Pokud se ve světě elektromobility už nějakou dobu pohybujete nebo se o toto téma zajímáte, tak mi dáte za pravdu, že v posledních několika letech se několikrát omílal jednak dojezd a jednak rychlost nabíjení.
Zatímco v obou disciplínách je patrný určitý progres, jen stěží se dá nazvat průlomovým, či revolučním. To by se však mohlo v dohledné době změnit, informuje New Atlas. Web se opírá o poznatky, které na papíře vypadají více než slibně.
Teď se ale nebavím o vzdálenosti na jedno nabití, ale o doslova bleskovém dobíjení baterií. S novinkou se vytasil švýcarský startup Morand. Ten avizuje, že je reálně možné doplnit baterii elektromobilu za pouhých 72 sekund (!)
Tuto závratnou rychlost má zajistit eTechnology, jenž spoléhá na konvenční baterie v kombinaci s tzv. ultrakapacitory. Tento nový hybridní systém vychází z předpokladu, kdy vysokokapacitní kondenzátory potřebují nižší mezní hodnoty napětí.
Čtěte také: Proč si pořídit fotovoltaiku s elektromobilem? Domácí nabíjení má výhody (2. díl)
Morand se zároveň pro ilustraci odvolává na studii Amerického ústavu pro ropu, jež uvádí, že konvenčním vozům tankování zabere v průměru 2 minuty, zatímco s použitím eTechnology stráví elektromobily na nabíječce polovinu času.
Tím se prý stírá jeden z nejpodstatnějších argumentů, proč spousta zákazníků říká „NE“ čistě elektrickým vozům. Firma také poukazuje na další nesporně důležitý faktor, a to mnohem delší životnost, než běžně nabízí lithium-iontové akumulátory.
Morand potvrdil, že svůj prototyp hybridní baterie podrobil více jak 50 000 nabíjecích cyklů. Z dosažených výsledků vyplývá následující: na 80 % za pouhých 72 sekund, na 98 % za 120 vteřin a na 100 % za 2,5 minuty při výkonu až 900 A/360 kW. V praktické rovině by toto řešení mělo být vhodné pro menší městské elektromobily typu Citroën Ami, který má baterii s kapacitou 5,5 kWh.
Pokud se ve světě elektromobility už nějakou dobu pohybujete nebo se o toto téma zajímáte, tak mi dáte za pravdu, že v posledních několika letech se několikrát omílal jednak dojezd a jednak rychlost nabíjení.
Zatímco v obou disciplínách je patrný určitý progres, jen stěží se dá nazvat průlomovým, či revolučním. To by se však mohlo v dohledné době změnit, informuje New Atlas. Web se opírá o poznatky, které na papíře vypadají více než slibně.
Teď se ale nebavím o vzdálenosti na jedno nabití, ale o doslova bleskovém dobíjení baterií. S novinkou se vytasil švýcarský startup Morand. Ten avizuje, že je reálně možné doplnit baterii elektromobilu za pouhých 72 sekund (!)
Tuto závratnou rychlost má zajistit eTechnology, jenž spoléhá na konvenční baterie v kombinaci s tzv. ultrakapacitory. Tento nový hybridní systém vychází z předpokladu, kdy vysokokapacitní kondenzátory potřebují nižší mezní hodnoty napětí.
Čtěte také: Proč si pořídit fotovoltaiku s elektromobilem? Domácí nabíjení má výhody (2. díl)
Morand se zároveň pro ilustraci odvolává na studii Amerického ústavu pro ropu, jež uvádí, že konvenčním vozům tankování zabere v průměru 2 minuty, zatímco s použitím eTechnology stráví elektromobily na nabíječce polovinu času.
Tím se prý stírá jeden z nejpodstatnějších argumentů, proč spousta zákazníků říká „NE“ čistě elektrickým vozům. Firma také poukazuje na další nesporně důležitý faktor, a to mnohem delší životnost, než běžně nabízí lithium-iontové akumulátory.
Morand potvrdil, že svůj prototyp hybridní baterie podrobil více jak 50 000 nabíjecích cyklů. Z dosažených výsledků vyplývá následující: na 80 % za pouhých 72 sekund, na 98 % za 120 vteřin a na 100 % za 2,5 minuty při výkonu až 900 A/360 kW. V praktické rovině by toto řešení mělo být vhodné pro menší městské elektromobily typu Citroën Ami, který má baterii s kapacitou 5,5 kWh.