Nejlepší rodinný elektromobil? Škoda Auto válcuje i mnohem dražší značky

  • Tesla Model Y je ohromně populárním rodinným elektromobilem
  • V tomto segmentu je konkurence velká a pořad TopGear se jí rozhodl prověřit
  • Mezi testovanými vozy byla také Škoda Enyaq iV, která se dostala až do finále
Jaký je nejlepší rodinný elektromobil?

Jaký je nejlepší rodinný elektromobil?

Tesla Model Y je dlouhodobě jeden z nejprodávanějších rodinných elektromobilů na světě. Segment kompaktních SUV s čistě elektrickým pohonem je přitom široce populární a konkurence je skutečně neúprosná. Ollie Marriage z pořadu TopGear si vzal na paškál hned několik modelů této kategorie, přičemž jedním z nich byla i Škoda Enyaq iV, která si vedla překvapivě dobře.

Jaký je nejlepší rodinný elektromobil?

Moderátor vybral pro Model Y následující konkurenci: Volkswagen ID.4, Škoda Enyaq iV, Audi Q4 e-tron, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Polestar 2, Volvo XC40 Recharge, Ford Mustang Mach-E GT, BMW iX3 a Jaguar I-Pace. Téměř jsme si nestačili všechny vozy ani prohlédnout a Ollie Marriage začal ihned po úvodních slovech s první rozsáhlou eliminací. Z trojice modelů z koncernu Volkswagen vyřadil model ID.4 z důvodu osobních antipatií k elektronice uvnitř vozidla a Q4 e-tron především kvůli horšímu poměru ceny a kvality.

Také jeden ze dvou Japonců musel z kola ven a volba nakonec bez zjevných důvodů padla na model EV6. Moderátor pochválil jízdní vlastnosti, design, ale přesto dal přednost jeho soupeři. Duel mezi Švédy velmi rychle vyhrál designově líbivější Polestar. Volvo označil Ollie za „něco, čím by možná jezdila vaše teta“. Sportovně laděný elektromobil s hřebcem ve znaku prošel bez delšího přemýšlení, což se o dvojici BMW iX3 a Jaguar I-Pace říct nedá. Ani jeden nepostoupil do druhého kola.

Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV | foto: Škoda Auto


Čtěte také: Tesla představila novou variantu Modelu Y, v Evropě by se po ní jen zaprášilo


Následující minuty jsme mohli sledovat vyřazení dalších dvou vozů. Do finále se neprobojoval Polestar 2, a to z důvodu, že se přeci jen pořád bavíme o autech vhodných pro rodinu, což při pohledu na karoserii švédského výtvoru zrovna nejde dohromady.

Ani Ioniq 5 neměl to štěstí probojovat se mezi tři nejlepší. Moderátor upozornil, aby potenciální zákazníci nepodlehli pokušení nejvyšší motorizace, která disponuje 225 kW. Vůz na to dle jeho názoru není připravený, a to kvůli měkčímu podvozku a přehnanému posilovači řízení. Hlavním důvodem loučení s Hyundaiem je však opět menší zavazadlový prostor, který pro početnější rodinu dle TopGearu nestačí.

Zlato brali všichni finalisté

Finální trojice se již žádného propouštění nedočkala a všechny tyto vozy si mají pomyslné vítězství. S Teslou Model Y to byl Ford Mustang Mach-E, na kterém byly oceňovány především jízdní vlastnosti a příjemný interiér. Český Enyaq iV však moderátora nadchl ještě o chloupek víc, a to hlavně díky poměru cena/výkon.

