Miliardová zakázka s elektromobily: je tady pokračování

V loňském roce vypsala Praha, resp. Operátor ICT veřejnou zakázku na sdílené elektromobily včetně dalších souvisejících služeb v celkové výši přes 1 miliardu korun. Prý bude tímto způsobem podporovat elektromobilitu a sdílenou ekonomiku. Jenže jsme v podrobných podmínkách objevili značné trhliny a rizika, která tento projekt přináší. A tak jsme na to s redakcí Elektrickevozy.cz upozorňovali, jenže tendr i přesto dále pokračuje.

Tip: Stát za výhodnější cenu pořídí až 140 elektromobilů Hyundai

“Zadávací řízení stále probíhá a je nyní ve fázi kvalifikační po podání žádostí o účast. Víc v tuhle chvíli sdělit nelze.” řekla Adéla Šimková z advokátní kanceláře Rowan Legal, která se stará o tendr hl. města Prahy.

Veřejná zakázka přitom byla podle našich informací připravená narychlo pod tlakem bývalého vedení, aby si mohlo v programu odškrtnout bod “Smart city”. Jenže pak přišlo nové vedení, které údajně chtělo zakázku smést ze stolu a připravit propracovanější tendr, ovšem to se očividně nestalo.

Mezi slabiny veřejné zakázky na pražský e-carsharing můžeme zařadit například nedostatečný počet elektromobilů a dobíjecích stanic (150 nabíječek a 600 aut, jenže s postupným nasazování, takže max. počtu bude dosaženo až po letech – podle námi oslovené firmy budující dobíjecí stanice by bylo potřeba pro území Prahy alespoň 1 000 dobíjecích stanic, nemluvě o počtu elektromobilů, kterých by mělo být také násobně více), dále pomalé dobíjecí stanice (u vyšší třídy aut s dojezdem 300, 400, či 500 km to znamená dobíjení na 100 % spíše celou noc), příliš vysoké náklady pro město (dle nájezdu a také dle výše tzv. služebného, kdy město může nakonec zaplatit stovky milionů i pouze za to, aby přispívalo cizí firmě na její byznys, který by fungoval i bez dotace), či to, že po skončení koncese Praze vlastně nic nezůstane (s výjimkou získaných dat a zkušeností s e-carsharingem), jen utratí peníze daňových poplatníků.

Veřejná zakázka tedy běží dál v nepozměněné podobě, včetně uvedených rizikových částí, na které jsme na stránkách Elektrickevozy.cz upozorňovali již ke konci loňského roku. Uvidíme, jak se situace dále vyvine.

Vše k tématu:

» 1. Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Co všechno víme?
» 2. Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Známe časový plán
» 3. Jaké dobíjecí stanice vzniknou pro pražský e-carsharing?
» 4. Jaké elektromobily budou jezdit v rámci pražského e-carsharingu?
» 5. Pět největších slabin u miliardového pražského e-carsharingu
» 6. Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Kdo ji získá?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Miliardová zakázka s elektromobily: je tady pokračování

V loňském roce vypsala Praha, resp. Operátor ICT veřejnou zakázku na sdílené elektromobily včetně dalších souvisejících služeb v celkové výši přes 1 miliardu korun. Prý bude tímto způsobem podporovat elektromobilitu a sdílenou ekonomiku. Jenže jsme v podrobných podmínkách objevili značné trhliny a rizika, která tento projekt přináší. A tak jsme na to s redakcí Elektrickevozy.cz upozorňovali, jenže tendr i přesto dále pokračuje.

Tip: Stát za výhodnější cenu pořídí až 140 elektromobilů Hyundai

“Zadávací řízení stále probíhá a je nyní ve fázi kvalifikační po podání žádostí o účast. Víc v tuhle chvíli sdělit nelze.” řekla Adéla Šimková z advokátní kanceláře Rowan Legal, která se stará o tendr hl. města Prahy.

Veřejná zakázka přitom byla podle našich informací připravená narychlo pod tlakem bývalého vedení, aby si mohlo v programu odškrtnout bod “Smart city”. Jenže pak přišlo nové vedení, které údajně chtělo zakázku smést ze stolu a připravit propracovanější tendr, ovšem to se očividně nestalo.

Mezi slabiny veřejné zakázky na pražský e-carsharing můžeme zařadit například nedostatečný počet elektromobilů a dobíjecích stanic (150 nabíječek a 600 aut, jenže s postupným nasazování, takže max. počtu bude dosaženo až po letech – podle námi oslovené firmy budující dobíjecí stanice by bylo potřeba pro území Prahy alespoň 1 000 dobíjecích stanic, nemluvě o počtu elektromobilů, kterých by mělo být také násobně více), dále pomalé dobíjecí stanice (u vyšší třídy aut s dojezdem 300, 400, či 500 km to znamená dobíjení na 100 % spíše celou noc), příliš vysoké náklady pro město (dle nájezdu a také dle výše tzv. služebného, kdy město může nakonec zaplatit stovky milionů i pouze za to, aby přispívalo cizí firmě na její byznys, který by fungoval i bez dotace), či to, že po skončení koncese Praze vlastně nic nezůstane (s výjimkou získaných dat a zkušeností s e-carsharingem), jen utratí peníze daňových poplatníků.

Veřejná zakázka tedy běží dál v nepozměněné podobě, včetně uvedených rizikových částí, na které jsme na stránkách Elektrickevozy.cz upozorňovali již ke konci loňského roku. Uvidíme, jak se situace dále vyvine.

Vše k tématu:

» 1. Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Co všechno víme?
» 2. Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Známe časový plán
» 3. Jaké dobíjecí stanice vzniknou pro pražský e-carsharing?
» 4. Jaké elektromobily budou jezdit v rámci pražského e-carsharingu?
» 5. Pět největších slabin u miliardového pražského e-carsharingu
» 6. Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Kdo ji získá?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."