Volkswagen ID.7 ujel téměř 800 km bez nabití. Spotřeba bere dech

Tým Volkswagenu nedávno vyjel s novým plně elektrickým modelem ID.7 Pro S na cestu a reálně na evropských silnicích zvládl téměř 800 kilometrů na jedno nabití, čímž demonstroval pokračující vývoj technologie bateriových elektromobilů. Dojezd tedy dávno nemusí být strašákem všech, kteří o elektrických autech kvůli tomu neuvažovali.
Volkswagen ID.7 zvládl více, než slibuje výrobce
Tým Volkswagenu ze Švýcarska v čele s projektem vedeným Felixem Egolfem, odborníkem na dálkové jízdy s elektrickými vozy, se projel po oblasti Zug jižně od Curychu v novém cestovním sedanu ID.7 Pro S. Plně elektrický sedan má dojezd 709 kilometrů, ale ty dokázal výrazně překročit, když ujel celkem 794 kilometrů při jízdě na přibližně 81 km dlouhém okruhu s osmi různými jezdci ve dvou po sobě jdoucích dnech.
Osm různých řidičů
Elektromobil úspěšně jezdil působivých 15 hodin a 42 minut, což výrazně překračuje maximální kombinovaný dojezd modelu, který je uváděný až 709 km. Vozidlo bylo testováno na 81 km dlouhém okruhu v metropolitní oblasti Zug jižně od Curychu a trasa odpovídala každodennímu ježdění. Zahrnovala hlavní průjezdné silnice, dálniční úseky a venkovské silnice s kopcovitými přechody.

Velmi nízká spotřeba
Podle Volkswagenu byla průměrná spotřeba mimořádně nízká, pouhých 10,3 kWh/100 km – v porovnání s nejnižší hodnotou WLTP modelu, která činí 13,6 kWh/100 km. Přepočteme-li to na naftu, průměrná dosažená spotřeba se pohybuje kolem 1,1 litru na 100 km, jak jsme psali v nedávném článku.
Skvělý pohon a aerodynamika
Jedním z důvodů, proč byl model ID.7 Pro S schopen dosáhnout tak působivého dojezdu, je nový efektivní pohon vozu a vynikající aerodynamika, která se může pochlubit koeficientem aerodynamického odporu 0,23 v závislosti na výbavě.
Autor článku

Psaní se věnuji už dlouhá léta, nejvíce mě zajímají nejnovější technologie. Začínala jsem jako IT redaktorka, postupně se přesunula i do oblasti elektromobility a energetiky, kde se právě teď děje mnoho zajímavého.
Psaní se věnuji už dlouhá léta, nejvíce mě zajímají nejnovější technologie. Začínala jsem jako IT redaktorka, postupně se přesunula i do oblasti elektromobility a energetiky, kde se právě teď děje mnoho zajímavého.