Kalifornie je známá mimo svá filmová studia a vysoké teploty i pro svojí náklonnost k čisté energii a s tím svázanou elektromobilitou. To, že můžete své lokálně bezemisní vozy nabít téměř kdekoliv po městě, je již zaběhlou věcí. Aktuálně město pokračuje v elektrifikaci svého městského přístavu. Ten kromě osobních aut bude schopný vysokou rychlostí dobíjet i těžkou pracovní techniku.
Zvláštností o to více je, že se tyto velké stroje budou dobíjet bezdrátovým systémem. Taková řešení často používají lokální firmy pro dobíjení svých pracovních flotil. Může jít o zvedací techniku, přepravu kontejnerů, bagry i další podobné stroje. V Los Angeles používají bezdrátové dobíjení i městské autobusy. Zatím ale nelze jednoduše nabít autobus na místě vyhrazeném pro jinou techniku, často z důvodů odlišné technologie nebo nekompatibilního výrobku jiné společnosti.
Nový projekt, který se v přístavu Los Angeles začne budovat v tomto roce, přidá do svého portfolia nabíjecí „místa“ o vícero hodnotách výkonu. V plánu jsou čtyři úrovně počínající na 150 kW, postupující přes 250 a 380 kW až ke konečným 500 kW nabíjecího výkonu. Technologii řady WAVE dodá společnost Ideanomics. Nejsilnější verzi firma úspěšně otestovala v září loňského roku a bude připravena pro plný provoz v letošním roce. Na rozšíření nabíjecí plochy získalo město grant Ministerstva energetiky ve výši 8,4 milionů dolarů.
Čtěte také: Revoluce v nabíjení elektromobilů?! Hybridní baterie se dobije za 72 sekund
Podle tiskové zprávy dodavatele bude stanice o výkonu 500 kW schopná dobít těžkou techniku třídy 8 během pouhých 15 minut. Zpráva ale dodává, že takové rychlosti lze dosáhnout v případě stroje s malou kapacitou baterie. Takové vozy bývají zpravidla používané pro lokální práci například právě v přístavech a očekává se u nich častá jízda na velmi krátké vzdálenosti. Baterie mívají kolem 125 kWh kapacity. Navíc musí být připravené pro použití ultra rychlé dobíjecí technologie.
U takové techniky je velmi výhodné, když se může nabíjet v krátkých časových úsecích, navíc bez nutnosti připojení kabelů. Za předpokladu, že budou nabíjecí místa umístěna strategicky u nakládek a vykládek, mohou se po krátkém užití opět dobíjet a být připravena k dalšímu účelu. Pokud by se tato bezdrátová technologie i nadále rozšiřovala, má velkou šanci časem vytlačit standardní kabelové spojení. V horším případě se z ní stane pouze technický experiment, který zůstane exkluzivním řešením na pár vybraných místech.
Kalifornie je známá mimo svá filmová studia a vysoké teploty i pro svojí náklonnost k čisté energii a s tím svázanou elektromobilitou. To, že můžete své lokálně bezemisní vozy nabít téměř kdekoliv po městě, je již zaběhlou věcí. Aktuálně město pokračuje v elektrifikaci svého městského přístavu. Ten kromě osobních aut bude schopný vysokou rychlostí dobíjet i těžkou pracovní techniku.
Zvláštností o to více je, že se tyto velké stroje budou dobíjet bezdrátovým systémem. Taková řešení často používají lokální firmy pro dobíjení svých pracovních flotil. Může jít o zvedací techniku, přepravu kontejnerů, bagry i další podobné stroje. V Los Angeles používají bezdrátové dobíjení i městské autobusy. Zatím ale nelze jednoduše nabít autobus na místě vyhrazeném pro jinou techniku, často z důvodů odlišné technologie nebo nekompatibilního výrobku jiné společnosti.
Nový projekt, který se v přístavu Los Angeles začne budovat v tomto roce, přidá do svého portfolia nabíjecí „místa“ o vícero hodnotách výkonu. V plánu jsou čtyři úrovně počínající na 150 kW, postupující přes 250 a 380 kW až ke konečným 500 kW nabíjecího výkonu. Technologii řady WAVE dodá společnost Ideanomics. Nejsilnější verzi firma úspěšně otestovala v září loňského roku a bude připravena pro plný provoz v letošním roce. Na rozšíření nabíjecí plochy získalo město grant Ministerstva energetiky ve výši 8,4 milionů dolarů.
Čtěte také: Revoluce v nabíjení elektromobilů?! Hybridní baterie se dobije za 72 sekund
Podle tiskové zprávy dodavatele bude stanice o výkonu 500 kW schopná dobít těžkou techniku třídy 8 během pouhých 15 minut. Zpráva ale dodává, že takové rychlosti lze dosáhnout v případě stroje s malou kapacitou baterie. Takové vozy bývají zpravidla používané pro lokální práci například právě v přístavech a očekává se u nich častá jízda na velmi krátké vzdálenosti. Baterie mívají kolem 125 kWh kapacity. Navíc musí být připravené pro použití ultra rychlé dobíjecí technologie.
U takové techniky je velmi výhodné, když se může nabíjet v krátkých časových úsecích, navíc bez nutnosti připojení kabelů. Za předpokladu, že budou nabíjecí místa umístěna strategicky u nakládek a vykládek, mohou se po krátkém užití opět dobíjet a být připravena k dalšímu účelu. Pokud by se tato bezdrátová technologie i nadále rozšiřovala, má velkou šanci časem vytlačit standardní kabelové spojení. V horším případě se z ní stane pouze technický experiment, který zůstane exkluzivním řešením na pár vybraných místech.