Fanoušci rychlých supersportů se konečně dočkali! Po dlouhém čekání a lehkém poodhalení se na nás usmívá nové Ferrari 296 GTB, které oficiálně přichází včetně plug-in hybridní techniky. Prvotní odhady ohledně cenově “dostupnějšího” modelu ovšem můžeme hned zkraje vyloučit, protože tenhle ďábel zapůsobí rovnou v několika aspektech. Pojďme se tedy vrhnout do plnohodnotného představení.
Jak mnozí z vás vědí, tak legendární jméno Dino je spojeno především s modelem, které vzniklo na počest zemřelého syna zakladatele automobilky. Mezi jeho největší poznávací znamení patřil šestiválcový motor, který se měl dle různých spekulantů vrátit brzy na scénu. Něco takového se při včerejším představení opravdu stalo, ale už nejde jen o čistě benzinový motor a nejmenuje se Dino.
Naši pouť vozem začneme nejdříve u samotného názvu, protože i ten v sobě ukrývá svůj význam. Označení 296 indikuje objem motoru 2,9 litru, počet válců (V6) a zkratka GTB zase Gran Turismo Berlinetta. V budoucnu bychom se snad mohli dočkat i verze bez střechy, avšak Ferrari v tuto chvíli startuje jen s jedinou možnou variantou.
Samotný design italského supersportu vychází z designové linky, kterou Ferrari uvedlo s modelem SF90. Jde tedy o poměrně čistý a jednoduchý vzhled, který je doplněn o oblejší tvary s typicky uloženým motorem uprostřed. Velký důraz inženýři kladli na aerodynamiku, aby vůz mohl podávat skvělé výsledky na trati a zároveň nabídl co možná nejvyšší dojezd v rámci malé baterie.
Co bude všechny fanoušky zajímat je především výkon. Díky kombinaci benzinového šestiválce a plug-in hybridní jednotky se díváme na kombinovaný výkon 610 kW, přičemž maximální točivý moment se zastavil na hodnotě 740 Nm. Z 0 na 100 km/h tedy vyrazí za krásné 2,9 sekundy a na 200 km/h to modelu 296 GTB trvá jen 7,3 sekundy. Maximální rychlost je 330 km/h. To není vůbec špatné, byť v přímce bude elektromobil typu Tesla Model S Plaid rychlejší.
Co se pak týče samotného elektromotoru, tak ten nabízí výkon 122 kW a je poháněn baterií o kapacitě 7,45 kWh. To je mimochodem shodná hodnota s rivalem McLaren Artura. Italská automobilka nám zatím neprozradila detaily ohledně nabíjení, nicméně si myslíme, že půjde o klasický Type 2 konektor, který zvládne baterii dobít za nějaké 2 hodiny. Samotná baterka pak stačí na dojezd až 25 kilometrů, což je o něco méně než britský konkurent.
Na stejnou notu pak supersport hraje i v rámci distribuce váhy. Automobilce se povedlo hmotnost držet těsně pod 1,5 tuny, což je ve své podstatě naprosto stejný případ jako s modelem Artura. Můžete si ovšem připlatit za okruhovou výbavu Assetto Fiorano, která výslednou váhu ještě o něco málo srazí.
V současnou chvíli není k dispozici cena ani odhad příchodu na český trh. Budeme si tedy muset počkat na oficiální vyjádření automobilky či samostatných dealerů. Článek na základě nových informací aktualizujeme.
Konstrukce | supersport, rozměry: 4565 x 1958 x 1187 mm, hmotnost: 1470 kg |
---|---|
Pohon | benzin V6 s obsahem 2,9 litru + elektřina, pohon zadních kol |
Výkon | celkový výkon 610 kW, točivý moment 740 Nm |
Baterie | Li-Ion, 7,45 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: ne, konektor: Type 2, délka nabíjení: 2 hodiny |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: ? l/100 km, dojezd na elektřinu: až 25 km |
Výbava a technologie | digitální kokpit, okruhový balíček, karbonové doplňky |
Cena a dostupnost | od ? Kč, dostupnost od ? |
Jak se Vám líbí nové Ferrari 296 GTB s plug-in hybridní technikou? Podělte se o své dojmy v diskuzi!
