Při zmínce o automobilce Smart si asi drtivá většina z nás vybaví drobounké, dvoumístné vozítko, stvořené pro jízdu ve městě. Společnost se však chystá vymanit ze zajetých kolejí, s čímž má pomoci nově představený model s označením #1. Jedná se o plně elektrický crossover, který z velké většiny vychází ze stejnojmenného konceptu představeného ke konci minulého roku. Ten si teprve včera odbyl svou premiéru a my tak konečně známe všechny podrobnosti.
Pro značky jako je Smart, tedy výrobce, kteří se malými městskými automobily proslavili, dává elektrifikace největší smysl. Po prvních elektrických vlaštovkách v podobě modelů Smart ForTwo a Smart ForFour přichází dosud nejambicióznější počin s označením Smart #1. Elektrický crossover vznikl pod taktovkou automobilky Mercedes-Benz, která měla na starosti design, a čínské společnosti Geely Automobile obstarávající zbytek.
Samotný vzhled nového modelu jsme měli šanci z části vidět na špionážních fotografiích a žádné velké změny se nekonají. Při pohledu na kulaté hrany a netradičně tvarovaná čelní světla vám podobnost s některými vozy Mercedesu nemůže uniknout, nejblíže má pravděpodobně k modelu EQA. I přes jisté společné znaky se však jedná o úplně jiný automobil. Stojí totiž na zbrusu nové platformě SEA, kterou zase pro změnu přispěla společnost Geely. Smart bude ve skutečnosti úplně první model v Evropě, který na těchto základech bude jezdit.
Čtěte také: Nabouráte se zapnutým autopilotem? Nevadí, Mercedes hodí vinu na sebe
Specifikace, zvlášť ty, které se týkají efektivity a dojezdu přitom vůbec nevypadají špatně. Elektromobil bude osazen Li-NMC baterií s kapacitou 66 kWh, s jejíž pomocí zvládnete na jedno nabití ujet až 439 kilometrů. V okamžik, kdy zapojíte model #1 do rychlonabíječky, se z 10 na 80 % dostanete za méně než půl hodiny. Akumulátor totiž dokáže pojmout až 150 kW nabíjecího výkonu. Výborný dojezd je zapříčiněn také zmíněným designem, který je na první pohled maximalizován pro efektivitu. Hodnota součinitele odporu vzduchu se zastavila na 0,29 cx.
Je nám naprosto jasné, že již prahnete po informaci ohledně výkonu a můžeme vás ujistit, že Smart ani v tomto ohledu rozhodně nezklame. Jediný elektromotor umístěný vzadu vyprodukuje sílu až 268 koní a točivý moment 343 Nm. Přes to, že výrobce neuvedl čas zrychlení z 0 na 100 km/h, odhadujeme, že při hmotnosti 1 820 kilogramů by to nemělo zabrat více než 7 sekund.
Lehkým vystřízlivěním a připomínkou, že stále sedíte v elektromobilu značky Smart, bude maximální rychlost. I přes velmi slibný výkon se nedostanete přes hranici 180 km/h.
Při zmínce o automobilce Smart si asi drtivá většina z nás vybaví drobounké, dvoumístné vozítko, stvořené pro jízdu ve městě. Společnost se však chystá vymanit ze zajetých kolejí, s čímž má pomoci nově představený model s označením #1. Jedná se o plně elektrický crossover, který z velké většiny vychází ze stejnojmenného konceptu představeného ke konci minulého roku. Ten si teprve včera odbyl svou premiéru a my tak konečně známe všechny podrobnosti.
Pro značky jako je Smart, tedy výrobce, kteří se malými městskými automobily proslavili, dává elektrifikace největší smysl. Po prvních elektrických vlaštovkách v podobě modelů Smart ForTwo a Smart ForFour přichází dosud nejambicióznější počin s označením Smart #1. Elektrický crossover vznikl pod taktovkou automobilky Mercedes-Benz, která měla na starosti design, a čínské společnosti Geely Automobile obstarávající zbytek.
Samotný vzhled nového modelu jsme měli šanci z části vidět na špionážních fotografiích a žádné velké změny se nekonají. Při pohledu na kulaté hrany a netradičně tvarovaná čelní světla vám podobnost s některými vozy Mercedesu nemůže uniknout, nejblíže má pravděpodobně k modelu EQA. I přes jisté společné znaky se však jedná o úplně jiný automobil. Stojí totiž na zbrusu nové platformě SEA, kterou zase pro změnu přispěla společnost Geely. Smart bude ve skutečnosti úplně první model v Evropě, který na těchto základech bude jezdit.
Čtěte také: Nabouráte se zapnutým autopilotem? Nevadí, Mercedes hodí vinu na sebe
Specifikace, zvlášť ty, které se týkají efektivity a dojezdu přitom vůbec nevypadají špatně. Elektromobil bude osazen Li-NMC baterií s kapacitou 66 kWh, s jejíž pomocí zvládnete na jedno nabití ujet až 439 kilometrů. V okamžik, kdy zapojíte model #1 do rychlonabíječky, se z 10 na 80 % dostanete za méně než půl hodiny. Akumulátor totiž dokáže pojmout až 150 kW nabíjecího výkonu. Výborný dojezd je zapříčiněn také zmíněným designem, který je na první pohled maximalizován pro efektivitu. Hodnota součinitele odporu vzduchu se zastavila na 0,29 cx.
Je nám naprosto jasné, že již prahnete po informaci ohledně výkonu a můžeme vás ujistit, že Smart ani v tomto ohledu rozhodně nezklame. Jediný elektromotor umístěný vzadu vyprodukuje sílu až 268 koní a točivý moment 343 Nm. Přes to, že výrobce neuvedl čas zrychlení z 0 na 100 km/h, odhadujeme, že při hmotnosti 1 820 kilogramů by to nemělo zabrat více než 7 sekund.
Lehkým vystřízlivěním a připomínkou, že stále sedíte v elektromobilu značky Smart, bude maximální rychlost. I přes velmi slibný výkon se nedostanete přes hranici 180 km/h.