Tesla v současné době prodává dvě verze Modelu Y (Long Range a Performance). Standardní verze, jako například u Modelu 3, zatím neexistuje. U základního provedení nejmenšího modelu sází Tesla na o něco menší baterii a vůz si musí vystačit jen s jedním elektromotorem na zadní nápravě.
Je zcela běžné, že automobilky u svých modelů představují nejdříve vozy s nejlepší výbavou a následně postupují k méně vybaveným verzím. Důvod je jednoduchý – zisk u Tesly Model Y Performance je mnohem vyšší než u nově představené řady. Přesto nyní Tesla v rámci otevření Gigafactory v Texasu ukázala nový Model Y Standard.
Tesla Model Y Standard již používá články 4680 a její dojezd činí přibližně 435 km. Tím se vůz dostává na stejnou úroveň jako levný Model 3, a to přesto, že Model Y má z pohledu efektivity o něco horší konstrukci. Současně se zdá, že Tesla nabízí i pro základní verzi Modelu Y provedení se dvěma motory. Model Y Long Range nabízí výkon lehce převyšující 500 koní, u základní konfigurace odhadujeme tuto hodnotu na přibližně 400 koní.
Čtěte také: Tesla připravuje nový elektromobil. Odstartuje revoluci v dopravě?
A jak to vypadá s Teslou Model Y Standard pro Evropu? Přesné plány Elona Muska jsou v tomto směru nejasné, ale předpokládáme, že vozy vyrobené v USA se pravděpodobně nebudou dovážet a prodají se na severoamerických trzích. Tesla se v Evropě zatím spoléhala na dodávky z Číny, které začne brzy podporovat také německá továrna Giga Berlín.
Zde se zatím vyrábějí jen verze Long Range a Performance, ale změnu směrem k rozšíření nabídky si umíme velmi dobře představit. Model Y za zhruba 40 tisíc až 45 tisíc eur (978 tisíc až 1,1 milionu korun) by se v Evropě určitě prodával velmi dobře.
Tesla v současné době prodává dvě verze Modelu Y (Long Range a Performance). Standardní verze, jako například u Modelu 3, zatím neexistuje. U základního provedení nejmenšího modelu sází Tesla na o něco menší baterii a vůz si musí vystačit jen s jedním elektromotorem na zadní nápravě.
Je zcela běžné, že automobilky u svých modelů představují nejdříve vozy s nejlepší výbavou a následně postupují k méně vybaveným verzím. Důvod je jednoduchý – zisk u Tesly Model Y Performance je mnohem vyšší než u nově představené řady. Přesto nyní Tesla v rámci otevření Gigafactory v Texasu ukázala nový Model Y Standard.
Tesla Model Y Standard již používá články 4680 a její dojezd činí přibližně 435 km. Tím se vůz dostává na stejnou úroveň jako levný Model 3, a to přesto, že Model Y má z pohledu efektivity o něco horší konstrukci. Současně se zdá, že Tesla nabízí i pro základní verzi Modelu Y provedení se dvěma motory. Model Y Long Range nabízí výkon lehce převyšující 500 koní, u základní konfigurace odhadujeme tuto hodnotu na přibližně 400 koní.
Čtěte také: Tesla připravuje nový elektromobil. Odstartuje revoluci v dopravě?
A jak to vypadá s Teslou Model Y Standard pro Evropu? Přesné plány Elona Muska jsou v tomto směru nejasné, ale předpokládáme, že vozy vyrobené v USA se pravděpodobně nebudou dovážet a prodají se na severoamerických trzích. Tesla se v Evropě zatím spoléhala na dodávky z Číny, které začne brzy podporovat také německá továrna Giga Berlín.
Zde se zatím vyrábějí jen verze Long Range a Performance, ale změnu směrem k rozšíření nabídky si umíme velmi dobře představit. Model Y za zhruba 40 tisíc až 45 tisíc eur (978 tisíc až 1,1 milionu korun) by se v Evropě určitě prodával velmi dobře.