Proč je v zimě lepší spalovák než elektromobil? Nechcete přece umrznout
- Americký magazín Car and Driver se rozhodl otestovat výdrž automobilů pouze se zapnutou klimatizací
- Při komplikacích můžete v autě uvíznout i několik hodin, proto je i tento faktor velmi důležitý
- Postaveny proti sobě byly vozy Tesla Model 3 a Hyundai Sonata N-Line

Čtěte také: Tesla si uřízla ostudu! Žena dostala Model 3 Performance bez brzdové destičky
Pro elektrický motor je zde spousta proměnných
První je samotná absence pasažérů, kteří také generují nemalou porci tepla. Tesla Model 3 zároveň disponovala starší verzí tepelného čerpadla, které je ve vozech představených v roce 2021 mnohem efektivnější.
Věc, která také hraje do karet elektromobilu je fakt, že pokud by vás komplikace postihly v relativně krátké vzdálenosti od domova, dost možná budete mít po nočním dobíjení vyšší procento baterie, zatímco vozu se spalovacím motorem nedělá problém, vyjet z domova s dojezdem pár kilometrů. V takovém případě by řidiče v nesnázi Hyundai příliš dlouho neohřál.
Pravdou je, že Tesla by na rozdíl od vozu se spalovacím motorem více trpěla na spotřebu, pokud by se teploty dostaly ještě níž, což by Hyundai vzhledem k běžícímu motoru ani nezaznamenal.