Toyota slibuje plug-in hybridy s naprosto nevídaným dojezdem na elektřinu
- Toyota si u hybridů nechce zavřít cestu
- Kromě nových BEV chce vyvíjet zajímavější plug-in hybridy
- Dojezd 200 km na elektřinu a k tomu spalovací agregát?

Čtěte také: Toyota a její roadmapa. Dočkáme se hned 10 elektromobilů do roku 2026
Bude o takové vozy zájem?
Jestliže se Toyotě podaří tento dojezd ztrojnásobit, přes touženou hranici 200 km se dostaneme s baterií o kapacitě zhruba 40,8 kWh. V té době ale samozřejmě bude možné použít pokročilejší bateriové technologie a takového dojezdu bude možné dosáhnout i s nižší kapacitou. Pro srovnání, baterie malého elektromobilu Chevrolet Bolt pojme 65 kWh a dojede na vzdálenost 400 kilometrů. Poloviční dojezd s poloviční baterií by tedy byl zajímavým doplňkem ke spalovacímu motoru.
I pro Toyotu je to ale zatím běh na delší trať. Viceprezident k této myšlence zatím ani neuvedl očekávané uvedení do provozu, ani zda by se pohon měl dostat do existující řady vozidel. Reálně by se takové automobily mohly začít objevovat ke konci desetiletí. Mohly by plug-in hybridy nahradit „nejmenší“ elektromobily? Dokázaly by takové vozy získat výjimku u EU ze zákazu prodejů? Potenciál takových vozů je určitě velký, ale zatím vzniká více otázek než odpovědí.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.