Sportovní crossover a velké SUV. Toyota odhaluje dvojici plně elektrických konceptů
- Toyota ve spolupráci s BYD a GAC chystá dvojici nových elektromobilů
- Sportovnější crossover se zaměří na mladé, větší SUV na rodiny
- Vývoj i výroba probíhá v Číně, modely by se měly nabízet celosvětově

Aby Toyota nepůsobila jako odpůrce bateriových elektromobilů, představila na právě probíhajícím motoristickém veletrhu v Šanghaji dvojici konceptů. Oba se zařadí do existující řady bZ. Ač se modely bZ Sport Crossover a bZ FlexSpace prezentují spíše jako designové studie, jejich vývoj je již mnohem dál.
Toyota chystá opět crossovery a SUV
Toyota prozradila, že oba modely se začnou v čínské továrně vyrábět již příští rok. Začne se tak naplňovat plán uvedení deseti elektrických modelů na světový trh do roku 2026. Menší z vozů Toyota bZ Sport Crossover nápadně připomíná studii bZ Compact SUV Concept. Na nových renderech nicméně působí větším dojmem. Designové prvky již na první pohled naznačují příslušnost po bok modelu bZ4X v řadě bZ. Vůz je vyvíjený se zaměřením na mladou generaci řidičů.
Toyota následuje trend i ostatních automobilek a slibuje přidávat funkce do vozu i během jeho životního cyklu. Pravděpodobně se tak bude dít pomocí online aktualizací a nejspíše za příplatek. V náznacích byly zmíněné systémy automatického parkování a pokročilé jízdní asistenty. O vývoj vozu se tentokrát nestará výhradně Toyota. Na pomoc a spolupráci si pozvali BYD. Ve společném projektu BYD Toyota EV Technology budou produkovat více následujících elektrických modelů japonské automobilky.

Čtěte také: Toyota slibuje plug-in hybridy s naprosto nevídaným dojezdem na elektřinu
Rok do výroby a téměř žádné informace
Druhý z modelů Toyota bZ FlexSpace je rodinným SUV zaměřeným především na dostatek užitné hodnoty. Svým klientům má nabídnout pohodlí domova a nejvyšší standardy bezpečnosti. U představení byl také zmíněný spolehlivý dojezd a pokročilé inteligentní funkce. Co tím chce Toyota naznačit, zatím netušíme a budeme si muset počkat na více informací. V tomto případě je vůz výsledkem práce jiné spolupráce. Kromě mateřské společnosti se na vývoji podílí Guangzhou Automobile Group (GAC) a Toyota Motor Engineering & Manufacturing China (TMEC).
Zatímco z exteriéru oba modely působí jako hotové a připravené pro produkci, v interiéru ještě očekáváme změny. Minimalistická přístrojová deska a futuristický široký volant se v této podobě výroby nejspíše nedočkají. Toyota také zatím neuvedla žádné informace o pohonu, výkonu ani kapacitě baterie, potažmo dojezdu. Vozy se vyvíjí v Číně, je zde plánovaná i jejich výroba. Nebylo ale specifikováno, zda půjde o vozy čistě pro místní trh nebo o globální prodej.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.