Toyota s výměnou ředitelů pracuje na větší podpoře bateriově poháněných elektromobilů. Spolu se svojí luxusní značkou Lexus aktuálně na různých trzch nabízejí trojici plně elektrických modelů. Do tří let chtějí tuto nabídku rozšířit minimálně o dalších deset modelů. Ovšem své silné stránky, skvěle fungující hybridy, se jen tak nevzdají.
Výkonný viceprezident Hiroki Nakajima sdělil, že společnost pracuje na nové generaci plug-in hybridního pohonu, který ujede na jedno nabití nejméně 200 kilometrů. Toyota zatím není s vývojem tak daleko, aby mohla sdělit, podle jaké metodiky tento dojezd počítá. Ovšem s takovým typem pohonu by zaručeně mohli konkurovat malým elektromobilům s krátkým dojezdem pro městský provoz.
Cestou vylepšené efektivity baterií s dojezdem nad dvě stě kilometrů by posunuli použitelnost plug-in hybridů do kategorie praktických „elektromobilů“. Automobilka by chtěla pro vozy s kombinací obou pohonů vytvořit nové místo na trhu a skutečně naplno zkombinovat to nejlepší z obou světů. Ukázku této cesty koneckonců uvidíme již brzy u nové generace Toyoty Prius. Ta má díky nové generaci pohonu ujet na jedno nabití 70 kilometrů. Baterie má kapacitu 13,6 kWh.
Čtěte také: Toyota a její roadmapa. Dočkáme se hned 10 elektromobilů do roku 2026
Jestliže se Toyotě podaří tento dojezd ztrojnásobit, přes touženou hranici 200 km se dostaneme s baterií o kapacitě zhruba 40,8 kWh. V té době ale samozřejmě bude možné použít pokročilejší bateriové technologie a takového dojezdu bude možné dosáhnout i s nižší kapacitou. Pro srovnání, baterie malého elektromobilu Chevrolet Bolt pojme 65 kWh a dojede na vzdálenost 400 kilometrů. Poloviční dojezd s poloviční baterií by tedy byl zajímavým doplňkem ke spalovacímu motoru.
I pro Toyotu je to ale zatím běh na delší trať. Viceprezident k této myšlence zatím ani neuvedl očekávané uvedení do provozu, ani zda by se pohon měl dostat do existující řady vozidel. Reálně by se takové automobily mohly začít objevovat ke konci desetiletí. Mohly by plug-in hybridy nahradit „nejmenší“ elektromobily? Dokázaly by takové vozy získat výjimku u EU ze zákazu prodejů? Potenciál takových vozů je určitě velký, ale zatím vzniká více otázek než odpovědí.
Toyota s výměnou ředitelů pracuje na větší podpoře bateriově poháněných elektromobilů. Spolu se svojí luxusní značkou Lexus aktuálně na různých trzch nabízejí trojici plně elektrických modelů. Do tří let chtějí tuto nabídku rozšířit minimálně o dalších deset modelů. Ovšem své silné stránky, skvěle fungující hybridy, se jen tak nevzdají.
Výkonný viceprezident Hiroki Nakajima sdělil, že společnost pracuje na nové generaci plug-in hybridního pohonu, který ujede na jedno nabití nejméně 200 kilometrů. Toyota zatím není s vývojem tak daleko, aby mohla sdělit, podle jaké metodiky tento dojezd počítá. Ovšem s takovým typem pohonu by zaručeně mohli konkurovat malým elektromobilům s krátkým dojezdem pro městský provoz.
Cestou vylepšené efektivity baterií s dojezdem nad dvě stě kilometrů by posunuli použitelnost plug-in hybridů do kategorie praktických „elektromobilů“. Automobilka by chtěla pro vozy s kombinací obou pohonů vytvořit nové místo na trhu a skutečně naplno zkombinovat to nejlepší z obou světů. Ukázku této cesty koneckonců uvidíme již brzy u nové generace Toyoty Prius. Ta má díky nové generaci pohonu ujet na jedno nabití 70 kilometrů. Baterie má kapacitu 13,6 kWh.
Čtěte také: Toyota a její roadmapa. Dočkáme se hned 10 elektromobilů do roku 2026
Jestliže se Toyotě podaří tento dojezd ztrojnásobit, přes touženou hranici 200 km se dostaneme s baterií o kapacitě zhruba 40,8 kWh. V té době ale samozřejmě bude možné použít pokročilejší bateriové technologie a takového dojezdu bude možné dosáhnout i s nižší kapacitou. Pro srovnání, baterie malého elektromobilu Chevrolet Bolt pojme 65 kWh a dojede na vzdálenost 400 kilometrů. Poloviční dojezd s poloviční baterií by tedy byl zajímavým doplňkem ke spalovacímu motoru.
I pro Toyotu je to ale zatím běh na delší trať. Viceprezident k této myšlence zatím ani neuvedl očekávané uvedení do provozu, ani zda by se pohon měl dostat do existující řady vozidel. Reálně by se takové automobily mohly začít objevovat ke konci desetiletí. Mohly by plug-in hybridy nahradit „nejmenší“ elektromobily? Dokázaly by takové vozy získat výjimku u EU ze zákazu prodejů? Potenciál takových vozů je určitě velký, ale zatím vzniká více otázek než odpovědí.