Proč je v zimě lepší spalovák než elektromobil? Nechcete přece umrznout

  • Americký magazín Car and Driver se rozhodl otestovat výdrž automobilů pouze se zapnutou klimatizací
  • Při komplikacích můžete v autě uvíznout i několik hodin, proto je i tento faktor velmi důležitý
  • Postaveny proti sobě byly vozy Tesla Model 3 a Hyundai Sonata N-Line
Zima v autě

Kdybyste uvízli v zimě v závějích, chtěli byste sedět v elektromobilu, nebo spíš v novém spalováku?

Nedávná hromadná nehoda na D5 nebo celodenní uzavření dálnice v americké Virginii nás nutí přemýšlet, jak dlouho bychom v podobném případě vydrželi uvnitř automobilu uprostřed mrazů pouze se zapnutou klimatizací.

Věčné dohady o efektivitě elektromobilů a spalovacích motorů se rozhodl rozseknout článek magazínu Car and Driver. Ten testuje, jak dlouho dokáže Tesla Model 3 a Hyundai Sonata N-Line udržet stálou teplotu v interiéru, když je vůz zaparkován. Výsledek má však mnoho proměnných.

Spalovací motor vyhrál, Tesla byla efektivnější

Situace, která se může stát každému z nás. Vlivem defektu, nehody, nebo jiné komplikace na několik hodin uvíznete v autě. Obecně se hlavně v zimních měsících radí vozit s sebou teplé oblečení právě pro takové případy. Vy jste ale radám zkušených vlků silnic nepřikládali váhu a teď se musíte spolehnout pouze na klimatizaci a dobré těsnění.

Connor Hoffman z amerického magazínu Car and Driver otestoval výdrž dvou zaparkovaných vozů, ve kterých je spuštěná pouze klimatizace. Proti sobě postavil Teslu Model 3 Long range z roku 2019 a nový Hyundai Sonata N-Line. Průměrná venkovní teplota v době testu byla -9 °C.

Tesla Model 3

Tesla Model 3 | foto: Teslarati


Čtěte také: Německá pošta vsadí na spalováky. Elektrododávky jsou prý v zimě k ničemu


Oba vozy měly nastavenou teplotu klimatizace na 18 °C, což se dá považovat za minimum, při kterém v interiéru bez problému vydržíte. Ani jeden z testovaných automobilů v sobě neměl posádku a nebylo zapnuté vyhřívání sedaček. Oba vozy byly v podstatě plně nabité a natankované, takže test mohl započít.

Nebudeme chodit dlouho okolo horké kaše. Dle očekávání déle vydržel spalovací motor, a to o nějakých šest hodin, Tesla byla na druhou stranu mnohem efektivnější. Zatímco Model 3 vydržel přibližně 45 hodin, operoval průměrně s 1,6 kW za hodinu, Hyundai měl spotřebu zhruba 10,3 kW za hodinu. Také je zde několik faktorů, které výsledky ovlivnily.

Kompletní výsledky testu

Kompletní výsledky testu | foto: Car and Driver


Čtěte také: Tesla si uřízla ostudu! Žena dostala Model 3 Performance bez brzdové destičky


Pro elektrický motor je zde spousta proměnných

První je samotná absence pasažérů, kteří také generují nemalou porci tepla. Tesla Model 3 zároveň disponovala starší verzí tepelného čerpadla, které je ve vozech představených v roce 2021 mnohem efektivnější.

Věc, která také hraje do karet elektromobilu je fakt, že pokud by vás komplikace postihly v relativně krátké vzdálenosti od domova, dost možná budete mít po nočním dobíjení vyšší procento baterie, zatímco vozu se spalovacím motorem nedělá problém, vyjet z domova s dojezdem pár kilometrů. V takovém případě by řidiče v nesnázi Hyundai příliš dlouho neohřál.

