Test Mercedes-Benz EQA 250 – Elektrický luxus nemusí být vykoupen přehnanou cenou

  • Otestovali jsme vstupní elektromobil luxusního segmentu Mercedes-Benz EQA 
  • Ten se nabízí s pohonem přední nápravy nebo všech kol
  • Pro ekologicky smýšlející pár středního věku je to skvělá volba
Mercedes Benz EQA

Mercedes Benz EQA 250

Že se Mercedes-Benz pustil výrazným tempem do elektrifikace svého vozového parku je zřejmé každému fanouškovi elektromobilů nebo i samotné značky. Výrobce je si ale plně vědom toho, že šílené technické výstřelky a příliš moderní tvary mohou spoustu lidí od přechodu k elektromobilitě odradit. Proto svůj vstupní model do elektrického segmentu udělal velmi decentní, s odkazem na současný vzhled svých konvenčních spalovacích vozů.

Na první pohled byste do modelu EQA ani neřekli, že jezdí naprosto tiše a bez použití spalovacího motoru. Vždyť dnešní moderní agregáty jsou velmi tiché samy o sobě. Kde již ale model napovídá, že se bude jednat o něco jiného, je na přední masce, ve světelném podpisu a emblémy s označením typu.

Mercedes-Benz EQA 250: specifikace

Konstrukce crossover, rozměry: 4463 × 1834 × 1620 mm, hmotnost: 2040 kg
Pohon elektromobil, pohon přední nápravy
Výkon 140 kW, točivý moment 375 Nm
Baterie a dojezd Li-Ion, 66,5 kWh
Nabíjení palubní 11 kW nabíječka, maximální DC nabíjecí výkon 100 kW
 Spotřeba a dojezd 20 – 23,5 kWh/100 km, dojezd až 429 km (WLTP)
Výbava LED High Performance, asistent dálkových světel, ParkAssist, tepelné čerpadlo, tažné zařízení
Základní cena vozu  1 299 540 Kč

Typický Mercedes s malým tajemstvím

Přední světla jsou velmi decentní. Při pohledu zblízka můžete najít označení pro nejnovější generaci LED High Performance světlometů a při jízdě večer se pod hranou kapoty rozsvítí bílý proužek spojující oba světlomety. Na zádi vozu pak grafika světel zobrazuje stejné kulaté křivky, které jsou typické pro celý vůz.

Na karoserii totiž nenajdete téměř žádnou ostrou hranu. A stylu této třídy to krásně sedí. Vůz si nehraje na žádný sportovní hatchback, ani velké SUV, kterým ostré linky tolik sluší a přidávají na dravosti. Model EQA chce, abyste se pohodlně usadili, neslyšně nastartovali a vydali se na pohodovou cestu. Ideálně za nějakým dobrodružstvím. Při nástupu za tmy vás vůz při otevření dveří přivítá 3D logo značky.

Mercedes Benz EQA

Zadní světlomety spojuje za tmy výrazná červená linka

Typově by mělo sedět současným zákazníkům Mercedesu, kteří nechtějí příliš mnoho změn. Interiér a jeho uspořádání i ovládání se tak přímo odkazuje na současnou generaci vozů. Nemusíte si tedy zvykat na odlišné ovládání, hledat nové prvky nebo způsoby ovládání vozu. Vše je přesně tam, kde byste to od Mercedesu očekávali. Pokud tedy nyní vlastníte například Mercedes třídy B, ale již nepotřebujete rodinné vozidlo, EQA pro vás bude nejlepší volbou.

Výkon s citem pro komfort

Když se podíváte pod kapotu vozu, na první pohled vás nepřekvapí mnoho hadic a kabelů, které byste našli i u spalovacích vozidel. Jenže při delším prohlížení v překvapivě velkém prostoru chybí poháněný agregát. On se tam ale nachází. Varianta EQA 250 má jeden motor, který pohání přední kola a je umístěn přímo na přední nápravě. Motor poskytuje výkon 140 kW a nemá potíže s rychlým odjezdem z křižovatky s prohrábnutím kol. Okamžitý točivý moment je k dispozici dříve než stačí zareagovat elektronika protiprokluzu.

