Když před rokem na podzim přišla Tesla se svými revolučními bateriemi 4680, které slibují zlepšené technické vlastnosti společně s výrazným snížením výrobní ceny, mohlo to vypadat, že cesta je jen v těchto bateriových článcích a že starší typy skončí.
Nicméně Elon Musk na nedávném ohlášení finančních výsledků Tesly za druhé čtvrtletí letošního roku uvedl, že ideální by bylo mít 1 až 3 formáty bateriových článků, které bude automobilka ve svých elektromobilech využívat. Takže cílem není nahradit současné typy pouze za jeden nejnovější formát.
Jak možná víte, tak Tesla využívala u svého prvního elektromobilu Roadster formát bateriového článku 1865, který byl zjednodušeně takovou tužkovou baterkou. Stejně tak i v případě Modelu S a X. V novějších Modelech 3 a Y pak přešel na vylepšený formát 2170, který byl o něco větší tužkovou baterkou. A v případě nejnovějších akumulátorů 4680 se pak mluvilo jednak o využití v Modelu Y vyráběném v Evropě, tak také například v tahači Tesla Semi či pickupu Tesla Cybertruck.
Čtěte také: Co je strukturální baterie od Tesly a proč jde o elektromobilovou revoluci?
Tesla by tedy měla na výběr z různých formátů bateriových článků, přičemž třeba u nejnovější generace Modelu S a X stále zůstává u baterie 1865 a nepřechází na novější 2170 ani na nejnovější, revoluční 4680. Jedním z důvodů je samozřejmě fakt, že tyto baterie ještě nejsou hotové pro velkovýrobu, ale také jsou navrženy tak, aby byly součástí tzv. strukturálního designu, se kterým se u eskového a xkového modelu zřejmě ještě nepočítalo. Ale i něco jiného.
Šéf Tesly uvedl, že kvůli vysoké poptávce by firma zkrátka nebyla schopna vyrobit dostatečné množství bateriových článků novějších typů, aby je mohla dát do všech svých produktů. Ve hře jsou totiž i různá chemická složení akumulátorů, od NCA od Panasonicu, přes NMC od LG až po LFP od firmy CATL, přičemž postupně Tesla ubírá na kobaltu ve svých baterkách a snaží se přitom zachovat či ještě vylepšit jejich vlastnosti.
Když před rokem na podzim přišla Tesla se svými revolučními bateriemi 4680, které slibují zlepšené technické vlastnosti společně s výrazným snížením výrobní ceny, mohlo to vypadat, že cesta je jen v těchto bateriových článcích a že starší typy skončí.
Nicméně Elon Musk na nedávném ohlášení finančních výsledků Tesly za druhé čtvrtletí letošního roku uvedl, že ideální by bylo mít 1 až 3 formáty bateriových článků, které bude automobilka ve svých elektromobilech využívat. Takže cílem není nahradit současné typy pouze za jeden nejnovější formát.
Jak možná víte, tak Tesla využívala u svého prvního elektromobilu Roadster formát bateriového článku 1865, který byl zjednodušeně takovou tužkovou baterkou. Stejně tak i v případě Modelu S a X. V novějších Modelech 3 a Y pak přešel na vylepšený formát 2170, který byl o něco větší tužkovou baterkou. A v případě nejnovějších akumulátorů 4680 se pak mluvilo jednak o využití v Modelu Y vyráběném v Evropě, tak také například v tahači Tesla Semi či pickupu Tesla Cybertruck.
Čtěte také: Co je strukturální baterie od Tesly a proč jde o elektromobilovou revoluci?
Tesla by tedy měla na výběr z různých formátů bateriových článků, přičemž třeba u nejnovější generace Modelu S a X stále zůstává u baterie 1865 a nepřechází na novější 2170 ani na nejnovější, revoluční 4680. Jedním z důvodů je samozřejmě fakt, že tyto baterie ještě nejsou hotové pro velkovýrobu, ale také jsou navrženy tak, aby byly součástí tzv. strukturálního designu, se kterým se u eskového a xkového modelu zřejmě ještě nepočítalo. Ale i něco jiného.
Šéf Tesly uvedl, že kvůli vysoké poptávce by firma zkrátka nebyla schopna vyrobit dostatečné množství bateriových článků novějších typů, aby je mohla dát do všech svých produktů. Ve hře jsou totiž i různá chemická složení akumulátorů, od NCA od Panasonicu, přes NMC od LG až po LFP od firmy CATL, přičemž postupně Tesla ubírá na kobaltu ve svých baterkách a snaží se přitom zachovat či ještě vylepšit jejich vlastnosti.