Ferrari elektromobil? Italové mají patent na auto se čtyřmi elektromotory

Vypadá to, že Ferrari pracuje na elektromobilu, který by měl být přímou odpovědí na novou Teslu Roadster a její slibované specifikace z říše snů.

TIP: Ferrari přijde s prvním elektromobilem až po roce 2025

Samozřejmě patentová přihláška ještě nemusí potvrzovat, že s autem společnost skutečně přijde, ale je zde minimálně vidět, že si Ferrari nechce nechat ujet vlak, v tomto případě především Teslu. Ta totiž chystá pro rok 2020 plně elektrický supersport, který slibuje naprosto špičkové parametry, ale hlavně, že zadupe všechna seberychlejší spalovací auta do země. Jakmile do nového Roadsteru (2020) jednou sednete, pak vám prý bude připadat jízda v tekutinou poháněných autech jako předpotopní.

4 elektromotory pro elektromobil?

Zpátky ale k patentu Ferrari. Podle něj by chtěla slavná italská automobilka u některého ze svých dvoumístných sportovních modelů využít hned čtveřice elektromotorů (každé pro pohon jiného kola), což by mohlo naznačovat, že půjde o čistý elektromobil. Jenže není to tak jednoduché, protože Ferrari současně v patentu uvádí, že bude možné celé řešení využít i ve spolupráci se spalovacím motorem, tedy pak by šlo již o hybrid či plug-in hybrid, nikoliv čistý elektromobil. Jistě bude zajímavé, jakým způsobem dokáže Ferrari využít elektrický pohon.

Ferrari se nikam nežene, spíše vyčkává

Plány Ferrari na poli elektrifikace jsou však stále poměrně vlažné. V loňském roce sice zamrzlo peklo a Italové přišli s prvním modelem do zásuvky, SF90 Stradale, jenže ten zvládne ujet čistě na elektřinu maximálně jen 25 km, takže se s plně elektrickými vozy nemůže v tomto směru naprosto vůbec srovnávat. Důvod? Podle šéfa automobilky prý zatím technologie baterií není tam, kde by měla být, a tak je stále benzín lepší volbou. Nejdříve se to má změnit až po roce 2025, nicméně uvidíme, co s plány Ferrari udělá chystaný Roadster od Tesly, který bude mít pohon všech kol, zrychlí na stovku pod 1,9 sekund a maximálku má mít něco přes 400 km/hod.

zdroj: TaycanEVforum

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Ferrari elektromobil? Italové mají patent na auto se čtyřmi elektromotory

Vypadá to, že Ferrari pracuje na elektromobilu, který by měl být přímou odpovědí na novou Teslu Roadster a její slibované specifikace z říše snů.

TIP: Ferrari přijde s prvním elektromobilem až po roce 2025

Samozřejmě patentová přihláška ještě nemusí potvrzovat, že s autem společnost skutečně přijde, ale je zde minimálně vidět, že si Ferrari nechce nechat ujet vlak, v tomto případě především Teslu. Ta totiž chystá pro rok 2020 plně elektrický supersport, který slibuje naprosto špičkové parametry, ale hlavně, že zadupe všechna seberychlejší spalovací auta do země. Jakmile do nového Roadsteru (2020) jednou sednete, pak vám prý bude připadat jízda v tekutinou poháněných autech jako předpotopní.

4 elektromotory pro elektromobil?

Zpátky ale k patentu Ferrari. Podle něj by chtěla slavná italská automobilka u některého ze svých dvoumístných sportovních modelů využít hned čtveřice elektromotorů (každé pro pohon jiného kola), což by mohlo naznačovat, že půjde o čistý elektromobil. Jenže není to tak jednoduché, protože Ferrari současně v patentu uvádí, že bude možné celé řešení využít i ve spolupráci se spalovacím motorem, tedy pak by šlo již o hybrid či plug-in hybrid, nikoliv čistý elektromobil. Jistě bude zajímavé, jakým způsobem dokáže Ferrari využít elektrický pohon.

Ferrari se nikam nežene, spíše vyčkává

Plány Ferrari na poli elektrifikace jsou však stále poměrně vlažné. V loňském roce sice zamrzlo peklo a Italové přišli s prvním modelem do zásuvky, SF90 Stradale, jenže ten zvládne ujet čistě na elektřinu maximálně jen 25 km, takže se s plně elektrickými vozy nemůže v tomto směru naprosto vůbec srovnávat. Důvod? Podle šéfa automobilky prý zatím technologie baterií není tam, kde by měla být, a tak je stále benzín lepší volbou. Nejdříve se to má změnit až po roce 2025, nicméně uvidíme, co s plány Ferrari udělá chystaný Roadster od Tesly, který bude mít pohon všech kol, zrychlí na stovku pod 1,9 sekund a maximálku má mít něco přes 400 km/hod.

zdroj: TaycanEVforum

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."