Vůz ale není pro sportovní jízdu nastaven. Přepnutí režimu Sport zrychlí odezvu na “plynový pedál”, přitvrdí tlumiče i posilovač řízení. Při dynamické jízdě zatáčkami dokáže sportovní nastavení pobavit, ale vyšší stavba karoserie přeci jen dává najevo, že se lépe cítí s odlišným jízdním stylem. Navíc dojezd pak dostává vcelku zabrat. Hodnota maximální rychlosti je navíc nastavena na 160 km/h. Tím vůz dává jasně najevo, že na závody byste si měli pořídit jiný model.

Mercedes Benz EQA nabíjecí port

Nabíjecí port Mercedesu EQA je chráněný dvěmi krytkami

Pokud by se vám jeden motor zdál být málo, v nabídce si můžete vybrat ze dvou dalších variant. Obě pak přidávají druhou motorovou jednotku, která pohání zadní kola. V podlaze se nachází baterie o využitelné kapacitě 66,5 kWh. Při návštěvách rychlých nabíjecích stanic je schopná přijmout až 100 kW příkonu. V takovém případě nabijete baterii z 10 na 80 % za 32 minut. S domácím wallboxem můžete nabíjet až 11 kilowatty, pak ale počítejte s nabíjením přes noc.

Pohodlí je zaručeno, ale rodinu na výlet nesvezete

Pro člověka neznalého “mercedesího” interiéru může multifunkční volant působit přeplácaně. Věřte ale, že to má svoji logiku a velmi rychle si na uspořádání tlačítek a dotykových plošek zvyknete. Horní trojice tlačítek na levé straně volantu ovládá displej před vámi, stejná tlačítka na pravé straně volantu pak ovládají centrální infotainment. Levý spodek ovládá tempomat a omezovač rychlosti, pravá strana audio a hovory. U těchto tlačítek mi chvíli trvalo, než jsem si zvykl na kolébkové ovladače.

Celá digitální deska je součástí jednoho panelu, který je rozdělen na dva displeje o shodné úhlopříčce 10,25 palců. Ten před řidičem je nedotykový a ovládá se právě z volantu. Grafika je pěkně a kontrastně vyvedená, ani přímé slunce čitelnost výrazně nezhorší. Na výběr máte z velkého množství nastavení a uživatelského přizpůsobení. Mezi budíky nebo klidně místo nich můžete mít plnohodnotnou navigaci, grafiku spotřeby energie, ovládání audiosystému nebo nastavení asistentů řidiče. Tím výběr ale nekončí.

Mercedes-Benz EQA 250

Mercedes-Benz EQA 250, interiér

Plusové body za tlačítkové ovládání

Středový displej infotainmentu má tři možnosti ovládání. Nejpohodlnější a nejbezpečnější je umístěno přímo na volantu. Pokud nastavujete například navigaci na parkovišti, bude se vám líbit velký touchpad na středovém panelu, který má skvělou haptickou odezvu a precizní ovládání. Systém je velmi jednoduchý a intuitivní. Třetí možností je i dotyk přímo na obrazovce. Za dobu testu jsem jej ale nepoužíval, protože touchpad mi přišel jako lepší volba a nemusel jsem čistit obrazovku od otisků prstů.

Za mě si jednoznačně zaslouží pochvalu ovládání klimatizace. Mercedes zde ponechal tlačítka, která mají kolébkový chod, působí elegantně, a hlavně se dají ovládat bez odvádění pozornosti. Luxusní pocit z vozu pak navozuje ambientní osvětlení na středovém panelu, ve výplních dveří, ale i kruhových mřížkách topení.

Cílovou destinaci stačí nadiktovat

Co určitě stojí za zmínku je hlasové ovládání. Na povel “Ahoj Mercedesi” nebo “Můj Mercedesi” se srozumitelnou češtinou ozve dámský hlas, který se vám snaží pomoci s vašimi dotazy. Miřte je ale na dotazy ohledně vozu, jinak se vám bude stávat, že se zaseknete ve smyčce, kdy se vůz snaží pomoci, ale k výsledku se společně nedostanete.

Mercedes-Benz EQA, volant

Mercedes-Benz EQA, volant

Dáma z Mercedesu dokáže výborně navigovat na české adresy, pomůže s nalezením blízkých nabíjecích stanic nebo vám poví předpověď počasí. Řekne také jazykolam nebo průměrný vtip. Více po ní ale nechtějte.

Stačí 300 kilometrů reálného dojezdu?

