Škoda Auto ovlivní světovou elektromobilitu více, než si myslíte. Co chystá?

  • Škoda Auto chce upevnit svou pozici v rámci koncernu
  • Budou se v Boleslavi vyrábět také vozidla jiných značek?
  • Volkswagen plánuje výstavbu několika gigatováren
Výroba elektromobilu Škoda Enyaq iV

Výroba elektromobilu Škoda Enyaq iV | foto: vlastní

Mladoboleslavská Škoda Auto se chce stát důležitým centrem evropské výroby elektromobilů pro koncern Volkswagen. Německý výrobce aut v současné době plánuje výstavbu 6 gigatováren, z nichž jedna by mohla stát v České republice, řekl časopisu Autocar šéf výroby a logistiky, Michael Oeljeklaus.

Škoda Auto chce vyrábět elektroauta pro celý koncern

Volkswagen nabídl pohled do své budoucnosti již v březnu v rámci svého Power Day, kdy oznámil, že do roku 2030 plánuje otevřít celkem 6 gigatováren. Ty by měly vzniknout ve spolupráci s více partnery a mají uspokojit zvyšující se poptávku po bateriích pro elektrická vozidla. 

Každá z uvedených továren má mít plánovaný výkon až 40 GWh ročně. Volkswagen se také snaží trvale snižovat náklady, a proto vyvíjí základní bateriový článek, který se bude vyrábět od roku 2023. Málokterý z výrobců elektromobilů se ale spokojí s pouhou výrobou baterií. Primární je vždy výroba budoucích modelů elektromobilů.

Elektrická. platforma MEB

Elektrická platforma MEB | foto: vlastní


Čtěte také: Škoda Enyaq iV je prodejní trhák. Akorát jinde, než si nejspíš myslíte


Jaký model přibude ke Škodě Enyaq?

 V Mladé Boleslavi se zatím vyrábí pouze Škoda Enyaq, ale v rámci Volkswagenu není neobvyklé, že firmy vyrábějí vozidla napříč značkami. Například ve Cvikově se nevyrábí jenom Volkswagen ID.3 nebo ID.4, ale závod se specializuje i na další modely platformy MEB, jako je Cupra Born nebo Audi Q4 e-tron

Již dříve jsme informovali, že v budoucnu bude Seat/Cupra vyrábět ve Španělsku na dalším vývojovém stupni platformy MEB kompaktní elektromobily různých koncernových značek. Jaké modely by tedy mohly skončit v Mladé Boleslavi zatím není jasné. Škodovka ale věří, že se stane pro koncern Volkswagen důležitým místem budoucí výroby elektrických automobilů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Škoda Auto ovlivní světovou elektromobilitu více, než si myslíte. Co chystá?

  • Škoda Auto chce upevnit svou pozici v rámci koncernu
  • Budou se v Boleslavi vyrábět také vozidla jiných značek?
  • Volkswagen plánuje výstavbu několika gigatováren
Výroba elektromobilu Škoda Enyaq iV

Výroba elektromobilu Škoda Enyaq iV | foto: vlastní

Mladoboleslavská Škoda Auto se chce stát důležitým centrem evropské výroby elektromobilů pro koncern Volkswagen. Německý výrobce aut v současné době plánuje výstavbu 6 gigatováren, z nichž jedna by mohla stát v České republice, řekl časopisu Autocar šéf výroby a logistiky, Michael Oeljeklaus.

Škoda Auto chce vyrábět elektroauta pro celý koncern

Volkswagen nabídl pohled do své budoucnosti již v březnu v rámci svého Power Day, kdy oznámil, že do roku 2030 plánuje otevřít celkem 6 gigatováren. Ty by měly vzniknout ve spolupráci s více partnery a mají uspokojit zvyšující se poptávku po bateriích pro elektrická vozidla. 

Každá z uvedených továren má mít plánovaný výkon až 40 GWh ročně. Volkswagen se také snaží trvale snižovat náklady, a proto vyvíjí základní bateriový článek, který se bude vyrábět od roku 2023. Málokterý z výrobců elektromobilů se ale spokojí s pouhou výrobou baterií. Primární je vždy výroba budoucích modelů elektromobilů.

Elektrická. platforma MEB

Elektrická platforma MEB | foto: vlastní


Čtěte také: Škoda Enyaq iV je prodejní trhák. Akorát jinde, než si nejspíš myslíte


Jaký model přibude ke Škodě Enyaq?

 V Mladé Boleslavi se zatím vyrábí pouze Škoda Enyaq, ale v rámci Volkswagenu není neobvyklé, že firmy vyrábějí vozidla napříč značkami. Například ve Cvikově se nevyrábí jenom Volkswagen ID.3 nebo ID.4, ale závod se specializuje i na další modely platformy MEB, jako je Cupra Born nebo Audi Q4 e-tron

Již dříve jsme informovali, že v budoucnu bude Seat/Cupra vyrábět ve Španělsku na dalším vývojovém stupni platformy MEB kompaktní elektromobily různých koncernových značek. Jaké modely by tedy mohly skončit v Mladé Boleslavi zatím není jasné. Škodovka ale věří, že se stane pro koncern Volkswagen důležitým místem budoucí výroby elektrických automobilů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."