Praha chce nechat vybudovat v rámci koncese na “miliardový” e-carsharing v hl. městě celkem 150 dobíjecích stanic, přičemž půjde o AC dobíjecí stanice s nižším výkonem, které budou vhodné spíše jen pro přesnoční dobíjení elektromobilů.
Tip: Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Co všechno víme?
Dodavatel a provozovatel pražského e-carsharingu bude muset v rámci veřejné zakázky instalovat postupně až 150 dobíjecích stanic, které budou představovat 300 nabíjecích bodů, resp. míst pro dobíjení elektromobilů. Lokality již město vybralo a jsou rozmístěné prakticky po celé Praze. Nicméně počet 150 dobíjecích stanic je podle odborných názorů velmi nedostatečný – třeba v porovnání s německým Rüsselsheimem (velikostně srovnatelným např. s Opavou či Mostem), ve kterém vyroste rovnou 1300 dobíjecích stanic.
Přes den (od 8 do 18 hodin) budou dobíjecí stanice provozované v režimu pro veřejnost, kdy je bude moci využívat prakticky každý elektromobilista, ovšem za dobíjení zaplatí. Mimo tuto dobu, tedy prakticky přes noc pak budou dobíjecí stanice sloužit pro dobíjení vozů služby e-carsharing.
Pokud jde o platební metody, součástí každé dobíjecí stanice má být možnost jednorázové platby bez registrace, ať přes platební kartu nebo aplikaci nebo kombinací různých metod. A také má být možnost platit, resp. se identifikovat pomocí RFID karty/čipu a vyúčtování například z měsíčního tarifu. Ve veřejné zakázce se dále můžeme například dočíst, že budou muset být dobíjecí stanice zprovozněny ve lhůtě do dvou měsíců od data předání základny, které jsou součástí jiné veřejné zakázky. Vše by tedy mělo na sebe plynule navazovat a postupně by měla být vybudována dobíjecí infrastruktura po celé Praze. A to s následujícím časovým plánem.
|
0. rok |
1. rok |
2. rok
3. rok
4. rok
5. rok
6. rok
7. rok
Počet nabíjecích stanic e-carsharingu (nabíjecích bodů)
75 (150)
94 (188)
113 (226)
131 (262)
150 (300)
150 (300)
150 (300)
150 (300)
S rychlodobíjecími stanicemi se bohužel v rámci “miliardové” zakázky nepočítá. Město je přes Operátora ICT postaví samostatně, vzniknout má asi 50 rychlodobíjecích stanic, a to v lokalitách, které mají v anketě vybrat lidé.
Vše k tématu:
» 1. Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Co všechno víme?
» 2. Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Známe časový plán
» 3. Jaké dobíjecí stanice vzniknou pro pražský e-carsharing? (právě čtete)
» 4. Jaké elektromobily budou jezdit v rámci pražského e-carsharingu?
» 5. Pět největších slabin u miliardového pražského e-carsharingu
» 6. Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Kdo ji získá?
Praha chce nechat vybudovat v rámci koncese na “miliardový” e-carsharing v hl. městě celkem 150 dobíjecích stanic, přičemž půjde o AC dobíjecí stanice s nižším výkonem, které budou vhodné spíše jen pro přesnoční dobíjení elektromobilů.
Tip: Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Co všechno víme?
Dodavatel a provozovatel pražského e-carsharingu bude muset v rámci veřejné zakázky instalovat postupně až 150 dobíjecích stanic, které budou představovat 300 nabíjecích bodů, resp. míst pro dobíjení elektromobilů. Lokality již město vybralo a jsou rozmístěné prakticky po celé Praze. Nicméně počet 150 dobíjecích stanic je podle odborných názorů velmi nedostatečný – třeba v porovnání s německým Rüsselsheimem (velikostně srovnatelným např. s Opavou či Mostem), ve kterém vyroste rovnou 1300 dobíjecích stanic.
Přes den (od 8 do 18 hodin) budou dobíjecí stanice provozované v režimu pro veřejnost, kdy je bude moci využívat prakticky každý elektromobilista, ovšem za dobíjení zaplatí. Mimo tuto dobu, tedy prakticky přes noc pak budou dobíjecí stanice sloužit pro dobíjení vozů služby e-carsharing.
Pokud jde o platební metody, součástí každé dobíjecí stanice má být možnost jednorázové platby bez registrace, ať přes platební kartu nebo aplikaci nebo kombinací různých metod. A také má být možnost platit, resp. se identifikovat pomocí RFID karty/čipu a vyúčtování například z měsíčního tarifu. Ve veřejné zakázce se dále můžeme například dočíst, že budou muset být dobíjecí stanice zprovozněny ve lhůtě do dvou měsíců od data předání základny, které jsou součástí jiné veřejné zakázky. Vše by tedy mělo na sebe plynule navazovat a postupně by měla být vybudována dobíjecí infrastruktura po celé Praze. A to s následujícím časovým plánem.
|
0. rok |
1. rok |
2. rok |
3. rok |
4. rok |
5. rok |
6. rok |
7. rok |
Počet nabíjecích stanic e-carsharingu (nabíjecích bodů) |
75 (150) |
94 (188) |
113 (226) |
131 (262) |
150 (300) |
150 (300) |
150 (300) |
150 (300) |
S rychlodobíjecími stanicemi se bohužel v rámci “miliardové” zakázky nepočítá. Město je přes Operátora ICT postaví samostatně, vzniknout má asi 50 rychlodobíjecích stanic, a to v lokalitách, které mají v anketě vybrat lidé.
Vše k tématu:
» 1. Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Co všechno víme?
» 2. Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Známe časový plán
» 3. Jaké dobíjecí stanice vzniknou pro pražský e-carsharing? (právě čtete)
» 4. Jaké elektromobily budou jezdit v rámci pražského e-carsharingu?
» 5. Pět největších slabin u miliardového pražského e-carsharingu
» 6. Miliardová zakázka na pražský e-carsharing. Kdo ji získá?