BMW mají nebezpečné dveře. Majitel vozu vysoudil odškodné téměř 40 milionů

Funkce soft-close u BMW způsobila vážný úraz prstu. Soud přiznal poškozenému odškodné 1,9 mil. dolarů, cca 40 mil. korun.
Komfortní funkce připravila muže o článek prstu
Automobilka BMW stanula před newyorským soudem poté, co její 12 let starý model zranil svého majitele. Nepředstavujte si vzpouru automobilů. Muž přišel o článek palce na ruce při dověru dveří s funkcí soft-close. Jde o elektrický systém dojezdu dveří, aby majitel nemusel s dveřmi bouchat více než je nutné.
Tuto oblíbenou funkci dnes najdeme ve stovkách vozidel a není to již dávno jen výsada drahých a luxusních aut. V soudním případě je uvedeno, že se nehoda nestala vinou závady na vozidle. Funkce pracovala podle očekávání.
Právní zástupci poškozeného uvádí, že automobilka, potažmo uživatelský manuál nevaruje dostatečně před možným úrazem způsobeným právě funkcí měkkého dovírání dveří. Proti tomu BMW argumentuje zdravým rozumem, že již od útlého věku se lidé učí nenechávat prsty tam, kde může hrozit přivření dveřmi či jinými předměty.

Kde chybí selský rozum, nastoupí soudní vyrovnání
I když by se mohlo zdát, že je případ nadmíru jednoduchý a dá výrobci vozidel za pravdu, realita je v tomto případě opačná. Soud se klaní na stranu žalobce. A to i přes to, že vozidlo bylo v souladu s provozem na silničních komunikacích a nedošlo k žádné závadě na jeho provozu.
Automobilka musí poškozenému uhradit částku ve výši 1,9 milionu dolarů, přičemž 800 tisíc dolarů má pokrýt bolestné a utrpení způsobené nehodou, 850 tisíc pokryje budoucí bolestné a 250 tisíc za ušlé zisky. Poškozený je ale přesvědčený, že kvůli úrazu přišel až o částku 3 miliony dolarů.
Věřte, že tohle není prvním případem BMW i dalších výrobců, kdy se s podobným případem setkali. Většina z nich dopadne ne prospěch poškozených a automobilky musí vždy vyplatit tučnou náhradu. Je známý pouze jeden případ, kdy soud žalobu zamítl se slovy, že lidé si prsty do dveří přivírají již dlouhá staletí a dveře vozidel BMW nejsou výjimkou.
Zdroj: Autoblog
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.