Pravdou je, že Tesla by na rozdíl od vozu se spalovacím motorem více trpěla na spotřebu, pokud by se teploty dostaly ještě níž, což by Hyundai vzhledem k běžícímu motoru ani nezaznamenal.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Proč je v zimě lepší spalovák než elektromobil? Nechcete přece umrznout

  • Americký magazín Car and Driver se rozhodl otestovat výdrž automobilů pouze se zapnutou klimatizací
  • Při komplikacích můžete v autě uvíznout i několik hodin, proto je i tento faktor velmi důležitý
  • Postaveny proti sobě byly vozy Tesla Model 3 a Hyundai Sonata N-Line
Zima v autě

Kdybyste uvízli v zimě v závějích, chtěli byste sedět v elektromobilu, nebo spíš v novém spalováku?

Nedávná hromadná nehoda na D5 nebo celodenní uzavření dálnice v americké Virginii nás nutí přemýšlet, jak dlouho bychom v podobném případě vydrželi uvnitř automobilu uprostřed mrazů pouze se zapnutou klimatizací.

Věčné dohady o efektivitě elektromobilů a spalovacích motorů se rozhodl rozseknout článek magazínu Car and Driver. Ten testuje, jak dlouho dokáže Tesla Model 3 a Hyundai Sonata N-Line udržet stálou teplotu v interiéru, když je vůz zaparkován. Výsledek má však mnoho proměnných.

Spalovací motor vyhrál, Tesla byla efektivnější

Situace, která se může stát každému z nás. Vlivem defektu, nehody, nebo jiné komplikace na několik hodin uvíznete v autě. Obecně se hlavně v zimních měsících radí vozit s sebou teplé oblečení právě pro takové případy. Vy jste ale radám zkušených vlků silnic nepřikládali váhu a teď se musíte spolehnout pouze na klimatizaci a dobré těsnění.

Connor Hoffman z amerického magazínu Car and Driver otestoval výdrž dvou zaparkovaných vozů, ve kterých je spuštěná pouze klimatizace. Proti sobě postavil Teslu Model 3 Long range z roku 2019 a nový Hyundai Sonata N-Line. Průměrná venkovní teplota v době testu byla -9 °C.

Tesla Model 3

Tesla Model 3 | foto: Teslarati


Čtěte také: Německá pošta vsadí na spalováky. Elektrododávky jsou prý v zimě k ničemu


Oba vozy měly nastavenou teplotu klimatizace na 18 °C, což se dá považovat za minimum, při kterém v interiéru bez problému vydržíte. Ani jeden z testovaných automobilů v sobě neměl posádku a nebylo zapnuté vyhřívání sedaček. Oba vozy byly v podstatě plně nabité a natankované, takže test mohl započít.

Nebudeme chodit dlouho okolo horké kaše. Dle očekávání déle vydržel spalovací motor, a to o nějakých šest hodin, Tesla byla na druhou stranu mnohem efektivnější. Zatímco Model 3 vydržel přibližně 45 hodin, operoval průměrně s 1,6 kW za hodinu, Hyundai měl spotřebu zhruba 10,3 kW za hodinu. Také je zde několik faktorů, které výsledky ovlivnily.

Kompletní výsledky testu

Kompletní výsledky testu | foto: Car and Driver


Čtěte také: Tesla si uřízla ostudu! Žena dostala Model 3 Performance bez brzdové destičky


Pro elektrický motor je zde spousta proměnných

První je samotná absence pasažérů, kteří také generují nemalou porci tepla. Tesla Model 3 zároveň disponovala starší verzí tepelného čerpadla, které je ve vozech představených v roce 2021 mnohem efektivnější.

Věc, která také hraje do karet elektromobilu je fakt, že pokud by vás komplikace postihly v relativně krátké vzdálenosti od domova, dost možná budete mít po nočním dobíjení vyšší procento baterie, zatímco vozu se spalovacím motorem nedělá problém, vyjet z domova s dojezdem pár kilometrů. V takovém případě by řidiče v nesnázi Hyundai příliš dlouho neohřál.

Pravdou je, že Tesla by na rozdíl od vozu se spalovacím motorem více trpěla na spotřebu, pokud by se teploty dostaly ještě níž, což by Hyundai vzhledem k běžícímu motoru ani nezaznamenal.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."