Elektromobily Ferrari nebudou mít umělý zvuk motoru, ale něco mnohem lepšího
- Generátor zvuku je pokročilejší verzí systému Dodge Fratzonic
- Jekot dvanáctiválce u Ferrari nahradí zvuk elektromotorů
- Vzorem je jadrný projev ostrého spalovacího vozu

Ve chvíli, kdy se budoucí modely Ferrari vzdají spalovacích motorů, zcela jistě přijdou o část svého charakteru. Jekot vysokootáčkových osmi a dvanáctiválcových motorů je důležitou součástí zážitku z jízdy v každém modelu z italské Modeny.
Zvuk je kořením sportovního svezení
Nová nařízení neznají výjimku a jelikož i Ferrari bude muset přejít na elektrický pohon, musí Italové hledat způsoby pro zachování dosavadních vlastností svých vozů. Server CarBuzz přinesl informaci o patentové přihlášce, kterou Ferrari podalo u amerického Úřadu pro patenty a ochranné známky. Jejím předmětem je zvukový systém, který se podobá komorovému výfuku Fratzonic představenému v loňském roce na voze Dodge Charger Daytona SRT EV.
Dodge se pochlubil, že v síle hluku (126 dB) se systém vyrovná firemním osmiválcům a že se jeho zvuk mění v závislosti na poloze plynu, rychlosti a dalších faktorech. Zařízení používá k dosažení požadovaného efektu reproduktor a několik rezonančních komor a zvuk vychází z plochého výstupu na zadním nárazníku po celé šířce vozu. Výsledkem je projev věrně napodobující zvuk spalovacích vozů.
Čtěte také: Poslechněte si zvuk sportovního elektromobilu BMW M, který vytvořil Hans Zimmer
Ferrari použije zvuk z elektromotorů
Ferrari by mělo u svého systému využít upravené zvuky vydávané jeho vlastními elektromotory. Zcela jistě půjde o řádně okořeněnou verzi, které dodá basovou linku rezonátor umístěný poblíž převodovky. Vzorem bude opět zvukový projev vozů se spalovacím motorem.
Italská automobilka zatím nemá v úmyslu využít systém v žádném ze současných elektrifikovaných modelů. Proto si budeme muset počkat na první sériové elektrické Ferrari, které by se mělo představit v roce 2025.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".