Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | koronavirus | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Praha zruší tzv. miliardový tendr na sdílené elektromobily

  |  Luboš Srb  |  7 komentářů

Nové vedení hl. města Prahy zruší pofiderní miliardový tender na sdílené elektromobily, tzv. koncesi na pražský e-carsharing, na jehož výrazné nedostatky jsme s redakcí Elektrickevozy.cz upozorňovali. Elektromobilitu bude podporovat lepšími způsoby.

“Původní zakázka na koncesi bude zrušena. Místo toho budeme elektromobilitu podporovat výstavbou nabíjecích stanic v režii města. Sdílení dopravních prostředků pak podpoříme vytvořením multimodální navigační aplikace, ve které bude carsharing i bikesharing spolu s MHD. Jde nám o vytvoření otevřeného systému, namísto dlouhodobého vendor locku.” nám prozradil primátor hl. města Prahy, Zdeněk Hřib z Pirátské strany.

Praha tedy zruší pofiderní miliardový tendr na tzv. e-carsharing, konkrétně tender s koncesí na provoz. Druhého tendru s výstavbou základen pro pozdější postavení dobíjecích stanic se to nijak nedotkne.

Potvrdilo se tím naše nedávné zjištění, že byla veřejná zakázka připravena narychlo pod tlakem bývalého vedení, aby si mohlo v programu odškrtnout bod “Smart city”. Nové vedení chce propracovanější systém, který bude pro město a obyvatele podstatně výhodnější a hlavně komplexnější a otevřenější.

Uvidíme, co se bude dít dál. Každopádně bude potřeba připravit nové veřejné zakázky, které doufáme, budou připravené již mnohem odborněji a pečlivěji.

Vše k tématu:

» 1. Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Co všechno víme?
» 2. Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Známe časový plán
» 3. Jaké dobíjecí stanice vzniknou pro pražský e-carsharing?
» 4. Jaké elektromobily budou jezdit v rámci pražského e-carsharingu?
» 5. Pět největších slabin u miliardového pražského e-carsharingu
» 6. Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Kdo ji získá?
» 7. Miliardová zakázka s elektromobily: je tady pokračování

ŠTÍTKY:, , , , , , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
3 Comment threads
4 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
KerosinpirateHoferekEmil Poštapetrolhead Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
petrolhead
petrolhead

Praha by měla postavit obchvat, opravit silnice a mosty, vybudovat záchytná parkoviště pro větší využítí předotované MHD, povolit stavbu víc bytů pro lidi aby nemuseli bydlet za Prahou a denně potom do Prahy dojíždět a pak teprve vymýšlet další projekty.

Emil Pošta
Emil Pošta

A co takhle podpořit investory v jiných městech,než jen PRAHA?

Kerosin
Kerosin

To by bylo jen správné, ale to jaksi nelze vyčítat Praze, a zastupitelstvu, respektive radě v čele s panem Primátorem. Ti se mají starat o Prahu, ne o jiná města či kraje.
To je třeba vyčítat vládě – ta rozvoj podobných projektů zanedbala výrazně víc než Praha.

Kerosin
Kerosin

1) Nevím co přesně myslíte pojmeme obchvat, ale pokud tím označujete Pražský okruh, tak v tom je Praha více méně nevinně, to je státní stavba – Praha je jen jedním (byť významným) z dotčených orgánů, a vždy vydala “souhlasné” stanovisko. Z neexistence funkčního Pražského okruhu je třeba vinit jen ministerstvo dopravy krzeva ŘSD. Pokud jste, ale myslel Městský okruh, tak tam naprosto souhlasím. Neexistence úseku Pelc-Tyrolka – Štěrboholy (kde to supluje Povltavská – Spojovací – Průmyslová), je žalostný výsledek. 2) Se záchytnými parkovišti tipu P+R lze jen souhlasit. To je megaslabina. 3) Myslím, že nová výstavba by ani nebyla potřeba,… Číst vice »

Hoferek
Hoferek

Praha už elektrifikovanou dopravu má.Je to metro.Ve Zlíně zas jezdí trolejbusy.Spíš by měl stát podpořit zájemce o elektrický vůz tak,že odpustí věškeré daně při koupi elektrického auta.

Kerosin
Kerosin

A ještě jste zapomněl v Praze na tramvaje.
A tentýž mechanismus s daněmi by se mohlo týkat FVE na fyzickou osobu. To by byl krok kupředu.

pirate
pirate

Město nemusí vyvíjet ani appky pro mutlimodální mobilitu.. viz např. https://citymapper.com/ Spíš by se měli do doby než postaví infrastrukturu zaměřit na komplexní politiku dopravy ve městě. Emisní zóny, zpoplatnění vjezdu do centra, účinné a tvrdé postihy pro nefunkční a manipulované dpf filtry dieselů atp. Tak vytvořit trh pro komerční poskytovatele alternativ k osobnímu vlastnictví vozu většinou provozovanému 5% času..

Mobilní zobrazení