Tesla může zpřístupněním nabíjecích stanic vydělat šílené peníze. Na kolik si přijde?

  • Kalifornská automobilka Tesla chce otevřít svou nabíjecí síť ostatním výrobcům
  • Mnoho současných majitelů se ovšem obává nedostačující kapacity
  • Kolik by si mohla automobilka tímto zpřístupněním vydělat?
Elektromobily značky Tesla při nabíjení v síti Supercharger

Elektromobily značky Tesla při nabíjení v síti Supercharger | foto: Tesla

Debaty o otevření rychlonabíjecí sítě Superchargerů od Tesly pro elektromobily jiných značek se vedou již několik let. Letos to vypadá, že by alespoň v nějakých oblastech mohlo k tomuto kroku dojít. Proto podle kolegů z webu Teslarati vypracovala investiční společnost Goldman Sachs analýzu, kolik peněz by zpřístupnění Superchargerů mohlo Tesle přinést.

Tesla má nejrozsáhlejší rychlonabíjecí síť na světě

Společnost odhaduje, že Tesla by mohla ročně vydělat více než 25 miliard dolarů. Ve své zprávě zohlednila Goldman Sachs jak rychlonabíjecí Superchargery, tak i nabíjení od Tesly v cílových destinacích. S ohledem na to, že se Superchargery nachází na mnoha místech světa a tuto síť tvoří zhruba 3000 stanic s celkovým počtem přes 25 000 stojanů, usoudila společnost Goldman Sachs, že má Tesla tu “nejrozsáhlejší rychlonabíjecí síť na světě”.

Nabíjení elektromobilu Tesla Model X

Nabíjení elektromobilu Tesla Model X, ilustrační | foto: Tesla


Čtěte také: McDonald’s doručuje objednávky přímo na Tesla Superchargery, dočkáme se i v Česku?


Je nutné masivní rozšíření sítě

Firma vypočítala, že pokud se síť rozroste ze současných 25 000 na celkových 500 000 nabíjecích stojanů, mohla Tesla vydělávat právě zmíněných 25 miliard dolarů ročně. Takový růst je rozhodně v blízké době možný z důvodu většího množství nabíjených aut a větších příjmů při zpřístupnění stanic dalším značkám.

Současní majitelé mají obavy

Přestože zpřístupnění Superchargerů pro další majitele elektromobilů určitě Tesle finančně prospěje, někteří majitelé Tesel se obávají, že tento krok vyústí v delší čekací časy a plné nabíjecí stanice. Proto je nutné, aby společnost dále budovala Superchargery alespoň takovým tempem, jakým se jí to dařilo doposud.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla může zpřístupněním nabíjecích stanic vydělat šílené peníze. Na kolik si přijde?

  • Kalifornská automobilka Tesla chce otevřít svou nabíjecí síť ostatním výrobcům
  • Mnoho současných majitelů se ovšem obává nedostačující kapacity
  • Kolik by si mohla automobilka tímto zpřístupněním vydělat?
Elektromobily značky Tesla při nabíjení v síti Supercharger

Elektromobily značky Tesla při nabíjení v síti Supercharger | foto: Tesla

Debaty o otevření rychlonabíjecí sítě Superchargerů od Tesly pro elektromobily jiných značek se vedou již několik let. Letos to vypadá, že by alespoň v nějakých oblastech mohlo k tomuto kroku dojít. Proto podle kolegů z webu Teslarati vypracovala investiční společnost Goldman Sachs analýzu, kolik peněz by zpřístupnění Superchargerů mohlo Tesle přinést.

Tesla má nejrozsáhlejší rychlonabíjecí síť na světě

Společnost odhaduje, že Tesla by mohla ročně vydělat více než 25 miliard dolarů. Ve své zprávě zohlednila Goldman Sachs jak rychlonabíjecí Superchargery, tak i nabíjení od Tesly v cílových destinacích. S ohledem na to, že se Superchargery nachází na mnoha místech světa a tuto síť tvoří zhruba 3000 stanic s celkovým počtem přes 25 000 stojanů, usoudila společnost Goldman Sachs, že má Tesla tu “nejrozsáhlejší rychlonabíjecí síť na světě”.

Nabíjení elektromobilu Tesla Model X

Nabíjení elektromobilu Tesla Model X, ilustrační | foto: Tesla


Čtěte také: McDonald’s doručuje objednávky přímo na Tesla Superchargery, dočkáme se i v Česku?


Je nutné masivní rozšíření sítě

Firma vypočítala, že pokud se síť rozroste ze současných 25 000 na celkových 500 000 nabíjecích stojanů, mohla Tesla vydělávat právě zmíněných 25 miliard dolarů ročně. Takový růst je rozhodně v blízké době možný z důvodu většího množství nabíjených aut a větších příjmů při zpřístupnění stanic dalším značkám.

Současní majitelé mají obavy

Přestože zpřístupnění Superchargerů pro další majitele elektromobilů určitě Tesle finančně prospěje, někteří majitelé Tesel se obávají, že tento krok vyústí v delší čekací časy a plné nabíjecí stanice. Proto je nutné, aby společnost dále budovala Superchargery alespoň takovým tempem, jakým se jí to dařilo doposud.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."