V ideálních podmínkách se můžete s dojezdem dostat i ke 430 kilometrům (WLTP). V průběhu testu ale panovalo stále předjarní počasí s nižšími teplotami, a tak dojezd nepřesáhl 307 kilometrů. A pokud vás zajímá, jak si vůz poradil se stylem jízdy vyhovující dieselovému vozu s průměrnou spotřebou pod 6l/100 km, vězte, že pak se dojezd elektrického vozu ještě dále snížil, a to k hodnotě kolem 270 kilometrů. Je tedy skutečně potřeba ubrat nohu z plynu, zapnout mód předvídavého řidiče a soustředit se.

Mercedes Benz EQA

Zadní světlomety spojuje za tmy výrazná červená linka

Mercedes uvádí průměrnou spotřebu mezi 17,6 až 18,9 kWh/100 km. Na takovou hodnotu jsme se nedostal. To ale neznamená, že by toho vůz nebyl schopný. Kratší městské trasy nebylo obtížné jezdit se spotřebou lehce nad 20 kWh/100 km. Díky nastavení silnější rekuperace a “bonusovým” kilometrům za šetřivou jízdu neubýval dojezd tak rychle. Při prudším zrychlení, jízdou po městském okruhu nebo na delších trasách pak spotřeba nepřesáhla 24 kWh/100 km. Hodnoty tedy odpovídají dojezdu zmíněných cca 300 kilometrů. Úplné vypnutí teplotního komfortu znamená příbytek 10 kilometrů dojezdu. Když ale budete spěchat, z Prahy do Brna to na jednu baterii dáte stěží.

Nabíjecí karta Mercedes Me Charge

Při koupi vozidla ale jednoznačně doporučuji pořízení nabíjecí karty Mercedes Me Charge. Odpadne vám totiž nutnost velkého počtu registrací u jednotlivých poskytovatelů. Jednoduše řečeno, pokud nabíjecí stanici naleznete přes navigační systém vozu, tam můžete nabíjet. Vždy tak máte nejlepší cenu, kterou daná stanice v rámci tarifu nabízí. A neplatí to pouze na území České republiky, ale po celé Evropě. Mercedes navíc kontroluje “kvalitu” elektřiny, která musí pocházet z obnovitelných zdrojů.

Mercedes-Benz EQA 250

Mercedes-Benz EQA 250

Komu bude EQA nejlépe sloužit?

Vůz na mě působí dojmem, že by byl skvělým doplňkem pro pár ve středním věku, který již má odrostlé děti, zařízené bydlení a který si rád zajede na víkendový výlet do hor. Při cestě se zastaví na odpočívadle na oběd, dobijí baterii a pokračují ve své cestě dál. Velikostí prostoru necílí na rodiny, i když díky přítomnosti systému ISOFIX bezpečně umístíte i dvě dětské sedačky. Do kufru byste ale kočár skládali složitě.

Jízda je ve voze skvělá a tichá. Prostě taková, jakou byste u značky Mercedes považovali za samozřejmost. A nezklame vás. Moderní, a přesto decentní interiér ale zase dá najevo, že se nevezete v rozpočtovém voze a že jste ochotni si za vůz adekvátně připlatit. Ve verzi s pohonem všech kol vás ale nezradí ani v lehkém terénu a na chalupu v horách vás také doveze. Můžete si navolit i elektricky sklopné tažné zařízení a přívěsem zvětšit užitnou kapacitu. Nebo pokud rádi vyrazíte na kolo, nemusíte jej dávat na střechu.

Mercedes-Benz EQA 250

Mercedes-Benz EQA 250

Závěrem

V době testu cena Mercedesu EQA začíná na ceně 1 299 540 Kč. S drobnou příplatkovou výbavou se dostanete na 1,5 milionu. Za tu cenu dostanete vůz prestižní značky, se skvělou výbavou a rozumným dojezdem. Nezpochybnitelnou výhodu bude mít vůz pro toho, kdo může nabíjet doma za minimální náklady. Nižší dojezd si žádá častější nabíjení, a to nemusí být vždy pohodlné, i při městských jízdách. To koneckonců ale není záležitost spojená pouze s tímto autem, ale se všemi současnými elektromobily.

