Nejzranitelnějšími účastníky silničního provozu jsou zcela jistě chodci. Některá moderní vozidla jsou vybavena aktivní kapotou, která se při srážce s chodcem nadzvedne, aby zmírnila následky nárazu. Jen málo z nich však dokáže kapotu po odvrácení nárazu automaticky vrátit do původní polohy. Nový systém proaktivní ochrany chodců od Volkswagenu to však dokáže. Automobilka jeho schopnosti demonstrovala na modelu ID.7.
V ukázkovém videu Volkswagen předvedl fungování systému aktivní ochrany chodců v kombinaci s dalšími bezpečnostními funkcemi na elektrickém liftbacku Volkswagen ID.7. Při jízdě po silnici aktivoval nouzové brzdění, aby zabránil srážce s figurínou, která přecházela před zaparkovaným vozidlem. Těsně před zastavením se kapota vozu automaticky zvedla.
Tento mechanismus má sloužit jako kovový polštář, který tlumí náraz hlavy chodce a snižuje riziko zranění. V demonstrovaném případě systém fungoval dokonale a vůz nouzově zabrzdil ještě před střetem. Pokud by k nárazu přece jen došlo, zvednutá kapota by pomohla zmírnit dopad na hlavu. Jakmile auto vyhodnotilo, že nebezpečí pominulo, kapota se automaticky vrátila na své místo. To je výrazné zlepšení oproti jiným vozům s aktivními kapotami, kde řidič musí kapotu ručně sklopit nebo se obrátit na servis, podobně jako u vystřelených airbagů.
Funkce automatického vracení kapoty však zatím není v modelu ID.7 dostupná. Volkswagen uvádí, že se tento prvek plánuje do budoucna. Některé funkce systému Proactive Pedestrian Protection jsou však již k dispozici. Jak video ukazuje, systém například automaticky utáhne bezpečnostní pásy, zavře okna a aktivuje výstražná světla, pokud detekuje hrozící nehodu.
Testování následků nárazu lidské hlavy do kapoty vozidla se dostává s módou velkých a vysokých SUV do stále většího popředí zájmu. V sázce jsou přitom lidské životy. Zvlášť těžká zranění hlavy mohou mít často fatální následky. V Evropě se používá standard Euro NCAP (European New Car Assessment Programme), který zahrnuje různé scénáře, jako je čelní náraz s malým a středním přesahem, boční náraz a ochranu hlavy a krku při nárazu. Tyto testy hodnotí, jak dobře vozidlo chrání chodce při nárazu, včetně simulace nárazu hlavy do kapoty.
Nejzranitelnějšími účastníky silničního provozu jsou zcela jistě chodci. Některá moderní vozidla jsou vybavena aktivní kapotou, která se při srážce s chodcem nadzvedne, aby zmírnila následky nárazu. Jen málo z nich však dokáže kapotu po odvrácení nárazu automaticky vrátit do původní polohy. Nový systém proaktivní ochrany chodců od Volkswagenu to však dokáže. Automobilka jeho schopnosti demonstrovala na modelu ID.7.
V ukázkovém videu Volkswagen předvedl fungování systému aktivní ochrany chodců v kombinaci s dalšími bezpečnostními funkcemi na elektrickém liftbacku Volkswagen ID.7. Při jízdě po silnici aktivoval nouzové brzdění, aby zabránil srážce s figurínou, která přecházela před zaparkovaným vozidlem. Těsně před zastavením se kapota vozu automaticky zvedla.
Tento mechanismus má sloužit jako kovový polštář, který tlumí náraz hlavy chodce a snižuje riziko zranění. V demonstrovaném případě systém fungoval dokonale a vůz nouzově zabrzdil ještě před střetem. Pokud by k nárazu přece jen došlo, zvednutá kapota by pomohla zmírnit dopad na hlavu. Jakmile auto vyhodnotilo, že nebezpečí pominulo, kapota se automaticky vrátila na své místo. To je výrazné zlepšení oproti jiným vozům s aktivními kapotami, kde řidič musí kapotu ručně sklopit nebo se obrátit na servis, podobně jako u vystřelených airbagů.
Funkce automatického vracení kapoty však zatím není v modelu ID.7 dostupná. Volkswagen uvádí, že se tento prvek plánuje do budoucna. Některé funkce systému Proactive Pedestrian Protection jsou však již k dispozici. Jak video ukazuje, systém například automaticky utáhne bezpečnostní pásy, zavře okna a aktivuje výstražná světla, pokud detekuje hrozící nehodu.
Testování následků nárazu lidské hlavy do kapoty vozidla se dostává s módou velkých a vysokých SUV do stále většího popředí zájmu. V sázce jsou přitom lidské životy. Zvlášť těžká zranění hlavy mohou mít často fatální následky. V Evropě se používá standard Euro NCAP (European New Car Assessment Programme), který zahrnuje různé scénáře, jako je čelní náraz s malým a středním přesahem, boční náraz a ochranu hlavy a krku při nárazu. Tyto testy hodnotí, jak dobře vozidlo chrání chodce při nárazu, včetně simulace nárazu hlavy do kapoty.