Automobilky Ferrari a Tesla nemají, kromě toho, že vyrábějí velmi rychlá auta, mnoho společného. Nakonec i k tomuto výsledku přichází obě značky zcela odlišně.
Automobilka Ferrari se zavázala, že do roku 2030 budou 40 % prodejů značky tvořit elektromobily. Znamená to, že firma z italského Maranella může od Tesly převzít některé poznatky a zkušenosti. Generální ředitel Ferrari Benedetto Vigna přiznává, že italská společnost, založená v roce 1939, se pokud jde o elektromobilitu, může od 20 let starého startupu skutečně hodně přiučit.
V rozhovoru pro agenturu Bloomberg složil Vigna Tesle poklonu a připsal jí zásluhy za urychlení změn v automobilovém průmyslu, kterému aktuálně dominuje spalovací motor. Na otázku, co se Ferrari od Tesly dozvědělo, výkonný ředitel řekl, že velkým přínosem, který Tesla automobilovému průmyslu přinesla, bylo „probuzení“.
Čtěte také: Elektromobily Ferrari nebudou mít umělý zvuk motoru, ale něco mnohem lepšího
Vigna nevidí Teslu jako soupeře a říká, že vzpínající se kůň je na dobré cestě k představení prvního plně elektrického vozidla v roce 2025, před jeho uvedením na trh v dalším roce. Na otázku, jakým způsobem vnímá americkou značku, Vigna řekl: „Vidím Teslu jako funkční automobil sloužící k přesunu z jednoho místa na jiné.”
Naproti tomu Ferrari vyrábí „auta plná emocí poskytující jedinečný zážitek z jízdy“, poznamenal ředitel Ferrari. Někdo by mohl namítnout, že konkurentem Ferrari by mohl docela klidně být model Tesla Roadster druhé generace, ale vzhledem k tomu, že ani elektrické Ferrari ani Tesla Roadster nejsou zatím k dispozici, jednalo by se o předčasné vyjádření.
Čtěte také: Ferrari elektromobil? Italové mají patent na auto se čtyřmi elektromotory
Generální ředitel Ferrari také odmítl, že by italská stáj byla při elektrifikaci pomalejší, než někteří konkurenti. „To není pravda. Jen si myslím, že nemůžeme klientům vnucovat žádnou volbu, a proto chceme nabízet kombinaci technologií tak dlouho, jak to bude možné,“ řekl Vigna s tím, že mix znamená spalovací, hybridní a plně elektrické modely. Ferrari v současné době vyrábí dva elektrifikované vozy. Plug-in hybridní modely SF90 Stradale a 296 GTS/296 GTB, které jsou dostupné v provedení kupé a kabriolet.
Elektrifikace je pro Ferrari novým způsobem, jak poskytnout zákazníkům jedinečný zážitek z jízdy. Elektrické pohonné jednotky poskytnou v budoucnu zákazníkům „stejné vzrušení, jako jim nyní dávají spalovací motory“. Podstatné bude umět z nové technologie vytěžit ty nejlepší emoce a předat klientům něco zcela jedinečného.
Automobilky Ferrari a Tesla nemají, kromě toho, že vyrábějí velmi rychlá auta, mnoho společného. Nakonec i k tomuto výsledku přichází obě značky zcela odlišně.
Automobilka Ferrari se zavázala, že do roku 2030 budou 40 % prodejů značky tvořit elektromobily. Znamená to, že firma z italského Maranella může od Tesly převzít některé poznatky a zkušenosti. Generální ředitel Ferrari Benedetto Vigna přiznává, že italská společnost, založená v roce 1939, se pokud jde o elektromobilitu, může od 20 let starého startupu skutečně hodně přiučit.
V rozhovoru pro agenturu Bloomberg složil Vigna Tesle poklonu a připsal jí zásluhy za urychlení změn v automobilovém průmyslu, kterému aktuálně dominuje spalovací motor. Na otázku, co se Ferrari od Tesly dozvědělo, výkonný ředitel řekl, že velkým přínosem, který Tesla automobilovému průmyslu přinesla, bylo „probuzení“.
Čtěte také: Elektromobily Ferrari nebudou mít umělý zvuk motoru, ale něco mnohem lepšího
Vigna nevidí Teslu jako soupeře a říká, že vzpínající se kůň je na dobré cestě k představení prvního plně elektrického vozidla v roce 2025, před jeho uvedením na trh v dalším roce. Na otázku, jakým způsobem vnímá americkou značku, Vigna řekl: „Vidím Teslu jako funkční automobil sloužící k přesunu z jednoho místa na jiné.”
Naproti tomu Ferrari vyrábí „auta plná emocí poskytující jedinečný zážitek z jízdy“, poznamenal ředitel Ferrari. Někdo by mohl namítnout, že konkurentem Ferrari by mohl docela klidně být model Tesla Roadster druhé generace, ale vzhledem k tomu, že ani elektrické Ferrari ani Tesla Roadster nejsou zatím k dispozici, jednalo by se o předčasné vyjádření.
Čtěte také: Ferrari elektromobil? Italové mají patent na auto se čtyřmi elektromotory
Generální ředitel Ferrari také odmítl, že by italská stáj byla při elektrifikaci pomalejší, než někteří konkurenti. „To není pravda. Jen si myslím, že nemůžeme klientům vnucovat žádnou volbu, a proto chceme nabízet kombinaci technologií tak dlouho, jak to bude možné,“ řekl Vigna s tím, že mix znamená spalovací, hybridní a plně elektrické modely. Ferrari v současné době vyrábí dva elektrifikované vozy. Plug-in hybridní modely SF90 Stradale a 296 GTS/296 GTB, které jsou dostupné v provedení kupé a kabriolet.
Elektrifikace je pro Ferrari novým způsobem, jak poskytnout zákazníkům jedinečný zážitek z jízdy. Elektrické pohonné jednotky poskytnou v budoucnu zákazníkům „stejné vzrušení, jako jim nyní dávají spalovací motory“. Podstatné bude umět z nové technologie vytěžit ty nejlepší emoce a předat klientům něco zcela jedinečného.