Co se nám líbí? Co se nám nelíbí?
 pohodlný a luxusní interiér  hlasové ovládání má své mouchy
 elegantní křivky vozu  nižší dojezd
 praktické sklopné tažné zařízení  malý zavazadlový prostor
 ovládání digitálních přístrojů nabíjecí kabely neschováte pod podlahu kufru
 použití klasických tlačítek místo dotyku

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Test Mercedes-Benz EQA 250 – Elektrický luxus nemusí být vykoupen přehnanou cenou

  • Otestovali jsme vstupní elektromobil luxusního segmentu Mercedes-Benz EQA 
  • Ten se nabízí s pohonem přední nápravy nebo všech kol
  • Pro ekologicky smýšlející pár středního věku je to skvělá volba
Mercedes Benz EQA

Mercedes Benz EQA 250

Že se Mercedes-Benz pustil výrazným tempem do elektrifikace svého vozového parku je zřejmé každému fanouškovi elektromobilů nebo i samotné značky. Výrobce je si ale plně vědom toho, že šílené technické výstřelky a příliš moderní tvary mohou spoustu lidí od přechodu k elektromobilitě odradit. Proto svůj vstupní model do elektrického segmentu udělal velmi decentní, s odkazem na současný vzhled svých konvenčních spalovacích vozů.

Na první pohled byste do modelu EQA ani neřekli, že jezdí naprosto tiše a bez použití spalovacího motoru. Vždyť dnešní moderní agregáty jsou velmi tiché samy o sobě. Kde již ale model napovídá, že se bude jednat o něco jiného, je na přední masce, ve světelném podpisu a emblémy s označením typu.

Mercedes-Benz EQA 250: specifikace

Konstrukce crossover, rozměry: 4463 × 1834 × 1620 mm, hmotnost: 2040 kg
Pohon elektromobil, pohon přední nápravy
Výkon 140 kW, točivý moment 375 Nm
Baterie a dojezd Li-Ion, 66,5 kWh
Nabíjení palubní 11 kW nabíječka, maximální DC nabíjecí výkon 100 kW
 Spotřeba a dojezd 20 – 23,5 kWh/100 km, dojezd až 429 km (WLTP)
Výbava LED High Performance, asistent dálkových světel, ParkAssist, tepelné čerpadlo, tažné zařízení
Základní cena vozu  1 299 540 Kč

Typický Mercedes s malým tajemstvím

Přední světla jsou velmi decentní. Při pohledu zblízka můžete najít označení pro nejnovější generaci LED High Performance světlometů a při jízdě večer se pod hranou kapoty rozsvítí bílý proužek spojující oba světlomety. Na zádi vozu pak grafika světel zobrazuje stejné kulaté křivky, které jsou typické pro celý vůz.

Na karoserii totiž nenajdete téměř žádnou ostrou hranu. A stylu této třídy to krásně sedí. Vůz si nehraje na žádný sportovní hatchback, ani velké SUV, kterým ostré linky tolik sluší a přidávají na dravosti. Model EQA chce, abyste se pohodlně usadili, neslyšně nastartovali a vydali se na pohodovou cestu. Ideálně za nějakým dobrodružstvím. Při nástupu za tmy vás vůz při otevření dveří přivítá 3D logo značky.

Mercedes Benz EQA

Zadní světlomety spojuje za tmy výrazná červená linka

Typově by mělo sedět současným zákazníkům Mercedesu, kteří nechtějí příliš mnoho změn. Interiér a jeho uspořádání i ovládání se tak přímo odkazuje na současnou generaci vozů. Nemusíte si tedy zvykat na odlišné ovládání, hledat nové prvky nebo způsoby ovládání vozu. Vše je přesně tam, kde byste to od Mercedesu očekávali. Pokud tedy nyní vlastníte například Mercedes třídy B, ale již nepotřebujete rodinné vozidlo, EQA pro vás bude nejlepší volbou.

Výkon s citem pro komfort

Když se podíváte pod kapotu vozu, na první pohled vás nepřekvapí mnoho hadic a kabelů, které byste našli i u spalovacích vozidel. Jenže při delším prohlížení v překvapivě velkém prostoru chybí poháněný agregát. On se tam ale nachází. Varianta EQA 250 má jeden motor, který pohání přední kola a je umístěn přímo na přední nápravě. Motor poskytuje výkon 140 kW a nemá potíže s rychlým odjezdem z křižovatky s prohrábnutím kol. Okamžitý točivý moment je k dispozici dříve než stačí zareagovat elektronika protiprokluzu.

