3 největší důvody, proč revoluční baterie Tesla 4680 jednoho dne změní svět

  • Tesla baterie 4680 mají odstartovat elektromobilovou revoluci
  • Nový typ bateriového článku od Tesly je výrazně lepší v mnoha směrech
  • Nejde jen o přelomové technické specifikace baterky
Tesla baterie 4680

Tesla baterie 4680

Nové Tesla baterie s číselným označením 4680 představil přímo Elon Musk na dlouho očekávané akci Tesla Battery Day na podzim roku 2020. Ovšem šlo o velmi odbornou prezentaci a na nějakou demonstraci reálných výsledků ještě nedošlo, takže se pak v médiích objevovaly informace o tom, že vlastně o revoluční baterie nejde. Ale opak je pravdou!

Šéf Tesly jasně řekl, že firma ještě musí dořešit některé věci a nedodělky, ale také vše pořádně otestovat, než bude moci dojít na sériovou výrobu a nasazení do prvních produktů, tedy elektromobilů. Odhad byl 2-3 roky, přičemž bavíme se o roce 2022/2023. Ke zpoždění tedy alespoň prozatím zřejmě nedochází, jen si svět ještě musí počkat.

Tesla baterie bude sakra levná na výrobu

Nejznámější výrobce elektromobilů na světě dobře ví, že aby dokázal urychlit přechod k obnovitelným zdrojům energie a čisté dopravě, tak potřebuje výrazně zlevnit stále nejdražší komponentu a dosáhnout co nejdříve tzv. cenové parity mezi spalovacími a elektrickými auty.

A to přesně řeší Tesla baterie 4680, která je po započtení celého řetězce u Tesly o 56 % levnější v přepočtu na kWh, než u současných baterií. Takže místo nějakých 100 dolarů za kWh to má vycházet na neuvěřitelných asi 50 dolarů za kWh, ačkoliv cokoliv pod 100 dolarů za kWh je bráno jako úspěch.


Čtěte také: Strategie Tesly na poli baterek? Nejde pouze o sázku na revoluční typ 4680


Elektromobily Tesla (SEXY)

Elektromobily Tesla (modely S, 3, X, Y)

Baterka zvládne 3,5 milionu kilometrů

Podstatně důležitým vylepšením u Tesla baterie 4680 je také její reálná životnost. Zatímco například u Modelu 3 mluvil Elon Musk o nějakých 800 tisících kilometrech, tak v případě revoluční baterie to bude 3,5 milionu kilometrů.

Během prvních zhruba 3 let testování se podle vědce Jeffa Dahna prý zjistilo, že nové baterky Tesly nemají problém vydržet přes 10 000 nabíjecích cyklů, což v případě dojezdu elektromobilu 350 km znamená životnost právě přes 3,5 milionu km.


Čtěte také: Co je strukturální baterie od Tesly a proč jde o elektromobilovou revoluci?


Strukturální baterie

Strukturální baterie využívající články Tesla 4680

Došlo i na vylepšení technických vlastností

Nejen cena a životnost, ale samozřejmě i technické vlastnosti jsou u nových Tesla baterek 4680 vylepšeny a jsou klíčem k elektromobilové revoluci. Už jen ze samotné konstrukce, kdy došlo ke zvětšení lidově řečeno tužkových baterek došlo k tomu, že článek je 6x výkonnější, má 5x více energie a slibuje o zhruba 16 % delší dojezd u elektromobilu.

Co říkáte na přelomové Tesla baterie 4680 a jejich vylepšení? Co je podle vás tím nejdůležitějším, co může znamenat zásadní vylepšení oproti konkurenčním bateriím? Podělte se o své názory v naší diskuzi pod článkem!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

3 největší důvody, proč revoluční baterie Tesla 4680 jednoho dne změní svět

  • Tesla baterie 4680 mají odstartovat elektromobilovou revoluci
  • Nový typ bateriového článku od Tesly je výrazně lepší v mnoha směrech
  • Nejde jen o přelomové technické specifikace baterky
Tesla baterie 4680

Tesla baterie 4680

Nové Tesla baterie s číselným označením 4680 představil přímo Elon Musk na dlouho očekávané akci Tesla Battery Day na podzim roku 2020. Ovšem šlo o velmi odbornou prezentaci a na nějakou demonstraci reálných výsledků ještě nedošlo, takže se pak v médiích objevovaly informace o tom, že vlastně o revoluční baterie nejde. Ale opak je pravdou!

Šéf Tesly jasně řekl, že firma ještě musí dořešit některé věci a nedodělky, ale také vše pořádně otestovat, než bude moci dojít na sériovou výrobu a nasazení do prvních produktů, tedy elektromobilů. Odhad byl 2-3 roky, přičemž bavíme se o roce 2022/2023. Ke zpoždění tedy alespoň prozatím zřejmě nedochází, jen si svět ještě musí počkat.

Tesla baterie bude sakra levná na výrobu

Nejznámější výrobce elektromobilů na světě dobře ví, že aby dokázal urychlit přechod k obnovitelným zdrojům energie a čisté dopravě, tak potřebuje výrazně zlevnit stále nejdražší komponentu a dosáhnout co nejdříve tzv. cenové parity mezi spalovacími a elektrickými auty.

A to přesně řeší Tesla baterie 4680, která je po započtení celého řetězce u Tesly o 56 % levnější v přepočtu na kWh, než u současných baterií. Takže místo nějakých 100 dolarů za kWh to má vycházet na neuvěřitelných asi 50 dolarů za kWh, ačkoliv cokoliv pod 100 dolarů za kWh je bráno jako úspěch.


Čtěte také: Strategie Tesly na poli baterek? Nejde pouze o sázku na revoluční typ 4680


Elektromobily Tesla (SEXY)

Elektromobily Tesla (modely S, 3, X, Y)

Baterka zvládne 3,5 milionu kilometrů

Podstatně důležitým vylepšením u Tesla baterie 4680 je také její reálná životnost. Zatímco například u Modelu 3 mluvil Elon Musk o nějakých 800 tisících kilometrech, tak v případě revoluční baterie to bude 3,5 milionu kilometrů.

Během prvních zhruba 3 let testování se podle vědce Jeffa Dahna prý zjistilo, že nové baterky Tesly nemají problém vydržet přes 10 000 nabíjecích cyklů, což v případě dojezdu elektromobilu 350 km znamená životnost právě přes 3,5 milionu km.


Čtěte také: Co je strukturální baterie od Tesly a proč jde o elektromobilovou revoluci?


Strukturální baterie

Strukturální baterie využívající články Tesla 4680

Došlo i na vylepšení technických vlastností

Nejen cena a životnost, ale samozřejmě i technické vlastnosti jsou u nových Tesla baterek 4680 vylepšeny a jsou klíčem k elektromobilové revoluci. Už jen ze samotné konstrukce, kdy došlo ke zvětšení lidově řečeno tužkových baterek došlo k tomu, že článek je 6x výkonnější, má 5x více energie a slibuje o zhruba 16 % delší dojezd u elektromobilu.

Co říkáte na přelomové Tesla baterie 4680 a jejich vylepšení? Co je podle vás tím nejdůležitějším, co může znamenat zásadní vylepšení oproti konkurenčním bateriím? Podělte se o své názory v naší diskuzi pod článkem!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."