Nový plug-in hybrid McLaren Artura je vůz, za kterým se rozhodně otočí snad každý. Patří do zbrusu nové kategorie High-Performance Hybrid (HPH), což znamená, že si auto dokáže zachovat úžasné jízdní vlastnosti a zároveň myslet na smysl udržitelné dopravy. Snížené emise ovšem už od počátku ovšem nejsou hlavním měřítkem automobilky, a tak nepočítejte s tím, že si budete moct vrazit značky EL na svého nového mazlíčka. Navzdory kombinované technologii pohonu nabídne stále vysoké emise, a to rovnou 129 g CO2/km. I přes to jde o nejefektivnější model, který kdy automobilka představila v sériové produkci.
Britský supersport staví na nové ultralehké platformě MCLA, která byla navržena obzvlášť pro elektrický pohon. McLaren Artura klade velký důraz na celkovou hmotnost, a tak není divu, že váží pouhých 1498 kilogramů. Krom samotné platformy pomáhá vozu také kombinace prémiových materiálů, které v každém autě jen tak nenajdete. Hojně se využívá hliník a uhlíková vlákna.
Jedním z důvodů, proč si movití zákazníci kupují takto drahá auta, je výkon. Toho má McLaren Artura doslova na rozdávání. Novinkou je silný třílitrový agregát V6 twin-turbo, který samostatně produkuje výkon 430 kW (577 koní) a točivý moment 585 Nm. To ovšem na úžasná čísla nestačí, a tak do hry vstupuje elektromotor, který celku dodá pořádný říz. Ten totiž přidává dalších 37 kW (49 koní) s možným krátkodobým boostem na 70 kW. Záběr do sedaček pak umocňuje přidaný točivý moment 225 Nm. Když si všechna čísla sečteme, tak dojdeme k výslednému výkonu rovných 500 kW (671 koní) a krouťáku 720 Nm.
Čtěte také: Nový šampion na scéně. McLaren míří do Formule E!
Perličkou je pak použitá baterie s kapacitou 7,4 kWh, kterou dobijete skrze AC nabíjení za 2,5 hodiny. Zároveň můžete dobíjet baterku i během jízdy, pokud si zvolíte ten správný režim. V případě plné baterie dokáže McLaren Artura urazit dle WLTP zhruba 30 kilometrů čistě na elektřinu bez toho, aniž by se spustil benzinový motor. Hlavním důvodem baterie je ovšem podpora při zrychlení, které musí být až dechberoucí.
Plug-in hybrid McLaren Artura zrychlí z 0 na 100 km/h za rovné 3 sekundy. Na hranici 200 km/h se dostane za 8,3 sekundy a 300 km/h zvládne za 21,5 sekundy. A pokud se toho řidič nebude bát, může ještě směle pokračovat vstříc omezovači na 330 km/h. Společně s rychlostí jde ruku v ruce jízdní prožitek, kterého si majitel Artury užije dostatek. Tým z Wokingu se totiž soustředil na ještě intenzivnější propojení řidiče a vozu tak, aby každá zatáčka a zrychlení zanechala v hlavě krásnou vzpomínku.
Pokud si kontrolujete stav bankovního konta už nyní, tak děláte správně. Konfigurátor je totiž otevřený a můžete se pustit do prvotních specifikací. Základní cena je stanovena na 185 500 liber, což v přepočtu dělá 5,5 milionu Kč. První modely budou dostupné pravděpodobně v druhé polovině roku 2021 s tím, že první testovací kusy brzy zamíří do lokálních showroomů.
