Čas od času se zejména na elektromobilních sociálních sítích objeví povzdech, týkající se blokování nabíjecích stanic spalovacími vozidly. Může za tím být neznalost, nepozornost, schválnost i obyčejná nechuť řidičů hledat volné parkovací místo. V okamžiku, kdy se jedná o jediné místo k nabíjení v dané lokalitě, se nemůžeme divit rozzlobeným reakcím majitelů elektromobilů.
V poslední době přibyl nový problém. Elektromobilisté si blokují nabíjení navzájem. Aktuálně nemáme na mysli ponechání nabitého vozidla u nabíječky přes čas, i když to se také děje. Jde nám o rozdílné umístění nabíjecích portů jednotlivých elektromobilů. Vpředu, uprostřed nebo na bocích vlevo i vpravo. Stačí si jen dosadit jednotlivé značky. Potom už stačí kratší kabel na nabíječce a rázem může dojít k zablokování dvou nabíjecích míst současně.
V plné nahotě se tato věc projevila při nedávném testovacím zpřístupnění Superchargerů Tesly i jiným elektromobilům. Nabíječky kalifornského výrobce jsou totiž na míru přizpůsobeny vlastním vozům. Ke stojanu zacouváte a nabíjecí kabel bude přesně vedle nabíjecího konektoru. A jeho délka bude přesně taková, aby ideálně dosáhla k nabíjecímu portu. Kdo nemá Teslu, musí často improvizovat.
Pokud ke stejné nabíječce dojedete s autem, které má nabíjení vpravo vzadu (nebo vlevo vpředu), ke stojanu také zajedete, ale “šťávu” si vezmete z kabelu na opačné straně. Tedy ze stojanu, který je určen pro vedlejší parkovací místo. A rázem je na světě problém.
V takové chvíli budou majitelé Tesel soptit a klást si otázku, proč se mají dělit o “svou” síť s jinými značkami. Určitě nejsme tak naivní, abychom si mysleli, že Elon Musk je takový lidumil, který jen tak nechá zpřístupnit síť nabíječek, která je pro mnohé majitele tím závažím na pomyslných miskách vah, které rozhodlo právě o koupi kalifornského elektromobilu.
Čtěte také: Dobití elektromobilu pod 5 minut? Nová metoda rychlonabíjení je tady!
Naopak, šéf Tesly už mnohokrát ukázal svůj neskutečný tah na branku a také to, že ve chvíli, kdy vycítí příležitost, kalkuluje s jasnou hlavou. Pokud má zmíněná příležitost hodnotu 7,5 miliardy dolarů, dokáže Elon Musk přistoupit i na kompromis, týkající se zpřístupnění Superchargerů ostatním značkám. Přesně takovou hodnotu má totiž dotační balíček, vypsaný v USA na podporu nabíjecí infrastruktury. A shodou okolností, jednou z podmínek tendru je zpřístupnění nabíjecí sítě více značkám.
Ale abychom úplně neodešli od původního tématu. Nejen Tesla bude pravděpodobně muset upravit svá nabíjecí místa, aby vyhověla umístění nabíjecích portů jiných značek. Nemyslíme si, že se všichni výrobci dokáží domluvit na jednotném umístění nabíjecích portů. Teoreticky by mohlo být jednodušší upravit délku nabíjecích kabelů tak, aby dosáhly na opačnou stranu automobilu při parkování na správném nabíjecím místě.
Čas od času se zejména na elektromobilních sociálních sítích objeví povzdech, týkající se blokování nabíjecích stanic spalovacími vozidly. Může za tím být neznalost, nepozornost, schválnost i obyčejná nechuť řidičů hledat volné parkovací místo. V okamžiku, kdy se jedná o jediné místo k nabíjení v dané lokalitě, se nemůžeme divit rozzlobeným reakcím majitelů elektromobilů.
V poslední době přibyl nový problém. Elektromobilisté si blokují nabíjení navzájem. Aktuálně nemáme na mysli ponechání nabitého vozidla u nabíječky přes čas, i když to se také děje. Jde nám o rozdílné umístění nabíjecích portů jednotlivých elektromobilů. Vpředu, uprostřed nebo na bocích vlevo i vpravo. Stačí si jen dosadit jednotlivé značky. Potom už stačí kratší kabel na nabíječce a rázem může dojít k zablokování dvou nabíjecích míst současně.
V plné nahotě se tato věc projevila při nedávném testovacím zpřístupnění Superchargerů Tesly i jiným elektromobilům. Nabíječky kalifornského výrobce jsou totiž na míru přizpůsobeny vlastním vozům. Ke stojanu zacouváte a nabíjecí kabel bude přesně vedle nabíjecího konektoru. A jeho délka bude přesně taková, aby ideálně dosáhla k nabíjecímu portu. Kdo nemá Teslu, musí často improvizovat.
Pokud ke stejné nabíječce dojedete s autem, které má nabíjení vpravo vzadu (nebo vlevo vpředu), ke stojanu také zajedete, ale “šťávu” si vezmete z kabelu na opačné straně. Tedy ze stojanu, který je určen pro vedlejší parkovací místo. A rázem je na světě problém.
V takové chvíli budou majitelé Tesel soptit a klást si otázku, proč se mají dělit o “svou” síť s jinými značkami. Určitě nejsme tak naivní, abychom si mysleli, že Elon Musk je takový lidumil, který jen tak nechá zpřístupnit síť nabíječek, která je pro mnohé majitele tím závažím na pomyslných miskách vah, které rozhodlo právě o koupi kalifornského elektromobilu.
Čtěte také: Dobití elektromobilu pod 5 minut? Nová metoda rychlonabíjení je tady!
Naopak, šéf Tesly už mnohokrát ukázal svůj neskutečný tah na branku a také to, že ve chvíli, kdy vycítí příležitost, kalkuluje s jasnou hlavou. Pokud má zmíněná příležitost hodnotu 7,5 miliardy dolarů, dokáže Elon Musk přistoupit i na kompromis, týkající se zpřístupnění Superchargerů ostatním značkám. Přesně takovou hodnotu má totiž dotační balíček, vypsaný v USA na podporu nabíjecí infrastruktury. A shodou okolností, jednou z podmínek tendru je zpřístupnění nabíjecí sítě více značkám.
Ale abychom úplně neodešli od původního tématu. Nejen Tesla bude pravděpodobně muset upravit svá nabíjecí místa, aby vyhověla umístění nabíjecích portů jiných značek. Nemyslíme si, že se všichni výrobci dokáží domluvit na jednotném umístění nabíjecích portů. Teoreticky by mohlo být jednodušší upravit délku nabíjecích kabelů tak, aby dosáhly na opačnou stranu automobilu při parkování na správném nabíjecím místě.