Vůz ale není pro sportovní jízdu nastaven. Přepnutí režimu Sport zrychlí odezvu na “plynový pedál”, přitvrdí tlumiče i posilovač řízení. Při dynamické jízdě zatáčkami dokáže sportovní nastavení pobavit, ale vyšší stavba karoserie přeci jen dává najevo, že se lépe cítí s odlišným jízdním stylem. Navíc dojezd pak dostává vcelku zabrat. Hodnota maximální rychlosti je navíc nastavena na 160 km/h. Tím vůz dává jasně najevo, že na závody byste si měli pořídit jiný model.

Mercedes Benz EQA nabíjecí port

Nabíjecí port Mercedesu EQA je chráněný dvěmi krytkami

Pokud by se vám jeden motor zdál být málo, v nabídce si můžete vybrat ze dvou dalších variant. Obě pak přidávají druhou motorovou jednotku, která pohání zadní kola. V podlaze se nachází baterie o využitelné kapacitě 66,5 kWh. Při návštěvách rychlých nabíjecích stanic je schopná přijmout až 100 kW příkonu. V takovém případě nabijete baterii z 10 na 80 % za 32 minut. S domácím wallboxem můžete nabíjet až 11 kilowatty, pak ale počítejte s nabíjením přes noc.

Pohodlí je zaručeno, ale rodinu na výlet nesvezete

Pro člověka neznalého “mercedesího” interiéru může multifunkční volant působit přeplácaně. Věřte ale, že to má svoji logiku a velmi rychle si na uspořádání tlačítek a dotykových plošek zvyknete. Horní trojice tlačítek na levé straně volantu ovládá displej před vámi, stejná tlačítka na pravé straně volantu pak ovládají centrální infotainment. Levý spodek ovládá tempomat a omezovač rychlosti, pravá strana audio a hovory. U těchto tlačítek mi chvíli trvalo, než jsem si zvykl na kolébkové ovladače.

Celá digitální deska je součástí jednoho panelu, který je rozdělen na dva displeje o shodné úhlopříčce 10,25 palců. Ten před řidičem je nedotykový a ovládá se právě z volantu. Grafika je pěkně a kontrastně vyvedená, ani přímé slunce čitelnost výrazně nezhorší. Na výběr máte z velkého množství nastavení a uživatelského přizpůsobení. Mezi budíky nebo klidně místo nich můžete mít plnohodnotnou navigaci, grafiku spotřeby energie, ovládání audiosystému nebo nastavení asistentů řidiče. Tím výběr ale nekončí.

Mercedes-Benz EQA 250

Mercedes-Benz EQA 250, interiér

Plusové body za tlačítkové ovládání

Středový displej infotainmentu má tři možnosti ovládání. Nejpohodlnější a nejbezpečnější je umístěno přímo na volantu. Pokud nastavujete například navigaci na parkovišti, bude se vám líbit velký touchpad na středovém panelu, který má skvělou haptickou odezvu a precizní ovládání. Systém je velmi jednoduchý a intuitivní. Třetí možností je i dotyk přímo na obrazovce. Za dobu testu jsem jej ale nepoužíval, protože touchpad mi přišel jako lepší volba a nemusel jsem čistit obrazovku od otisků prstů.

Za mě si jednoznačně zaslouží pochvalu ovládání klimatizace. Mercedes zde ponechal tlačítka, která mají kolébkový chod, působí elegantně, a hlavně se dají ovládat bez odvádění pozornosti. Luxusní pocit z vozu pak navozuje ambientní osvětlení na středovém panelu, ve výplních dveří, ale i kruhových mřížkách topení.

Cílovou destinaci stačí nadiktovat

Co určitě stojí za zmínku je hlasové ovládání. Na povel “Ahoj Mercedesi” nebo “Můj Mercedesi” se srozumitelnou češtinou ozve dámský hlas, který se vám snaží pomoci s vašimi dotazy. Miřte je ale na dotazy ohledně vozu, jinak se vám bude stávat, že se zaseknete ve smyčce, kdy se vůz snaží pomoci, ale k výsledku se společně nedostanete.

Mercedes-Benz EQA, volant

Mercedes-Benz EQA, volant

Dáma z Mercedesu dokáže výborně navigovat na české adresy, pomůže s nalezením blízkých nabíjecích stanic nebo vám poví předpověď počasí. Řekne také jazykolam nebo průměrný vtip. Více po ní ale nechtějte.

Stačí 300 kilometrů reálného dojezdu?

