokonce přes celou zemi. Nedávno Tesla vydala aktualizaci této funkce, kterou nazvala Actually Smart Summon, ale kvůli ní jeden z majitelů již nemůže své auto používat.
Funkce Actually Smart Summon má umožnit dálkové ovládání auta na soukromých pozemcích. Přestože má systém potenciál, stále má omezení a některým uživatelům způsobuje problémy. Jedním z nich je Jamie z kanadského Halifaxu, který se se svým příběhem podělil se serverem Electrek. Svou Teslu koupil právě kvůli funkci Summon, aby mohl parkovat ve skutečně stísněných prostorech. Po aktualizaci na verzi v12.5.4.1 ale systém přestal fungovat, a Jamie tak nemůže své auto přesunout.
Nová verze softwaru totiž změnila i starší „hloupou“ verzi Summon, kterou Jamie používal. Teď auto pokaždé detekuje překážky a přerušuje pohyb, i když Jamie potvrzuje, že je prostor bezpečný. Různá chybová hlášení, jako například „nelze najít cestu k cíli“ či „dočasná chyba autopilota,“ mu zcela znemožnila funkci používat, přestože dříve fungovala stoprocentně.
Jamie opakovaně kontaktoval zákaznickou podporu, ale dostal jen radu na reset softwaru, bez možnosti návratu k předchozí verzi. Nyní mu nezbývá než chodit pěšky, což bude s příchodem zimy komplikované. Jamie doufá, že Tesla problém vyřeší nejen kvůli němu, ale i kvůli dalším majitelům, kteří po zveřejnění jeho příběhu nahlásili podobné potíže.
Tesla už v minulosti náhle provedla změny, které ovlivnily parkovací funkce. V roce 2022 odstranila ultrazvukové parkovací senzory s plánem přejít na parkovací asistenci založenou pouze na kamerovém systému. Zavedení této technologie trvalo přibližně šest měsíců a od té doby na ní stále pracuje a neustále ji vylepšuje. Pro řadu zákazníků nicméně byla absence ultrazvukových parkovacích senzorů, které jsou běžnou součástí výbavy moderních aut, nepříjemným překvapením.