Fanoušci rychlých supersportů se konečně dočkali! Po dlouhém čekání a lehkém poodhalení se na nás usmívá nové Ferrari 296 GTB, které oficiálně přichází včetně plug-in hybridní techniky. Prvotní odhady ohledně cenově “dostupnějšího” modelu ovšem můžeme hned zkraje vyloučit, protože tenhle ďábel zapůsobí rovnou v několika aspektech. Pojďme se tedy vrhnout do plnohodnotného představení.
Jak mnozí z vás vědí, tak legendární jméno Dino je spojeno především s modelem, které vzniklo na počest zemřelého syna zakladatele automobilky. Mezi jeho největší poznávací znamení patřil šestiválcový motor, který se měl dle různých spekulantů vrátit brzy na scénu. Něco takového se při včerejším představení opravdu stalo, ale už nejde jen o čistě benzinový motor a nejmenuje se Dino.
Naši pouť vozem začneme nejdříve u samotného názvu, protože i ten v sobě ukrývá svůj význam. Označení 296 indikuje objem motoru 2,9 litru, počet válců (V6) a zkratka GTB zase Gran Turismo Berlinetta. V budoucnu bychom se snad mohli dočkat i verze bez střechy, avšak Ferrari v tuto chvíli startuje jen s jedinou možnou variantou.
Samotný design italského supersportu vychází z designové linky, kterou Ferrari uvedlo s modelem SF90. Jde tedy o poměrně čistý a jednoduchý vzhled, který je doplněn o oblejší tvary s typicky uloženým motorem uprostřed. Velký důraz inženýři kladli na aerodynamiku, aby vůz mohl podávat skvělé výsledky na trati a zároveň nabídl co možná nejvyšší dojezd v rámci malé baterie.
Co bude všechny fanoušky zajímat je především výkon. Díky kombinaci benzinového šestiválce a plug-in hybridní jednotky se díváme na kombinovaný výkon 610 kW, přičemž maximální točivý moment se zastavil na hodnotě 740 Nm. Z 0 na 100 km/h tedy vyrazí za krásné 2,9 sekundy a na 200 km/h to modelu 296 GTB trvá jen 7,3 sekundy. Maximální rychlost je 330 km/h. To není vůbec špatné, byť v přímce bude elektromobil typu Tesla Model S Plaid rychlejší.
Co se pak týče samotného elektromotoru, tak ten nabízí výkon 122 kW a je poháněn baterií o kapacitě 7,45 kWh. To je mimochodem shodná hodnota s rivalem McLaren Artura. Italská automobilka nám zatím neprozradila detaily ohledně nabíjení, nicméně si myslíme, že půjde o klasický Type 2 konektor, který zvládne baterii dobít za nějaké 2 hodiny. Samotná baterka pak stačí na dojezd až 25 kilometrů, což je o něco méně než britský konkurent.
Na stejnou notu pak supersport hraje i v rámci distribuce váhy. Automobilce se povedlo hmotnost držet těsně pod 1,5 tuny, což je ve své podstatě naprosto stejný případ jako s modelem Artura. Můžete si ovšem připlatit za okruhovou výbavu Assetto Fiorano, která výslednou váhu ještě o něco málo srazí.
V současnou chvíli není k dispozici cena ani odhad příchodu na český trh. Budeme si tedy muset počkat na oficiální vyjádření automobilky či samostatných dealerů. Článek na základě nových informací aktualizujeme.
Konstrukce | supersport, rozměry: 4565 x 1958 x 1187 mm, hmotnost: 1470 kg |
---|---|
Pohon | benzin V6 s obsahem 2,9 litru + elektřina, pohon zadních kol |
Výkon | celkový výkon 610 kW, točivý moment 740 Nm |
Baterie | Li-Ion, 7,45 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: ne, konektor: Type 2, délka nabíjení: 2 hodiny |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: ? l/100 km, dojezd na elektřinu: až 25 km |
Výbava a technologie | digitální kokpit, okruhový balíček, karbonové doplňky |
Cena a dostupnost | od ? Kč, dostupnost od ? |
Jak se Vám líbí nové Ferrari 296 GTB s plug-in hybridní technikou? Podělte se o své dojmy v diskuzi!