Již jsme na stránkách Elektrickevozy.cz v rámci speciálního seriálu článků o miliardové veřejné zakázce na pražský e-carsharing, který poběží od roku 2020 do roku 2027, zveřejnili podstatná fakta, více se zaměřili na zvolené dobíjecí stanice a elektromobily, nebo upozornili na zjištěné slabiny. Nyní je na řadě rozebrat také možnosti, kdo tuto neobyčejnou zakázku vlastně “nakonec” získá.
Tip: Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Co všechno víme?
Pokud vycházíme z veřejně dostupných a známých informací, ale také například z obsahu veřejné zakázky o koncesi na provoz pražského e-carsharingu, získáme řadu zajímavých indicií. Díky tomu dokážeme odhadnout, kdo má v tenderu větší šanci.
Tak například, mezi největší adepty patří rozhodně firmy, které se podílely na konzultaci při vytváření samotných podmínek veřejné zakázky a které také byly například u toho, že Operátor ICT, který má zakázku na starosti, nakonec vyslechl návrh zúčastněných firem prodloužit období koncese z 5 na 7 let. Jedná se o následující firmy a jejich zástupce, kteří se zúčastnili letošní konzultace podmínek veřejné zakázky: Autonapůl: K. Herrmannová, Škoda Auto: S. Schneidr, Škoda Auto DigiLab: T. Žídek, PRE: V. Fried, ČEZ ESCO: L. Myslík, AJO: J. Klimek, Innogy: P. Špaček, Louda Auto: P. Louda.
Jedná se o provozovatele carsharingových služeb, automobilku, energetické společnosti, či automobilového dealera, tedy firmy z oboru, které již mají s elektromobilitou nějaké zkušenosti a byly tedy logicky osloveni ke konzultaci. Nefiguruje zde ovšem žádný jiný subjekt, ať už například zástupce některé z českých asociací pro elektromobilitu, nebo třeba nezávislý expert se zkušenostmi z oboru.
Operátor ICT pak předpokládá, že se soutěže zúčastní stávající provozovatelé služeb a také uvádí, že soutěž nevylučuje účast konsorcia. Vzhledem k nastaveným podmínkám si pak troufáme tvrdit, že tendr nebude schopný vysoutěžit nikdo jiný, než právě konsorcium několika firem, které se o “miliardovou” zakázku podělí a rozdělí si práci i předpokládaný zisk. A vzhledem k podmínkám se také dá usuzovat, které subjekty by to mohly být.
Největší šance dáváme uskupení Škoda Auto (které by jistě dokázalo od roku 2020 dodat první elektromobily, když je to čirou náhodou právě rok 2020, kdy se má začít prodávat první elektromobil této značky), dále Louda Auto (které společně s dalšími partnery provozuje carsharingovou službu CAR4WAY a má již například připravený rezervační systém a další potřebné náležitosti kolem) a PRE (které již s městem spolupracuje na různých městských projektech, nebo právě s předchozími dvěma uvedenými firmami zařizuje coby partnerská firma carsharingovou službu CAR4WAY). Ale ve hře jsou jistě i jiné subjekty, takže se nechme překvapit.
Vše k tématu:
» 1. Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Co všechno víme?
» 2. Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Známe časový plán
» 3. Jaké dobíjecí stanice vzniknou pro pražský e-carsharing?
» 4. Jaké elektromobily budou jezdit v rámci pražského e-carsharingu?
» 5. Pět největších slabin u miliardového pražského e-carsharingu
» 6. Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Kdo ji získá? (právě čtete)
Již jsme na stránkách Elektrickevozy.cz v rámci speciálního seriálu článků o miliardové veřejné zakázce na pražský e-carsharing, který poběží od roku 2020 do roku 2027, zveřejnili podstatná fakta, více se zaměřili na zvolené dobíjecí stanice a elektromobily, nebo upozornili na zjištěné slabiny. Nyní je na řadě rozebrat také možnosti, kdo tuto neobyčejnou zakázku vlastně “nakonec” získá.
Tip: Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Co všechno víme?
Pokud vycházíme z veřejně dostupných a známých informací, ale také například z obsahu veřejné zakázky o koncesi na provoz pražského e-carsharingu, získáme řadu zajímavých indicií. Díky tomu dokážeme odhadnout, kdo má v tenderu větší šanci.
Tak například, mezi největší adepty patří rozhodně firmy, které se podílely na konzultaci při vytváření samotných podmínek veřejné zakázky a které také byly například u toho, že Operátor ICT, který má zakázku na starosti, nakonec vyslechl návrh zúčastněných firem prodloužit období koncese z 5 na 7 let. Jedná se o následující firmy a jejich zástupce, kteří se zúčastnili letošní konzultace podmínek veřejné zakázky: Autonapůl: K. Herrmannová, Škoda Auto: S. Schneidr, Škoda Auto DigiLab: T. Žídek, PRE: V. Fried, ČEZ ESCO: L. Myslík, AJO: J. Klimek, Innogy: P. Špaček, Louda Auto: P. Louda.
Jedná se o provozovatele carsharingových služeb, automobilku, energetické společnosti, či automobilového dealera, tedy firmy z oboru, které již mají s elektromobilitou nějaké zkušenosti a byly tedy logicky osloveni ke konzultaci. Nefiguruje zde ovšem žádný jiný subjekt, ať už například zástupce některé z českých asociací pro elektromobilitu, nebo třeba nezávislý expert se zkušenostmi z oboru.
Operátor ICT pak předpokládá, že se soutěže zúčastní stávající provozovatelé služeb a také uvádí, že soutěž nevylučuje účast konsorcia. Vzhledem k nastaveným podmínkám si pak troufáme tvrdit, že tendr nebude schopný vysoutěžit nikdo jiný, než právě konsorcium několika firem, které se o “miliardovou” zakázku podělí a rozdělí si práci i předpokládaný zisk. A vzhledem k podmínkám se také dá usuzovat, které subjekty by to mohly být.
Největší šance dáváme uskupení Škoda Auto (které by jistě dokázalo od roku 2020 dodat první elektromobily, když je to čirou náhodou právě rok 2020, kdy se má začít prodávat první elektromobil této značky), dále Louda Auto (které společně s dalšími partnery provozuje carsharingovou službu CAR4WAY a má již například připravený rezervační systém a další potřebné náležitosti kolem) a PRE (které již s městem spolupracuje na různých městských projektech, nebo právě s předchozími dvěma uvedenými firmami zařizuje coby partnerská firma carsharingovou službu CAR4WAY). Ale ve hře jsou jistě i jiné subjekty, takže se nechme překvapit.
Vše k tématu:
» 1. Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Co všechno víme?
» 2. Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Známe časový plán
» 3. Jaké dobíjecí stanice vzniknou pro pražský e-carsharing?
» 4. Jaké elektromobily budou jezdit v rámci pražského e-carsharingu?
» 5. Pět největších slabin u miliardového pražského e-carsharingu
» 6. Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Kdo ji získá? (právě čtete)