Ferrari 296 GTS – Hybridní sporťák přijde také v otevřené verzi
- Ostré svezení s větrem ve vlasech, to je Ferrari 296 GTS
- K dispozici je 830 hybridních koní
- Jejich ustájení ve vlastní garáži vyjde na 8 milionů korun

U Ferrari je to tradice, krátce po kupé Italové obvykle představují otevřenou verzi nového sportovního vozu. Je tomu tak i tentokrát. Poté, co v létě 2021 debutoval model 296 GTB s hybridním pohonem, je nyní představena varianta se zkratkou GTS v názvu (Gran Turismo Spider). Novinka si také zachovává další zvyk Ferrari z posledních let, a sice pevnou střechu, kterou je možné schovat v zadní části, pokud si posádka přeje mít vítr ve vlasech.
Ferrari 296 GTS zvládá i čistě elektrické trasy
Technologie pohonu samozřejmě odpovídá technologii sportovního kupé. Mezi prostorem pro cestující a zadní nápravou je umístěn benzinový motor V6 o objemu 2 992 ccm, který vyvine výkon až 663 koní. Podporuje jej vzadu umístěný elektromotor, který přispívá maximálním výkonem 122 kW. Pokud potřebujete plný výkon, odpovědí na plné sešlápnutí plynu je výkon 610 kW a maximální točivý moment 740 Nm.
Jako první otevřený plug-in hybrid Ferrari je 296 GTS schopen ujet až 25 kilometrů čistě na elektrický pohon. V režimu E-Drive je ale nejvyšší rychlost omezena na 135 km/h. O energii se v tomto případě stará 7,45kWh baterie, která je umístěna v podlaze vozidla za sedadly a skládá se z 80 článků. Kromě čistě elektrického jsou k dispozici další tři jízdní režimy – Hybrid, Performance a Qualify. O přenos síly se stará známá osmistupňová dvouspojková převodovka.

Čtěte také: Světoznámý designér z Applu jde dělat do Ferrari. Pustí se do vývoje elektromobilů?
Asetto Fioriano nabídne ještě něco navíc
Jmenovitý výkon 296 GTS odpovídá technickým parametrům verze GTB. Z 0 na 100 km/h vůz zrychlí za 2,9 sekundy a má maximální rychlost přes 330 km/h. Jen při sprintu z nuly na 200 km/h je otevřená verze o něco pomalejší (7,6 místo 7,3 sekundy). Může za to vyšší hmotnost. Berlinetta Spider je se svými 1 540 kilogramy ve volitelné odlehčené verzi „Assetto Fiorano“ o 70 kilogramů těžší než kupé.
Tato modelová varianta slibuje optimalizovanou jízdní dynamiku. Na předním nárazníku je po stranách vyvýšený přídavný spojler, který podle Ferrari generuje 10 kilogramů přítlaku navíc. Speciální lak inspirovaný 250 Le Mans, který kombinuje typickou červenou Ferrari s bílou, je k dispozici pouze pro 296 GTS Assetto Fiorano.

Čtěte také: Ferrari chce představit první elektromobil v roce 2025
Dostupnost i cena zatím nejsou známy
Kdy přesně bude nový 296 GTS dostupný u dealerů Ferrari, výrobce zatím neprozradil. I cena je zatím tajná. Verze GTB stojí v Itálii zhruba 269 tisíc eur, takže se dá očekávat, že GTS bude stát kolem 300 tisíc eur (zhruba 7 330 000 korun).
Balíček Assetto Fiorano stojí u kupé 33 tisíc eur (806 tisíc korun). S podobným příplatkem bude muset počítat i zájemce o vylepšený model Berlinetta Spider.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".