Nové SUV Xiaomi YU7 vypadá zajímavě. Má dojezd až 835 km a rychlé nabíjení

Matouš Vrchota
Xiaomi YU7 zepředu | foto: Xiaomi
Xiaomi YU7 zepředu | foto: Xiaomi

Nové SUV Xiaomi SU7 míří vysoko a je přímou konkurencí pro Teslu Model Y. Nadchne designem, dojezdem i výkonem. Prodeje začnou už v červenci.

Xiaomi YU7 chce z trůnu sesadit krále

Velmi krátce po představení prvního modelu automobilky Xiaomi bylo zřejmé, že technologický gigant u jednoho vozu nezůstane. Po pár měsících bylo jisté, že větší sourozenec sedanu bude tvořit střední SUV. Podobnou dvojici jsme zvyklí vídat již dlouhou dobu u jednoho populárního výrobce. Xiaomi odtajnilo mnoho informací a my se těšíme na příchod SUV YU7.

Nejspíše nikoho tak nepřekvapí, že se novinka staví do pozice vyzyvatele pro Teslu Model Y. Po nedávné modernizaci ale bude těžké tohoto krále sesadit z trůnu. Co tedy dalo Xiaomi svému přírůstku do věna? Především atraktivní design, i když mnoho lidí bude namítat, že si zde Číňané došli pro inspiraci do německého Stuttgartu.

Společnost se rozhodla, že po zveřejnění údajů nebude zájemce příliš dlouho trápit a proto zahájí prodeje už během července. Model YU7 natáhne na pět metrů délky (bez jednoho mm), 1 996 mm do šířky a s rovnými 1 600 mm výšky. Rozvor kol 3 000 mm nabídne komfortní prostor pro cestující uvnitř. Model Y je v délce a šířce drobně menší, ve výšce naopak vyzyvatele o 25 mm přeroste.

Dojezd až 835 km, ale dle čínské normy

Ředitel společnosti při představení několikrát zdůraznil, v jakých aspektech je jeho novinka lepší než Tesla Model Y. Obě společnosti vedou i drobnou marketingovou válku. Akce proto byla plná narážek na druhou stranu.

Podobně jako sedan, i SUV se bude nabízet ve třech variantách. Standard si vystačí s pohonem zadní nápravy a elektromotorem o výkonu 316 koní. V podvozku bude namontovaná LFP baterie o skvělé velikosti 96,3 kWh. Dojezd podle čínských norem dosáhne až 835 km.

Stejnou baterii, ovšem párovanou s dvojicí silnějších motorů (489 koní) dostanete ve verzi Dual AWD, což značí i pohon obou náprav. Vrcholem nabídky je pak výkonnější dvoumotorová čtyřkolka se zhruba 681 koňskými silami.

Dostane i svojí baterii o kapacitě 101,7 kWh. LFP články zde nahrazuje ternární lithiová baterie. Ta má oproti druhé technologii téměř dvojnásobnou energetickou hustotu a schopnost rychlejšího nabíjení. Dojezd byl stanoven na 770, respektive 760 km.

Interiér vozu Xiaomi YU7 | foto: Xiaomi
Interiér vozu Xiaomi YU7 | foto: Xiaomi

Dobijete 385 km jen za 15 minut

Chybět nebude 800V palubní architektura, veškeré požadavky bude zpracovávat čipset Nvidia Thor. Během patnácti minut doplníte na odpovídajícím stojanu až 385 kilometrů dojezdu. Chybět nebude ani luxusní výbava v čele s aktivním vzduchovým odpružením.

Cena a dostupnost

Ač je datum prodeje nového Xiaomi YU7 již velmi blízko, oficiální ceník zatím zveřejněný nebyl. Na rozdíl od prvního modelu by se novinka měla na globální trh dostat výrazně rychleji.

Zdroj: tisková zpráva


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.


Komentáře


Nejnovější články