V ideálních podmínkách se můžete s dojezdem dostat i ke 430 kilometrům (WLTP). V průběhu testu ale panovalo stále předjarní počasí s nižšími teplotami, a tak dojezd nepřesáhl 307 kilometrů. A pokud vás zajímá, jak si vůz poradil se stylem jízdy vyhovující dieselovému vozu s průměrnou spotřebou pod 6l/100 km, vězte, že pak se dojezd elektrického vozu ještě dále snížil, a to k hodnotě kolem 270 kilometrů. Je tedy skutečně potřeba ubrat nohu z plynu, zapnout mód předvídavého řidiče a soustředit se.

Mercedes Benz EQA

Zadní světlomety spojuje za tmy výrazná červená linka

Mercedes uvádí průměrnou spotřebu mezi 17,6 až 18,9 kWh/100 km. Na takovou hodnotu jsme se nedostal. To ale neznamená, že by toho vůz nebyl schopný. Kratší městské trasy nebylo obtížné jezdit se spotřebou lehce nad 20 kWh/100 km. Díky nastavení silnější rekuperace a “bonusovým” kilometrům za šetřivou jízdu neubýval dojezd tak rychle. Při prudším zrychlení, jízdou po městském okruhu nebo na delších trasách pak spotřeba nepřesáhla 24 kWh/100 km. Hodnoty tedy odpovídají dojezdu zmíněných cca 300 kilometrů. Úplné vypnutí teplotního komfortu znamená příbytek 10 kilometrů dojezdu. Když ale budete spěchat, z Prahy do Brna to na jednu baterii dáte stěží.

Nabíjecí karta Mercedes Me Charge

Při koupi vozidla ale jednoznačně doporučuji pořízení nabíjecí karty Mercedes Me Charge. Odpadne vám totiž nutnost velkého počtu registrací u jednotlivých poskytovatelů. Jednoduše řečeno, pokud nabíjecí stanici naleznete přes navigační systém vozu, tam můžete nabíjet. Vždy tak máte nejlepší cenu, kterou daná stanice v rámci tarifu nabízí. A neplatí to pouze na území České republiky, ale po celé Evropě. Mercedes navíc kontroluje “kvalitu” elektřiny, která musí pocházet z obnovitelných zdrojů.

Mercedes-Benz EQA 250

Mercedes-Benz EQA 250

Komu bude EQA nejlépe sloužit?

Vůz na mě působí dojmem, že by byl skvělým doplňkem pro pár ve středním věku, který již má odrostlé děti, zařízené bydlení a který si rád zajede na víkendový výlet do hor. Při cestě se zastaví na odpočívadle na oběd, dobijí baterii a pokračují ve své cestě dál. Velikostí prostoru necílí na rodiny, i když díky přítomnosti systému ISOFIX bezpečně umístíte i dvě dětské sedačky. Do kufru byste ale kočár skládali složitě.

Jízda je ve voze skvělá a tichá. Prostě taková, jakou byste u značky Mercedes považovali za samozřejmost. A nezklame vás. Moderní, a přesto decentní interiér ale zase dá najevo, že se nevezete v rozpočtovém voze a že jste ochotni si za vůz adekvátně připlatit. Ve verzi s pohonem všech kol vás ale nezradí ani v lehkém terénu a na chalupu v horách vás také doveze. Můžete si navolit i elektricky sklopné tažné zařízení a přívěsem zvětšit užitnou kapacitu. Nebo pokud rádi vyrazíte na kolo, nemusíte jej dávat na střechu.

Mercedes-Benz EQA 250

Mercedes-Benz EQA 250

Závěrem

V době testu cena Mercedesu EQA začíná na ceně 1 299 540 Kč. S drobnou příplatkovou výbavou se dostanete na 1,5 milionu. Za tu cenu dostanete vůz prestižní značky, se skvělou výbavou a rozumným dojezdem. Nezpochybnitelnou výhodu bude mít vůz pro toho, kdo může nabíjet doma za minimální náklady. Nižší dojezd si žádá častější nabíjení, a to nemusí být vždy pohodlné, i při městských jízdách. To koneckonců ale není záležitost spojená pouze s tímto autem, ale se všemi současnými elektromobily.

Co se nám líbí? Co se nám nelíbí?
 pohodlný a luxusní interiér  hlasové ovládání má své mouchy
 elegantní křivky vozu  nižší dojezd
 praktické sklopné tažné zařízení  malý zavazadlový prostor
 ovládání digitálních přístrojů nabíjecí kabely neschováte pod podlahu kufru
 použití klasických tlačítek místo dotyku

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."