Konstrukce | supersport, rozměry: 4539 x 2640 x 1193 mm, hmotnost: 1498 kg |
---|---|
Pohon | benzín + elektřina, pohon zadních kol |
Výkon | celkový výkon 500 kW, točivý moment 720 Nm |
Baterie | Li-Ion, 7,4 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: ne, konektor: Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: ? l/100 km, dojezd na elektřinu: až 30 km (WLTP) |
Výbava a technologie | kombinace lehkého hliníku a uhlíkových vláken, Alcantara, digitální displeje, OTA aktualizace systému a další |
Cena a dostupnost | od 5 500 000 Kč, druhá polovina roku 2021 |
Nový plug-in hybrid McLaren Artura je vůz, za kterým se rozhodně otočí snad každý. Patří do zbrusu nové kategorie High-Performance Hybrid (HPH), což znamená, že si auto dokáže zachovat úžasné jízdní vlastnosti a zároveň myslet na smysl udržitelné dopravy. Snížené emise ovšem už od počátku ovšem nejsou hlavním měřítkem automobilky, a tak nepočítejte s tím, že si budete moct vrazit značky EL na svého nového mazlíčka. Navzdory kombinované technologii pohonu nabídne stále vysoké emise, a to rovnou 129 g CO2/km. I přes to jde o nejefektivnější model, který kdy automobilka představila v sériové produkci.
Britský supersport staví na nové ultralehké platformě MCLA, která byla navržena obzvlášť pro elektrický pohon. McLaren Artura klade velký důraz na celkovou hmotnost, a tak není divu, že váží pouhých 1498 kilogramů. Krom samotné platformy pomáhá vozu také kombinace prémiových materiálů, které v každém autě jen tak nenajdete. Hojně se využívá hliník a uhlíková vlákna.
Jedním z důvodů, proč si movití zákazníci kupují takto drahá auta, je výkon. Toho má McLaren Artura doslova na rozdávání. Novinkou je silný třílitrový agregát V6 twin-turbo, který samostatně produkuje výkon 430 kW (577 koní) a točivý moment 585 Nm. To ovšem na úžasná čísla nestačí, a tak do hry vstupuje elektromotor, který celku dodá pořádný říz. Ten totiž přidává dalších 37 kW (49 koní) s možným krátkodobým boostem na 70 kW. Záběr do sedaček pak umocňuje přidaný točivý moment 225 Nm. Když si všechna čísla sečteme, tak dojdeme k výslednému výkonu rovných 500 kW (671 koní) a krouťáku 720 Nm.
Čtěte také: Nový šampion na scéně. McLaren míří do Formule E!
Perličkou je pak použitá baterie s kapacitou 7,4 kWh, kterou dobijete skrze AC nabíjení za 2,5 hodiny. Zároveň můžete dobíjet baterku i během jízdy, pokud si zvolíte ten správný režim. V případě plné baterie dokáže McLaren Artura urazit dle WLTP zhruba 30 kilometrů čistě na elektřinu bez toho, aniž by se spustil benzinový motor. Hlavním důvodem baterie je ovšem podpora při zrychlení, které musí být až dechberoucí.
Plug-in hybrid McLaren Artura zrychlí z 0 na 100 km/h za rovné 3 sekundy. Na hranici 200 km/h se dostane za 8,3 sekundy a 300 km/h zvládne za 21,5 sekundy. A pokud se toho řidič nebude bát, může ještě směle pokračovat vstříc omezovači na 330 km/h. Společně s rychlostí jde ruku v ruce jízdní prožitek, kterého si majitel Artury užije dostatek. Tým z Wokingu se totiž soustředil na ještě intenzivnější propojení řidiče a vozu tak, aby každá zatáčka a zrychlení zanechala v hlavě krásnou vzpomínku.
Pokud si kontrolujete stav bankovního konta už nyní, tak děláte správně. Konfigurátor je totiž otevřený a můžete se pustit do prvotních specifikací. Základní cena je stanovena na 185 500 liber, což v přepočtu dělá 5,5 milionu Kč. První modely budou dostupné pravděpodobně v druhé polovině roku 2021 s tím, že první testovací kusy brzy zamíří do lokálních showroomů.
Konstrukce | supersport, rozměry: 4539 x 2640 x 1193 mm, hmotnost: 1498 kg |
---|---|
Pohon | benzín + elektřina, pohon zadních kol |
Výkon | celkový výkon 500 kW, točivý moment 720 Nm |
Baterie | Li-Ion, 7,4 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: ne, konektor: Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: ? l/100 km, dojezd na elektřinu: až 30 km (WLTP) |
Výbava a technologie | kombinace lehkého hliníku a uhlíkových vláken, Alcantara, digitální displeje, OTA aktualizace systému a další |
Cena a dostupnost | od 5 500 000 Kč, druhá polovina roku 2021 |