Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | koronavirus | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Miliardová zakázka s elektromobily: je tady pokračování

  |  Luboš Srb  |  5 komentářů

V loňském roce vypsala Praha, resp. Operátor ICT veřejnou zakázku na sdílené elektromobily včetně dalších souvisejících služeb v celkové výši přes 1 miliardu korun. Prý bude tímto způsobem podporovat elektromobilitu a sdílenou ekonomiku. Jenže jsme v podrobných podmínkách objevili značné trhliny a rizika, která tento projekt přináší. A tak jsme na to s redakcí Elektrickevozy.cz upozorňovali, jenže tendr i přesto dále pokračuje.

Tip: Stát za výhodnější cenu pořídí až 140 elektromobilů Hyundai

“Zadávací řízení stále probíhá a je nyní ve fázi kvalifikační po podání žádostí o účast. Víc v tuhle chvíli sdělit nelze.” řekla Adéla Šimková z advokátní kanceláře Rowan Legal, která se stará o tendr hl. města Prahy.

Veřejná zakázka přitom byla podle našich informací připravená narychlo pod tlakem bývalého vedení, aby si mohlo v programu odškrtnout bod “Smart city”. Jenže pak přišlo nové vedení, které údajně chtělo zakázku smést ze stolu a připravit propracovanější tendr, ovšem to se očividně nestalo.

Mezi slabiny veřejné zakázky na pražský e-carsharing můžeme zařadit například nedostatečný počet elektromobilů a dobíjecích stanic (150 nabíječek a 600 aut, jenže s postupným nasazování, takže max. počtu bude dosaženo až po letech – podle námi oslovené firmy budující dobíjecí stanice by bylo potřeba pro území Prahy alespoň 1 000 dobíjecích stanic, nemluvě o počtu elektromobilů, kterých by mělo být také násobně více), dále pomalé dobíjecí stanice (u vyšší třídy aut s dojezdem 300, 400, či 500 km to znamená dobíjení na 100 % spíše celou noc), příliš vysoké náklady pro město (dle nájezdu a také dle výše tzv. služebného, kdy město může nakonec zaplatit stovky milionů i pouze za to, aby přispívalo cizí firmě na její byznys, který by fungoval i bez dotace), či to, že po skončení koncese Praze vlastně nic nezůstane (s výjimkou získaných dat a zkušeností s e-carsharingem), jen utratí peníze daňových poplatníků.

Veřejná zakázka tedy běží dál v nepozměněné podobě, včetně uvedených rizikových částí, na které jsme na stránkách Elektrickevozy.cz upozorňovali již ke konci loňského roku. Uvidíme, jak se situace dále vyvine.

Vše k tématu:

» 1. Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Co všechno víme?
» 2. Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Známe časový plán
» 3. Jaké dobíjecí stanice vzniknou pro pražský e-carsharing?
» 4. Jaké elektromobily budou jezdit v rámci pražského e-carsharingu?
» 5. Pět největších slabin u miliardového pražského e-carsharingu
» 6. Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Kdo ji získá?

ŠTÍTKY:, , , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
2 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
KerosinLuboš SrbA už není pokračování Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
A už není pokračování
Kerosin
Kerosin

Nejsem předplatitel deníku, a ani být nechci, takže celý článek nevidím, ale z úvodu jsem došel k závěru, že se zase vše zastaví, a vzhůru na stromy.
Teď to zase budou tři roky připravovat, aby to příští zastupitelstvo zase mohlo smést ze stolu.
Prostě zas nebude nic.

Kerosin
Kerosin

Hmm, takže se to rozvrtá, zpochybní, a zruší. A zase nic nebude. No super.
Mě už by snad ani nevadilo jako to kdo s kým uplet, hlavně aby už se jednou něco dotáhlo do konce.

Mobilní zobrazení