Dnes můžeme ke včerejší informaci připojit další novinky, které zaujmou i fanoušky mladoboleslavské automobilky. Sourozenecké značky Volkswagen, Škoda a Cupra uvedou v roce 2025 vlastní kompaktní městské elektromobily, které budou postaveny na zkrácené verzi platformy MEB.
Další společnou vlastností bude to, že všechna tři vozidla budou postavena na nové výrobní lince ve Španělsku. Náčrty nových automobilů představil generální ředitel Volkswagen Group Herbert Diess, který řekl, že Volkswagen usnadní přístup k elektromobilitě a posune budoucnost mobility pro příští generace.
Informace o výrobě městských vozidel ve Španělsku přichází v době, kdy Volkswagen Group startuje s masivní iniciativou ve výši 10 miliard eur na vybudování nové továrny na baterie v regionu Sagunto. Tato továrna bude zásobovat výrobní linky vozidel v Pamploně a Martorellu.
Čtěte také: Škoda Auto po roce hodnotí nabíjecí službu Powerpass. Jak si vede?
Jedná se o třetí ze šesti továren na baterie, které chce Volkswagen postavit v Evropě do roku 2030. Dvě továrny by se měly stavět v Německu a Švédsku, o tři zbývající se ucházejí Česká republika, Slovensko, Polsko a Maďarsko. Zmíněná investice ve Španělsku je popisována jako „největší průmyslová investice, která kdy byla v zemi provedena“ a Volkswagen říká, že zemi přinese více než 3000 nových pracovních míst.
Továrnu bude pohánět energie z vyhrazené solární farmy, vzdálené necelých 10 km. Závod by měl ročně vyrábět baterie o kapacitě 40 GWh. Stavba začne v prvním čtvrtletí 2023 a první baterie opustí výrobní linku v roce 2026. Samotné automobily budou postaveny na specializované architektuře, označované jako MEB Entry. Měly by v podstatě nahradit modely Volkswagen e-Up, Škoda Citigo-e iV a Seat Mii Electric.
Nejnovější skica naznačuje zcela nové zpracování malého Volkswagenu, jehož zjednodušená hranatá silueta konceptu ID. Life byla nahrazena zaoblenější karoserií, která vypadá, že je v souladu s budoucí vlajkovou lodí Volkswagen Trinity, která by měla být uvedena na trh ve stejném čase.
Škodovka přichází se zcela novým designem, který je označován jako „Modern Solid“. První vůz nové koncepce by měl být představen ještě letos, ale již z náčrtu městského elektromobilu je zřejmé, že Škoda bude klást důraz na robustnost a jednoduchost. S tím také souvisí slib bývalého generálního ředitele Thomase Schäffera, který na začátku roku řekl, že se nejmenší elektromobil českého výrobce bude odlišovat od jiných značek koncernu.
Dnes můžeme ke včerejší informaci připojit další novinky, které zaujmou i fanoušky mladoboleslavské automobilky. Sourozenecké značky Volkswagen, Škoda a Cupra uvedou v roce 2025 vlastní kompaktní městské elektromobily, které budou postaveny na zkrácené verzi platformy MEB.
Další společnou vlastností bude to, že všechna tři vozidla budou postavena na nové výrobní lince ve Španělsku. Náčrty nových automobilů představil generální ředitel Volkswagen Group Herbert Diess, který řekl, že Volkswagen usnadní přístup k elektromobilitě a posune budoucnost mobility pro příští generace.
Informace o výrobě městských vozidel ve Španělsku přichází v době, kdy Volkswagen Group startuje s masivní iniciativou ve výši 10 miliard eur na vybudování nové továrny na baterie v regionu Sagunto. Tato továrna bude zásobovat výrobní linky vozidel v Pamploně a Martorellu.
Čtěte také: Škoda Auto po roce hodnotí nabíjecí službu Powerpass. Jak si vede?
Jedná se o třetí ze šesti továren na baterie, které chce Volkswagen postavit v Evropě do roku 2030. Dvě továrny by se měly stavět v Německu a Švédsku, o tři zbývající se ucházejí Česká republika, Slovensko, Polsko a Maďarsko. Zmíněná investice ve Španělsku je popisována jako „největší průmyslová investice, která kdy byla v zemi provedena“ a Volkswagen říká, že zemi přinese více než 3000 nových pracovních míst.
Továrnu bude pohánět energie z vyhrazené solární farmy, vzdálené necelých 10 km. Závod by měl ročně vyrábět baterie o kapacitě 40 GWh. Stavba začne v prvním čtvrtletí 2023 a první baterie opustí výrobní linku v roce 2026. Samotné automobily budou postaveny na specializované architektuře, označované jako MEB Entry. Měly by v podstatě nahradit modely Volkswagen e-Up, Škoda Citigo-e iV a Seat Mii Electric.
Nejnovější skica naznačuje zcela nové zpracování malého Volkswagenu, jehož zjednodušená hranatá silueta konceptu ID. Life byla nahrazena zaoblenější karoserií, která vypadá, že je v souladu s budoucí vlajkovou lodí Volkswagen Trinity, která by měla být uvedena na trh ve stejném čase.
Škodovka přichází se zcela novým designem, který je označován jako „Modern Solid“. První vůz nové koncepce by měl být představen ještě letos, ale již z náčrtu městského elektromobilu je zřejmé, že Škoda bude klást důraz na robustnost a jednoduchost. S tím také souvisí slib bývalého generálního ředitele Thomase Schäffera, který na začátku roku řekl, že se nejmenší elektromobil českého výrobce bude odlišovat od jiných značek koncernu.