Xiaomi má recept na prodej elektroaut. Pokořilo milník 500 tisíc vozů

Xiaomi dosáhlo 500 000 vyrobených aut za 602 dní a připravuje vstup do Evropy. SU7 a YU7 táhnou prodeje.
První půlmilion za 20 měsíců
Čínský technologický gigant Xiaomi má důvod k oslavám. Jen 602 dní po zahájení prodeje svého prvního vozu sjel z výrobní linky již půlmiliontý kus. Každý nový vůz přitom stále více a více potvrzuje, že se firma, která byla známá převážně jako výrobce mobilních telefonů, mění ve významného hráče i v automobilovém průmyslu.
Výroba začala 28. března 2024 s modelem SU7 a prodej druhého modelu YU7 začal letos 26. června. Jubilejním půlmiliontým vyrobeným autem se stal YU7 v nejvyšší výbavě Max a v barvě Emerald Green. Tento konkrétní kus má volitelný exteriérový paket z uhlíkových vláken a dvacetipalcová kola se čtyřpístkovými žlutými brzdovými třmeny. Přibližná cena této specifikace činí 362 900 jüanů (1,071 milionů korun).
Firma se dříve potýkala s nedostatkem výrobní kapacity. S jejím navyšováním se postupně daří zkracovat čekací lhůty. Například u YU7, kde v minulosti dosahovala až 62 týdnů, se nyní pohybuje mezi 32 až 38 týdny. Lepší je u sedanu SU7, kde zákazníci čekají 6 až 31 týdnů a také u sportovního SU7 Ultra s čekací dobou 6 až 9 týdnů.

Výroba překonává očekávání
Výrobní čísla potvrzují stabilní růst. V prvním čtvrtletí dodalo Xiaomi Auto 75 869 aut, ve druhém 81 302 a ve třetím 108 796. V říjnu 2025 přidalo dalších 48 654 vozů. Podle vyjádření Lu Wej-pinga, prezidenta společnosti Xiaomi, by měla automobilka dosáhnout ročního cíle 350 000 dodaných vozů již tento týden. Očekává se, že do konce letošního roku přesáhne jejich počet 400 000.
Xiaomi Auto přitom své vozy aktuálně oficiálně prodává stále jen na domácím čínském trhu. Spekulace o expanzi Xiaomi na globální trhy se objevily už loni v prosinci v souvislosti s formováním speciálních týmů pro zkoumání nových trhů. Oficiálně pak tyto plány potvrdil Lu Wej-ping na začátku března během technologického kongresu MWC 2025 v Barceloně.
Firma nicméně nechce nic uspěchat a chce se nejprve soustředit na upevnění své pozice doma. Vstup na evropské trhy má začít v roce 2027. Jestli do první vlny zahrne i Česko nebo se nejprve soustředí na vybrané západoevropské země, ukáže až čas. To, že se na českých silnicích začneme potkávat i s elektromobily Xiaomi, je nicméně velice pravděpodobné.
Zdroj: CarNewsAuto
Autor článku

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.
Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.








