A je vymalováno! Nový Mercedes-Benz GLC už jako čistokrevný spalovák nekoupíte

Matouš Vrchota
  • Nový Mercedes-Benz GLC přijíždí se spalovacími motory
  • Ty ale budou vždy částečně elektrifikované
  • Plug-in hybridní verze slibují elektrický dojezd přes 100 km
Mercedes-Benz GLC 2022
Mercedes-Benz GLC 2022

Mercedes-Benz dnes představil novou generaci svého oblíbeného SUV s označením GLC. Pokud byste čekali, že Mercedes již bude pouze rozšiřovat svojí elektrickou řadu EQ, není tomu tak. V případě tohoto SUV se bude stále jednat o spalovací motory. Dokonce budou v nabídce i dieselové agregáty. Pokaždé ale bude motoru pomáhat elektrický pohon. Všechny modely tak budou hybridní.

Mercedes-Benz GLC — Spalovací motory jen s elektrickou pomocí

Nečekejte, že díky spalovacím motorům Mercedes-Benz nasadí velké objemy. Všechny motorizace budou čtyřválcové. Čtyři verze se budou nabízet v mild hybridní kombinaci, další tři pak s možností externího plug-in nabíjení. Nejvýkonnější varianta nabídne systémový výkon 280 kW a točivý moment 750 Nm. Všechny plug-in verze nabídnou čistě elektrický dojezd i přes 100 kilometrů.

Běžné denní cesty do práce a do města tak bez potíží zvládnete pouze v čistě elektrickém režimu. Inteligentní navigace spolu se systémem vozu dále pomáhá optimalizovat výkon pro co nejefektivnější využití elektrické energie. Baterie nabídne kapacitu 31,2 kWh, a to je na plug-in hybrid velmi slušná hodnota. Automobilka navíc takhle velké baterie umožní nabíjet i DC nabíječkou s výkonem 60 kW. Tu tak můžete mít plně nabitou za půl hodiny.

Mercedes-Benz GLC 2022
Mercedes-Benz GLC 2022

Čtěte také: Mercedes-Benz pustí do provozu elektrický kolos, na jedno nabití ujede až 500 km


Lehký facelift a více prostoru v kabině

Vůz mezigeneračně drobně narostl v rozměrech. Je o 60 mm delší a o nepatrné 4 mm nižší. Rozchod kol také trochu vzrostl jak na přední, tak na zadní nápravě. Šířka vozu ale zůstala nezměněná (1 890 mm). Díky delší karoserii se zvětšil i prostor pro zavazadla. Vůz nyní pojme 620 litrů, což je o 70 litrů více. Již ve standardu najdete elektrické ovládání pátých dveří.

Podvozek vozu byl vyztužen a přizpůsoben i jízdě mimo zpevněné cesty. Díky rychleji se snižující kapotě máte lepší přehled o okolí vozidla. Za příplatek může vůz nabídnout i řízení zadní nápravy. Dokáže tak zkrátit poloměr otáčení o 80 cm.

Elektromotory pomáhají s lepší kontrolou trakce ve ztížených podmínkách. Všechna kola používají nezávislé zavěšení. I tato vlastnost zlepšuje dynamiku i komfort jízdy. A pokud se chcete vozit jak na obláčku, máte možnost zvolit si i vzduchové odpružení.

Mercedes-Benz GLC 2022
Mercedes-Benz GLC 2022

Čtěte také: Mercedes bude zdražovat, nová elektrická platforma cílí na vyšší marže


Typický interiér pro konzervativní řidiče

Z venku vůz vypadá jako typické SUV od Mercedesu. Ano, nejedná se o čistý elektromobil a tak je jasné, že s tímto modelem nechce značka příliš vybočovat. A to se daří skvěle. Majitelé, kteří by chtěli vyměnit svůj předchozí model vozu za nový se nemusí bát přehnaných inovací. Kontury vozu jsou tak stále elegantní a se sportovními rysy.

Interiér si zachovává typické rozložení prvků pro moderní řadu Mercedesů. Displeje před řidičem jsou rozdělené na dvě části. Středový displej působí dojem, že se nad konzolí vznáší. Řidiči je určen displej místo budíků o úhlopříčce 12,3 palce. Ten středový je jen nepatrně menší s úhlopříčkou 11,9 palce.

Mercedes-Benz GLC 2022
Mercedes-Benz GLC 2022

Čtěte také: Budoucnost je tady! Mercedes předběhl Teslu a oficiálně spouští systém autonomního řízení


Uvnitř naleznete zenový klid

Vývojáři si dali zvláště záležet na zpracování interiéru, se kterým se úzce pojí i skvělé odhlučnění. Jak hluk od pneumatik, tak i od větru byly mnohem více odfiltrovány.

Tak jak bývá u těchto modelů zvykem, můžete si připlatit za lepší světelný paket, vylepšenou klimatizaci s čistěním ovzduší v kabině, ambientní osvětlení interiéru, jízdní asistenty nebo například panoramatickou střechu. Zkrátka celou sestavu, která dělá Mercedes Mercedesem.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články