Ze všech vybraných byl dokonce nejlevnější, a i přes to se dokázal hravě probojovat mezi výrazně dražší konkurenci a vyrovnat se jí jak jízdními vlastnostmi, tak hlavně praktičností. Tato slova jsou pro nás jako balzám na duši a potěší o to více, když zazní v tak ikonickém pořadu jako je právě TopGear.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nejlepší rodinný elektromobil? Škoda Auto válcuje i mnohem dražší značky

  • Tesla Model Y je ohromně populárním rodinným elektromobilem
  • V tomto segmentu je konkurence velká a pořad TopGear se jí rozhodl prověřit
  • Mezi testovanými vozy byla také Škoda Enyaq iV, která se dostala až do finále
Jaký je nejlepší rodinný elektromobil?

Jaký je nejlepší rodinný elektromobil?

Tesla Model Y je dlouhodobě jeden z nejprodávanějších rodinných elektromobilů na světě. Segment kompaktních SUV s čistě elektrickým pohonem je přitom široce populární a konkurence je skutečně neúprosná. Ollie Marriage z pořadu TopGear si vzal na paškál hned několik modelů této kategorie, přičemž jedním z nich byla i Škoda Enyaq iV, která si vedla překvapivě dobře.

Jaký je nejlepší rodinný elektromobil?

Moderátor vybral pro Model Y následující konkurenci: Volkswagen ID.4, Škoda Enyaq iV, Audi Q4 e-tron, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Polestar 2, Volvo XC40 Recharge, Ford Mustang Mach-E GT, BMW iX3 a Jaguar I-Pace. Téměř jsme si nestačili všechny vozy ani prohlédnout a Ollie Marriage začal ihned po úvodních slovech s první rozsáhlou eliminací. Z trojice modelů z koncernu Volkswagen vyřadil model ID.4 z důvodu osobních antipatií k elektronice uvnitř vozidla a Q4 e-tron především kvůli horšímu poměru ceny a kvality.

Také jeden ze dvou Japonců musel z kola ven a volba nakonec bez zjevných důvodů padla na model EV6. Moderátor pochválil jízdní vlastnosti, design, ale přesto dal přednost jeho soupeři. Duel mezi Švédy velmi rychle vyhrál designově líbivější Polestar. Volvo označil Ollie za „něco, čím by možná jezdila vaše teta“. Sportovně laděný elektromobil s hřebcem ve znaku prošel bez delšího přemýšlení, což se o dvojici BMW iX3 a Jaguar I-Pace říct nedá. Ani jeden nepostoupil do druhého kola.

Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV | foto: Škoda Auto


Čtěte také: Tesla představila novou variantu Modelu Y, v Evropě by se po ní jen zaprášilo


Následující minuty jsme mohli sledovat vyřazení dalších dvou vozů. Do finále se neprobojoval Polestar 2, a to z důvodu, že se přeci jen pořád bavíme o autech vhodných pro rodinu, což při pohledu na karoserii švédského výtvoru zrovna nejde dohromady.

Ani Ioniq 5 neměl to štěstí probojovat se mezi tři nejlepší. Moderátor upozornil, aby potenciální zákazníci nepodlehli pokušení nejvyšší motorizace, která disponuje 225 kW. Vůz na to dle jeho názoru není připravený, a to kvůli měkčímu podvozku a přehnanému posilovači řízení. Hlavním důvodem loučení s Hyundaiem je však opět menší zavazadlový prostor, který pro početnější rodinu dle TopGearu nestačí.

Zlato brali všichni finalisté

Finální trojice se již žádného propouštění nedočkala a všechny tyto vozy si mají pomyslné vítězství. S Teslou Model Y to byl Ford Mustang Mach-E, na kterém byly oceňovány především jízdní vlastnosti a příjemný interiér. Český Enyaq iV však moderátora nadchl ještě o chloupek víc, a to hlavně díky poměru cena/výkon.

Ze všech vybraných byl dokonce nejlevnější, a i přes to se dokázal hravě probojovat mezi výrazně dražší konkurenci a vyrovnat se jí jak jízdními vlastnostmi, tak hlavně praktičností. Tato slova jsou pro nás jako balzám na duši a potěší o to více, když zazní v tak ikonickém pořadu jako je právě TopGear.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."